Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی زیاد قاعدگی
سلام خانم دکتر دخترم حدود سیزده سالشه دو ماهه که پریود میشه خیلی زیاد و طولانی هست در حدی که فعالیتهای روزانش مختل شده و هر دو ساعت نیاز به تعویص داره یا حتی یک ساعت هم بوده. آزمایش و سونو هم داده مشکلی نداشته آیاطبیعیه
- پاتولوژی بقایای جنین
سلام لطفا بفرمایید یعنی چه Tissue origin:endometrial curettage Macroscopy:specimen received in formalin and consists of multiple pieces of creamy brownish tissue measu ×2.5×1.5×2.1cm in aggregate Block-summary:2blocks totally submitted Diagnosis:Endometrial curettage:decidualized tissue یعنی چه؟
- بعد از سرازین
با سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم یه هفته بعد از سزارین که هنوز باید ها را نکشیدیم میتونیم برای ضدعفونی کردن الکل سفید بزنیم به بخیه ها؟؟
- سلام خسته نباشید من پنج ماه بعد از زایمان دومم پرید شدم الان هفت ماهه در طول این دوماه بیش تر از ده بار خون ریزی شدید کردم دکتر رفتم بهم قرص داد ولی هیچ تاثیری نداشت چیکار کنم
سلام خسته نباشید من پنج ماه بعد از زایمان دومم پرید شدم الان هفت ماهه در طول این دو ماه بیشتر از ده بار خون ریزی کردم دکتر رفتم بهم قرص داد ولی تاثیری نداشت اگه میشه کمکم کنین ممنون میشم
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
سلام برای رژیم موی ارثی به توصیه دکتر پوست روزی یک دوم قرص اسپیرونولاکتون ۱۰۰ به مدت ۹ ماههست که مصرف میکنم .ولی طی این مدت پریودهایم نامنظم و ده روز زودتر از موعد هست برای تنظیم دوره پریود باید چیکار کنم ؟ آیا باید قرص اسپیرونولاکتون را قطع کنم؟وقت دکتر پوستم سه ماه دیگر هست لطفا راهنمایی کننید
- سلام دکت من ۴ بار سقط داشتم سرکلاژ هم کردم باز هم سقط شد در ماه ۴ ۵ ۶
- درد پریودی
سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد زیر شکم دارم به شدت مقعدم تیر میکشد تا بالای تا کمرم واژن هم تیر میکشد خون پریودی صورتی قرمز نیست و سینه هام نزدیک به پریودی تا روز پریود درد میکنن و آزرده میشن لطفاً کمکم کنید ممنون میشم
- مهربانی
امیدوارم همون جور که دل ما ر شاد میکنید دلتون شاد بشه
- پلیپ
من پليپ داخل رحم داشتم و بعد مصرف دارو بعد سه هفته پريود شدم و الان به مدت ٢٠روز هست كه خونريزي دارم ميتونم قرص مدوكسي پروژكسترون مصرف كنم يا اين حالت طبيعيه؟
- پریود۲
سلام وقت بخیر دوماه هستش که قرص جلوگیری از بارداری رو قطع کردم .تو این دوماه نزدیکی نداشتم .قبلا تخمک گذاریم روز ۱۰تا۱۲ سیکلم بود الان روز ۲۳ سیکم شده .آیا حتما باید ۱۴ روز از تخمک گذاری بگذره که پریود بشم.چون الان ۴ روز از موعدم گذشته و پریود نشدم و با اینکه نزدیکی نداشتم چند بار بی بی چک گذاشتم منفی بود.۳۹ سالمه.علت تاخیر در پریود چی میتونه باشه؟
- طولانی شدن پریودی
سلام خانم دکتر،من سنم ۳۳ ساله یک سال و نیمه از سزارینم میگذره بعد زایمان پریودی هام منظم بودن تقریبا ولی این ماه پریود شدم الان ۱۶ روزه خونریزی دارم و کم نمیشه من قبلا تنبلی تخمدان داشتم ولی آخرین سونویی که یک سال بعد زایمان دادم هیچی نشون نداد و رحم و تخمدانم سالم بودن الان علت این خونریزی چی میتونه باشه ممنون میشم یه دارویی معرفی کنین که این خونریزی رو بند بیاره
