Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف هم زمان ال دی و کلسیم
سلام خانم دکتر دکتر برای کمبود کلسیم قرص کلسیم-د رو برای 2 ماه هر شب 1 عدد تجویز تجویز کردن الان می خواستم بدونم با توجه به اینکه کلسیم رو باید 1.5 تا 2 ساعت بعد از شام بخورم و قرص ال دی هم شب می خورم ، مصرف هم زمان این رو قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- سلام من۳۳هفته بارداریم وبوی بدواژن وترشح دارم پمادکلوتریمازول وشیلف لاکتواژهم استفاده کردم چندروزخوب میشه ولی بازبرمیگرده
- تخمک اهدایی
خانم دکتر اگر از تخمک اهدائی برای بارداری استفاده کنیم نیاز است پریودیمان باشخص اهدا کننده یکی شود یا راه حل دیگری دارد./با تشکر
- درد شدید باسن در پریودی
سلامم خوبین من موقعع پریودی روز اول خیلی درد کمر دارم انگاری کمرم میخواد از وسط نصف بشع و درد شدید باسن زمین نمیتونم بشینم خیلی دردش زیادع واقعا نمیدونم چیکار کنم شما میدونین چرا درد میگیره؟ میترسم کمکم کنین🥺🥺🥺
- مشکلات قاعدگی
سلام خسته نباشید من دختر 16 ساله هستم ببخشید من کیست داشتم و دکتر بهم قرص دزسپتیو دادن برای دو ماه الان ک در دوره مصرف قرص هستم خیلی درد پریودی دارم با دوره مصرف قرص امکان پریودی هست؟ ماه قبل بعداز اتمام قرص پریود شدم هرمون های مردانم بالا بوده و پریودی خیلی نامنظم هم هست من مشکل تیرویدیت دارم بعداز پرکار شدن تیروئیدم کیست توی رحمم تشکیل شد آلان تیروئیدم کم کار شده ببخشید بعداز ازدواج برای بارداری باید تحت نظر دکتر باشم
- عمونی
سلام خانم دکتر خسته نباشید خیلی استرس دارم ۲۳ سالمه ومتاسفانه دچار خودارضایی شدم و الان خیلی پشیمونم آیا کوباندن محکم واژن از جلو به زمین و تکان دادن محکم باسن به طوری که به واژن فشار بیاره باعث آسیب به بکارت میشه ؟ بعدش درد و خون ریزی نداشتم ممنون
- زنان
سلام خسته نباشید من سه روز لکه بینی داشتم وبعدش پریود شدم یه تکه لخته روز 4 اومد وبعدهم تکه های مثل گوشت ولخته لخته امروز روز دهم پریودی هست دل درد وکمرد درد داشتم ولی دو روزه بهترم به دکتر مراجعه کردم قرص مفنامیک اسید وفولیک اسید وترنسید وقرص ای وامپول ویتامین کا بهم دادند الان دارممصرف میکنم دیشب چند ساعتی سرگیجه شدیدی داشتم حتی چشم هام را که میبستم بدتر میشد الان هم دارمولی کمتر شدهویکم سردرد دارم شقیقهام درد میکنه علتش چیه تو راخدا راهنمایی کنید ممنون میشم
- آمپول واریو
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز من این ماه آمپول واریو زدم و پریود شدم بعد پریودم روز هشتم الان لکه بینی دارم که تا به حال سابقه نداشتم آیا فقط همین ماهفقط لکه بینی دارم یا ماه بعد هم همینطوره؟ و سوال دیگهای دارم آیا من ماه بد به طور طبیعی پریود میشم یا نه این آمپول باعث عقب افتادنم میشه ممنونم که جوابمو بدید
- پریود نشدن بعد از قطع قرص سیبل
سلام وقت بخیر من قرص سیبل مصرف کردم الان هفت روزه ک تموم شده اما پریود نشدم فقط روز دوم لکه بینی خیلی خیلی کمی داشتم برای یک ساعت و قطع شد آیا دوباره قرص شروع کنم یا خیر
- بارداری
سلام من برای بارداری حدود 8 ماه پیش اقدام کردم سنو گرافی لگن انجام دادم ازمایش چکاپ کامل دادم همه چیز نرماله قرص کلو میفن مصرف کردم لتروزول وپروژستورن ولی ماه قبل پریودیم 2 روز عقب افتاد واین ماه 4روز از شما ممنونم اگه پاسخم زود بدین
- عفونت واژن
