Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خودارضایی با سینه
سلام من به مدت دو سال خودارضایی با سینه میکنم و شرم دارم بخاطر گفتن این حرف همش وقتی سینه هامو مالش میدم ارضا میشم و مایع ازم بیرون میاد و تازه فهمیدم خودارضایی بده میخوام ترک کنم سوالم اینه که خودارضایی به سینه باعث سرطان میشه ؟ الان دو ماهی میشه که سینه سمت چپم بزرگ شده خیلی نگرانم باعث سرطان میشه ؟؟؟ من مجردم
- باردارم یانه ممنونم
سلام وقت به خیر بعد۱۵ ساعت ازنزدیکی قرص اورژانسی مصرف کردم احتمال اداری هست یانه ممنونم
- نبص زیر شکم
سلام من یک هفته زیر شکمم طرف راست نبض شکمی داشتم الان یه مدت درد دارم سونو انجام دادم چیزی نشان نداد دکتر زنان رفتم گفت کمی مایه آزاد دیده شده میخواستم ببینم مشکلم زنان یا به دکتر دیگه مراجعه کنم
- سوال
سلام وقت بخیر. یه سوال جدا از حوضه ی کاریتون داشتم. برای معاینه رگ های خونی به چه کسی باید مراجعه کرد؟
- درمان تخمدان پلی کلیستیک
سلام دختر من 18سال داره و پریودش نامنظمه سونو داده تخمدان پلی کلیستیک داره قبلا یک بار بامصرف قرص ال دی پریودش منظم شد .دوباره همون مشکل را پیدا کرده و دو ماه است پریود نشده .میخواستم بدونم قرص ال دی برای تنبلی و کیست بهتره یا سیپروترون کامپاند
- درد سینه شدید قبل از پریودی
با سلام وقتتون بخیر. من 22 سالم هست چن ماهی هست که سندرم پیش از قاعدگی شدیدی دارم مخصوصا درد سینه خیلی خیلی درد دارن و حیلی طولانی یعنی اینطور نیست که چن روز قبل از پریودی اتفاق بیوفته تقریبا میتونم بگم دو یا سه روز بعداز پریودی شرو میشه تا پریودی بعدی 😢 در واقع من کل ماه رو درگیرم و درد میکشم خاهش میکنم اگ میتونید کمکم کنید ک یکم این درد کمتر شه . پریودیمم منظمه فقط این درد سینه اذیتم میکنه. ممنون 💐
- ایا قرص جوانه گندم باعث پریدودی نامنظم شده
سلام ببخشی من قرص جوانه گندم رویال استفاده کردم و قرص تری فاربه میخورم چهار روزه پریود نشم مشکلی داره
- چروک نوک پستان
سلام یک هفته ای هست که من زیر پستان چپم میسوزه ولی میفهمم از قلبم نیس همچنین وقتی دراز میکشم احساس نوعی سوزش خفیف و گرمایی از داخل نوک پستانم چپم دارم ولی گرم نیست و وقتی همان لحظه نوک پستانم رو لمس میکنم میبینم اون نقاط هالی ی نوک پستان و نقطه ی وسطش سفت شده و گاهی هم چروک میشه و باز بعد چند لحظه نوک پستانم به حالت اول برمیگرده ولی باز دوباره این اتفاق میافته.(حس سوزش خفیف و گرما رو فقط در نوک پستان چپم دارم اونم موقع دراز کشیدن ، ولی چروک شدن در هر دو پستان اتفاق میافته. و به حالت اولیه بر میگرده ولی بعد از چند دقیقه ادامه داره و تکرار میشه انگار. همچین یک هفته ی پیش احساس درد های لحظه ای در نقاط مختلفی از سینه ی چپم میکردم که الان نیست ولی باز این مورد جدیدی که اول گفتم پیش اومده.
- قطع پریودی
سلام من از پودر گین اپ استفاده میکنم و پریود نشدم بنظرتون ممکنه مشکل از اون باشه؟(از قرصش نه از پودرش استفاده میکنم!)
