سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت وازینال
سلام خانوم دکتر وقت بخیر من بعد ادرار ترشح رشته ای مانند میبینم گاهی زرد رنگِ و کمی درد زیرشکم دارم شما برام قبلا ژل مترونیدازول تجویز کرده بودید میتونم دوباره بخرم استفاده کنم ؟ کمی زخم دهانه رحم و hpv و کم خطر دارم
- جواب پاتولوژی
MACROSCOPIC: Material received for consultation consists of two H&E stained slides and two paraffin blocks No: 02-62 accompanied by a copy of corresponding pathology report from “Hajar Hospital pathology laboratory, Tehran” with diagnosis of: -Endometrial curettage: Atypical endometrial hyperplasia MICROSCOPIC: Please see the diagnosis DIAGNOSIS: Outside H&E stained slides and prepared slides from outside paraffin blocks No: 02-62 designated as: A) Endocervical curettage: -One tiny portion of crowded atypical glands consistent with atypical hyperplasia /EIN -Other fragments: Chronic endocervicitis and shedding endometrium, B) Endometrial curettage: -Endometrial polyp -Late secretory shedding endometrium -No hyperplasia or malignancy is seen in this specimen NOTE AND COMMENT: -Please check for the contaminant in specimen No: A. -Slides and blocks returned to the patient. با سلام . جواب پاتولوژی اولم هیپرپلازی آندومتر و سرویکس هر دو بود اما در بازخوانی مجدد فقط هیپر پلازی سرویکس دیده شده آیا باز هم باید هیستروکتومی کنم؟ممنون
- عفونت
خسته نباشید من دو هفته پیش به دکتر زنان مراجعه کردم به دلیل سوزش واژن. تشخیص عفونت قارچی و ادراری بود. به من قرص واژینال کلوترمازول و پماد موضعی کلوتریمازول و قرص فنازومکس و سیپروفلوکساسین دادن. بعد ۲هفته سوزش من بعد ادرار تشدید میشه و بهترم نشده. اگر ممکنه دارویی بگید واسه رفعش.
- سلام من انتقال جنین ۵ روزه داشتم از ۷ انتقالم بی بی چک زدم تا ۱۰ انتقال روزای اول خیلی کم رنگ بود الان هی پور رنگ تر میشه برم ازمایش بتا یعنی ؟
- مصرف طولانی دوفامد
با سلام خونریزی طولانی و لکه بینی داشتم دکتر برای شش ماه دوفامد ده دادن آیا خطر نداره برام ۴٢ سالم هست ممنونم
- تعویق انداختن پریود
سلام. من قصد سفر دارم و احتمالا یکی دو روز آینده پریود میشم. برای به تعویق انداختن پریود به مدت ۱۰ روز، چه راهکاری پیشنهاد میشه؟ با تشکر
- داروی هیپرپلازی
سلام سال نو مبارک من با انجام سونوی شکمی مشکوک به هیپرپلازی یا پولیپ شدم چه دارویی باید مصرف کنم؟ دکترم بهم دوفامد داده که یه دکتر دیگه میگه اشتباهه، من باید چه دارویی مصرف کنم؟
- سونوگرافی
سلام وقت بخیر من خانومی ۳۱ ساله هستم.منظور از فوکوس کلسیفیه ساب اندومتریال به دیامتر تقریبی ۳میل در پروگزیمال کاویته رحمی در زمینه پروسه های التهابی عفونی مزمن مشاهده شد ،در سونوگرافی واژینالی چیست؟ممنونم
- آمپول دیفرلین
سلام دختر من وقتی ۸ سال و ۴ ماهه بود برای اولین بار پریود شد بردم دکتر آمپول دیفرلین تجویز کرد هر ماه یک عدد بعد از زدن آمپول چهارم ۵ روز پریود شد تا حالا هم ۴ تا زدم قد دختر۱۴۹ و و زنش ۴۳ قد و و زنش خوب رشد کرده قدش بعدا هم رشد میکند؟
- ساک دفورمه
سلام خسته نباشین من سیزدهم این ماه آزمایش دادم منفی شد ،بیستم آزمایش دادم و با ۲۶/۳۱مثبت شد ،امروز ۲۸ آزمایش دادم و ۱۲۳۰شد من سونوگرافی رفتم و گفتن ساک و yolk asc داره و همچین چهار هفته و پنج روزمه منتها گفتن دفورمه هستش و پنجاه پنجاهه و تخمدان سمت چپ کیست هموراژیک داره میخواستم بپرسم واقعا میمونه یا زوده برای این تشخیص ؟! بهم قرص دوفامد و سافتگل ویتامین و هیوپولامین دادن .!