سلام خانوم دکتر من ۳ ماه پیش رنگ ترشحم سبز روشن بود ولی بدون سوزش و خارش و هیچ چیز دیگه ای دکتر بهم پماد کلوتریمازول و قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ داد که خوب نشدم.ماه بعد پماد تریپل سولفا و قرص مترونیدازول و آزیترومایسین داد که باز خوب نشدم.ماه پیش دکتر گفت یه زخم خیلی کوچیک در دهانه ی رحم ایجاد شده و باز پماد تریپل سولفا و قرص داکسی سایکلین و قرص واژینال لاکتوواژ استفاده کردم و خوب نشدم.میخواستم اقدام به بارداری کنم.خواستم بپرسم میشه جز فریز کردن ویا پلاسما تراپی راهی داره با دارو خوب شم؟
- سونوگرافی
سونای واژینال
- پریودهای شدید بعد از قطع قرص ال دی
سلام بعد از بارداری دوم دچار پریودهای نامنظم شدم با خونریزی های شدید و لخته های بزرگ با مراجعه به پزشک و انجام سونوگرافی هیچ مشکلی مشاهده نشد قرص ال دی تجویز شد تا زمانی که قرص ال دی مصرف میکنم پریودهای منظم و به موقع و نرمال دارم ولی چند بار سعی کردم قرص ال دی مصرف نکنم و بصورت عادی پریود بشم تا سه ماه پیریود نمیشم فقط لک های تیره و بعد از سه ما خونریزی های شدید و لخته های زیاد و ادامه دار تا زمانیکن دوباره قرص ال دی مصرف بشه تا کامل قطع بشه..میخواستم راهنمایی بفرمایید چکار باید بکنم
- تیر کشیدن پستان
باسلام. مادرم ۶۵ سال سن داره رحم مادر در۳۵ سال برداشته شده و حدود ۱۰ سال پیش ماموگرافی سالم بود اما چند وقتی تیر کشین پستان در بالای پستان داره آیا دوباره باید ماموگرافی بشه؟ ماموگرافی خاصی باید انجام بده؟ تیر کشیدن پستان گاهی اوقات بالای پستان خطرناک هستش؟
- با دو بار پریود شدن بعد آمبول دیفلین بزنی مشکلی ایجاد نمی شود
- سلام من ۲۸ روز است عادت ماهوار نشدم اما از داروی چاقی استفاده کردم این علت اش چیست
- قرص دروسبلین
سلام من وقتی قرص زده بارداری میخورم بعد چند ساعت حالت تهوع دارم
- طولانی شدن پریود
با سلام و خسته نباشید
من ماه پیش پریودم تماما بصورت لکه بینی بود. روز10ام لکه بینی به دکتر مراجعه کردم که سونونوشت و نتیجه سونو کیست نابوتین بود و البته دکتر گفتن که تنبلی تخمدان هم دارم. برای درمان قرص پروژسترون تجویز کردن ک از همون شب تا 20 شب دوتابخورم تا پریود بشم و از بعد پریود شدن هم از روز 16 ام دوره تا 10 شب بازم شبی 2 تا بخورم. برای قطع لکه بینی هم مفنامیک اسید 8ساعته تجویز کردن
من هم پروژسترون ک مصرف کردم هنوز 20 شب نگذشته که پریود شدم و امروز دهمین روزیست ک پریودم و هنوزم لخته است. از روز هشتم هم برای اینکه کم بشه خونریزی مفنامیک خوردم ک فایده نداشته. ضمنا وزنم هم بالاست و از شروع درمان پروژسترون دارم رژیم میگیرم
توروخدا راهی برای قطع پریودی بگین ک برای نمازام مجبور به اعمال استحاضه نشم دیگه
با تشکر از شما - نحوه مصرف قرص سیبل
سلام من مجردم و برای نامنظمی پریودی از روز سوم پریودی قرص سیبل مصرف کردم الان پریودشدم ولی دوتاقرص سفید باقیمونده.باید ادامه بدم و این دوقرص باقیمونده روبخورم یا نخورم الان که پریودم؟
- زنان و زایمان
سلام من ایودی دارم با این حال بعد از اتمام پریودی رابطه محافظت نشده داشتم ک قبل از ۲۴ساعت قرص اورژانسی ۱.۵ خوردم و درست ۷ روز بعد پریود شدم خیلی سنگین و شدید،و بعر از مدت یکماه ک رمان سیکل قاعدگیم بوده پریودم در حد لکه بینی و لخته های تیره بوده ک خارج شد و این مدت هم اصلا رابطه محافظت نشده نداشتم ایا ممکنه باردار باشم؟؟؟