- جلو افتادن پریود
سلام. من ۳۹ سالم هست. دو دفعه هست که پریودم خیلی جلو میفته. دفعه قبل ۹روز جلو افتاد و این دفعه ۱۲ روز. شوکه شدم البته دفعه قبل سفر بودم. علت چی می تونه باشه؟
- سلام خسته نباشید. خانم دکتر کیست های ریز تخمدان(پلی کیست) درمان دارد؟ میشه با دارو این کیست هارو از بین برد؟ و بعد از بهبود و رفع کیست ها پریودی به حالت عادی برمیگردد؟ چون قبل از پریودی لکه بینی دارم و تاریخم بهم میریزه یعنی سر تاریخ شکم درد شدید و لکه بینی دارم ولی پیریود نمیشم و اگه بشه بعد از چند روز علائم بد
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر سال ۹۰ دخترم را شما در بیمارستان گیل بدنیا آوردید .و حالا بعد ۱۲ سال به صورت ناخواسته مجدد باردار شدم ۳۲ ساله هستم و هفته ۸ بارداری هستم .در حال حاضر در شهر دیگری زندگی میکنم . آیا امکانش هست تمام معاینات دوران بارداری را در شهری که هستم انجام بدم و فقط برای زایمان، مجدد پیش شما بیام ؟ و سوال دیگه که خیلی باعث استرس من شده اینه که من موقع بارداری اول توسط شما سرکلاژ شدم آیا بارداری دومم هم احتمال سرکلاژ هست ؟چون تو این شهر تنها هستم و بالاخره دختر بزرگ دارم و باید به مدرسه و کلاس های متفرقه ببرمش ممنون میشم به همه سوالات پاسخ بدین
- سلام من۳تا سزارین داشتم اخرینش ۷سال پیش بود به دلایلی میخواهم بازهم باردار شوم ایا امکانش هست
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
آندومتر به ضخامت ۸ میلی متر اکوژن و دارای حدود شارپ از میومتر زیرین است. این جمله یعنی چی؟ ۴۵ ساله ۱/۵ سال هست که یاییسه شدن و پریود نمیشن.هیچ علامتی هم ندارن فقط تو سونویه شکمی که دادن همه چی خوبه فقط سوالی که پرسیدم.آیا با دارو خوب میشه یا..؟
- پریودی
سلان خسته نباشید من ۳ عدد از قرص سفید رنگ سیبل رو مصرف کردم و الان پریود شدم ولی ۵ روز ب پریودیم مونده علتش چیه چون دکترم گفت باید ۵ روز قبل از پریویم قرص دوفامد ۱۰مصرف کنم
- پریودی بعد ابله
سلام من یک ماه پیش ابله گرفتم پریود نشدم الان هم یک ماه و خوردهای است گذشته بازم پریود نشدم سنم ۴۲ ساله چکار کنم خواهشا راهنمایی کنید
- سرویکس بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من در 12 هفته سرویکسم بود 33-34 .اما الان در 15 هفته شده 31-32 . کمی کمردرد دارم . ایا خطر دارد . و نیاز ب سرکلاز دارم ؟ ممنون
- هابپرپلازی ساده وبارداری
سلام من ۴۰ سالمه هایپرپلازی ساده انکولوژیست ۳ماه مجسترول ۴۰ داد مجدد نمونه درمطب یمقدار رشد سریع سلولها زده بودضخامتم ۶ بود.پاپ هم دادم التهاب شدیدبود سوزش دارم کلپسکوپی دادم یزخم کوچک که جوابش خوش خیم بود الان بعداز کلپسکوپ افتادم به خونریزی که خودم حس میکنم پریود شدم شدید بوداولین پریودی بعداز اتمام حدود یک ماه ونیم مجسترولها.الان پریودی تمام شده امامجددلکه بینی دارم نگرانم.لکه بینی اولش خارش هس بعد لک میاد.ایا بخاطرعود هایپرپلازی هس؟یازخم دهانه رحم؟من میخام فقط یه بچه داشته باشم بعد رحم بردارم آیا امکان بچه دارشدن تو این شرایط هس؟عفونت قارچی هم داشتم.ایالیزر برای زخم دهانه رحم بهتره یافریز؟