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۲۱ سالمه و مجردم سوالی ذهنم و درگیر کرده آیا طبیعیه که من وقتی سرپا ایستادم با آینه واژنم و دیدم و متوجه شدم در این حالت لبه های کوچک واژن به هم چسبیدن و با کمک دست از هم جدا میشن این شکل از واژن طبیعیه؟ و اینکه هنگامی که میشینم تو مثلا عذر می خوام توالت در دوطرف انتهای واژنم نزدیک مقعد انگاری دوتا چیز دایره شکل مشخص و برآمده میشه که وقتی بلند میشم اونا هم دیده نمیشن دیگه آیا طبیعیه هستن این توصیفات؟ خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- پریود شدن در بارداری
سلام خانوم دکتر خب هستین ممکنه کسی در بارداری پریود شه ؟؟ و اگه بله تا چند ماهگی و خونریزی ها به چه مدت و چه رنگ است.؟ آیا کسی در بارداری هماتوم داره هرماه پریود میشه؟ یا فقط بعضی وقتا ی خونریزی خفیف داره؟ این سوال واسم خیلی مهمه چون میشنوم خیلی ها میگن تو بارداری پریود شدیم تا ۳ ۴ ماهگی یا ... میخوام بدونم فرق بینشونو
- لکه بینی بین قاعدگی
با سلام،خانمی 40 ساله هستم،حدود 6 ،7 ماه میشه که بین قاعدگیهایم لکه بینی دارم، در طول این مدت به چهار دکتر متخصص زنان مراجعه کرده ام،سونو گرافی واژینال،سونوگرافی شکم و لگن،پاپ تسمیر و حتی نمونه برداری از رحم نیز انجام داده ام ولی خوشبختانه چیزی نبوده،همشون میگن تغییر هورمونیه،این تغییر هورمون تا کی ادامه داره،چون هنوز خوب نشدم ممنون اگه پاسخگو باشید🌷🌷
- سلام وجود سودو ساک در سونوگرافی لگن میتواند نشانه کیست باشد؟؟
- بارداری
سلام ببخشید من روز ۱۳ سیکل ماهانه ام وقت عصب کشی دندان دارم روز ۱۴ سیکل هم تخمک گزاری ،ایا میتوانم اقدام به بارداری کنم ؟
- هابپرپلازی ساده وبارداری
سلام من ۴۰ سالمه هایپرپلازی ساده انکولوژیست ۳ماه مجسترول ۴۰ داد مجدد نمونه درمطب یمقدار رشد سریع سلولها زده بودضخامتم ۶ بود.پاپ هم دادم التهاب شدیدبود سوزش دارم کلپسکوپی دادم یزخم کوچک که جوابش خوش خیم بود الان بعداز کلپسکوپ افتادم به خونریزی که خودم حس میکنم پریود شدم شدید بوداولین پریودی بعداز اتمام حدود یک ماه ونیم مجسترولها.الان پریودی تمام شده امامجددلکه بینی دارم نگرانم.لکه بینی اولش خارش هس بعد لک میاد.ایا بخاطرعود هایپرپلازی هس؟یازخم دهانه رحم؟من میخام فقط یه بچه داشته باشم بعد رحم بردارم آیا امکان بچه دارشدن تو این شرایط هس؟عفونت قارچی هم داشتم.ایالیزر برای زخم دهانه رحم بهتره یافریز؟
- بارداری
Funneling به دهانه6mmو طول14mmدیده مب شود طول سرویکس بسته ۱۴mmارزیابی شد راهنمایی کنید لطفا این یعنی چی
- افزایش سایز سینه
سلام وقتتون بخیر سریعترین و کم عارضه ترین روش برای افزایش سایز سینه چه روشی است؟
- مصرف قرص دوفاستون
باسلام من روز ۱۵قاعدگی لکه بینی دارم میتونم قرص دوفاستون رو برای قطع لکه بینی استفاده کنم
- سلام دکتر من بخاطر اندومیوز الان نزدیک دوماه خونریزی دارم چدارویی تجویز میکنید
خونریزی شدید بعداز عادتم بخاطر اندومیوز توروخدا چ قرصی تجویز میکنید