- خروج تیکه گوشت از واژن دختر مجرد
سلام خسته نباشید ببخشید من چند وقت پیش پریودم نامنظم بود دکتر رفتم گفتن تنبلی تخمدان و کیست دارم بهم دارو دادن مصرف کردم بعد چند ماه پریود شدم و درد خیلی شدیدی داشتم همراه با خون قاعدگی تیکه گوشتی خارج شد از واژنم که بزرگ هم بود ممکنه به پرده بکارتم اسیب رسونده باشه؟
- بارداری
سلام.من ۳۰ هفتگی باردارم.دکتر زنان وزایمان برام قرص سوپراکل وویتامین E نوشته .میخاستم بپرسم که دوز مصرف این قرص ها در روز چقدر است؟
- سینه
سلام خانم دکتر، دخترم 14 سالشه و هنوز پریود نشده ضمنا سینه هاش صافه و هنوز برجسته نشده چمار کنیم؟ قدش 160 و وزنش 40 کیلو هست
- بارداری
۳۲ سالمه،یک سال اقدام به بارداری کردم خودم و شوهرم سالم هستیم طبق ازمایشات پزشک. نباید قرصی مصرف کنم برای باردار شدن؟
- اکوی آندومتر غیر هموژن
سلام وقتتون بخیر بعد از حدوداً یک ماه و نیم سقط جنین به دلیل مصرف قرص راکوتان ، سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی اکوی آندومتر مختصر غیر هموژن نوشته شده ، ضخامت آندومتر ۱۲ میلی متر و رحم ۷۰ میلی متر، مایع آزاد لگنی مشاهده نشده و همینطور visible gs, دیده نشده و اکوی تخمدان ها سالم و طبیعی ، در اندکست راست کیست ۱۸ میلی متر مشاهده شده ، آیا این خطرناک است ؟
- فیبرم
سلام من چهل سالمه بچه ندارم دو فیبرم 7میلیمتر و۱۳میلیمتر دارم آیا باید عمل کنم یا نه لطفا راهنماییم کنید؟
- سلام.خانم ۵۱رساله ای هستم.حدود ۲۹ سالم که بودم یک توده ای در سینه چپم حس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست.من مرتبا پیگیر بودم سالی یه بار دوسه سالی یه بار سونو می گرفتم گفتند فیبروکیستیک هستش .چند تا هم ماموگرافی گرفتم همینو گفتند اولی اخرین سونو ومامو گرافی که انجام دادم گفتند در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم وشادوی خلفی دیده سد
سلام خانم ۵۱ ساله ای هستم حدود ۲۹ سالم که بود یک توده در سینه چپ کنار نیپل به سمت داخل لمس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست فیبروکیستیک هستش.از ان موقع تا الان مرتب سونو کردم.چند بار مامو گرافی انجام دادم.در اخرین مامو گرافی هم گفتند تفاوت قابل توجهی مشاهده نشده ولی در سونو گفتند که در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم و شادی خلفی دیده شده .حالا خانم دکتری که رفتم گفتند بیوپسی بشوید ۹۹٪چیزی نیست .ولی انجام دهید.نمی دونم مشکلی هست یانه؟نمونه برداری بکنم یا نه؟
- نحوه مصرف دوفاستون
با سلام من دچار کیست تخمدان و تنبلی تخمدان هستم و پریود نمیشم دکتر بهم قرص دوفاستون دادن تریقه مصرفش رو یادم رفته و نمیدونم چطوری باید مصرفش کنم
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دكتر من براي تنبلي تخمدانم قرص دروسبلين ميخورم ٨روز شده و يكم ترشح قهوه اي رنگ داشتم ولي الان لكه بيني و حالت خون آبه داره مصرف قرص و قطع كنم؟
- افزایش اکوی لوپ های روده جنین
سلام من ۲۹ هفته ی بارداری هستم در چهارماهگی اکوژن روده ی جنین رویت شده بودالان هم در۲۹ هفته مختصری اکوژن درلوپ های روده دیده شده دوبار آزمایشات سندروم و دوان داده آن کاملا سالمه ولی میترسم پاسخ شما چیه
- رماتیسم
با سلام و خسته نباشید به خانم دکتر گرامی،سوالم مربوط به دختر برادرم هست ایشون شانزده سال دارند مدتی پیش مادرش متوجه وجود ی غده در نزدیک واژنش شد البته به گفته خودش که میگوید حدودا یکسالیست متوجه شده ولی چیزی نگفته وقتی هم که میگفت فشار میدم چیزی ازش خارج نمیشد مادرش او را نزد پزشک برد پزشک بعد از معاینه گفت رماتیسم است و کار خاصی هم نمیشود برایش انجام داد و قابل برطرف شدن نیست و همیشگی است در ضمن گفت که اکر باعث اذیت شد باید توسط جراح برداشته شود و مربوط به پزشک زنان نمیشود و چون وزن دختر برادرم بالاست در واقع چاق است گفت باید لاغر شوی و ممکنست با پایین امدن وزن بهتر شود و این دختر از زمانی هم که پریود شده خونریزی خیلی کمی دارد ایا این مسلعه نیز مشکلی دارد یا خیر؟با توجه به اینکه ما در شهر کوچکی زندگی میکنیم و در اینجا امکانات پزشکی و پزشکان باتجربه وجود ندارد بنابراین خواستم نظره شمارو بدونم که پزشک باتجربه ای هستید چون من خودم از بیماران شما هستم و با دستهای شما درمان شدم، پیشاپیش از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم.


