Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هیدروکسی کلروکین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من به تازگی متوجه شدم ک باردارم و چون سقط داشتم آزمایش ایمنی و انعقادی دادم ک پروتیین اس پایین بود و آسپرین و آمپول انوکسا استفاده میکنم و همچنین tpo بالا عددش۱۵۹ و آنتی تروگلوبولین هم بالا عددش ۱۰۴ و دکتر ایمونولوژیست گفت ک باید قرص هیدروکسی کلروکین استفاده کنم ولی میترسم ضرر داشته باشه چون داخل بروشور نوشته به جنین آسیب میزنه نظر شما چیه خانم دکتر؟
- بی نظمی قاعدگی
سلام من بعد از دوره قاعدگیم رابطه داشتم از قرص اورژانسی مصرف کردم فرداش خونریزی داشتم به مدت چند روز الان حدود چهار هفته میگذره و پریود نشدم تست بی بی چک هم زدم خطا زد و هیچی نشون نداد
- بارداری
لکه بینی وترشح قهوه ای در پنج هفته
- حمام بعد از سزارین
سلام چند روز بعد از سزارین می تونیم حمام بریم ؟
- اقدام بارداری
سلام عفونت پنهان چیست و قبل از بارداری و در طی بارداری چطور متوجه بشیم و راه درمان داره؟
- آیا سابقه مشکلات ژنتیکی در اقوام و بستگان نزدیک در جواب آزمایش های غربالگری و آمنیوسنتز در بارداری تاثیر داره؟
با سلام ، ببخشید خانم دکتر سوال داشتم، من چند سال پیش آزمایش کاریوتایپ دادم و اختلال داشت از نوع جابه جایی کروموزومی در کروموزوم های ۴ و ۱۸، قبلا هم دو تا سقط داشتم یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روزکه مشکل ژنتیکی داشت، این بار هم باردار هستم رفتم آزمایشهای غربالگری اول و دوم انجام دادم تو این غربالگری ها قبل نمونه برداری فقط پرسیدن که خواهرا و برادرت سالم هستن یا نه که منم گفتم سالم هستن، یادم رفت بگم که مادرم هم ی بچه اش مرده درواقع به دنیا اومده مرده بوده دیگه نمیدونم به چه علت بوده به علت ضربه به شکم بوده یا احتمالا اونم مشکل ژنتیکی داشته لب شکری و اینا بوده ، و بعد یادم رفت بگم که بچه های دو تا از دایی هام مشکل ژنتیکی دارن ی داییم دخترش مشکل داره اون یکی داییم پسرش مشکل داره و بچه خواهرم که اونم مشکل ژنتیکی داره ،همه اینها به علت جابه جایی کروموزومی هستش که جهش پیدا کرده و بچه هاشون جسمی و ذهنی کلا مشکل دارن ،آیا مشکل اونا هم باید تو غربالگری مرحله اول و دوم گفته میشد؟ یا درجه ۱ محسوب نمیشن؟منظورم مشکل بچه های دایی هام و بچه خواهرم و مشکل داداشم که مرده به دنیا اومده، حالا سوال: با این توضیحات اون مشکلات که گفته نشدن در جواب آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر دارن؟ تو جواب آزمایش آمنیوسنتز چطور؟ تاثیر دارن؟ تورو خدا خواهش میکنم سوالمو ثبت کنید راهنمایی بفرمایید خیلی مهمه واسم.ممنوم،.ببخشید اگه توضیح طولانی شد.اون دفعه کامل توضیح ندادم.
- بلرداری
سلام من ۱۰ هفته باردارم . نوبت سوم واکسن سینوفارمم هست . در چه هفته ای تزریق واکسن بلامانع است
- قرص اورژانسی تاریخ گذشته
سلام وقت بخیر ببخشید من به دلیل پاره شدن کاندوم قرص اورژانسی خوردم و فک میکردم ک باید دو بسته یعنی چهار عددش رو خورد بعد سه تاش رو ک خوردم هم متوجه شدم تاریخش مال ۴ ۲۰۲۰ بوده هم اینکه باید فقط دوتاش رو خورد البته روز ۲۱ سیکلم هم هست با توجه به اینها لازم هست دوباره بخورم یا خیر ؟
- cell free DNA
سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم این آزمایش cell free DNA رو حتما باید دکتر بنویسه یاآزاد هم میتونیم انجام بدیم؟؟؟ اگه خودمون درخواست کنیم دکتر مینویسه برامون؟هفته چندم بارداری میشه انجام داد وجنسبت جنین رو تا چند درصد درست میگه؟ ممنون میشم جواب بدید
- اقدام به بارداری
با سلام ، خانم دکتر عزیز من اقدام به بارداری داشتم و با توجه به تست تخمک گذاری در روزهای تخمک گذاری هم نزدیکی انجام شده ، شش روز قبل از تاریخ پریود لک بینی شروع شده و خونش کم هست گاهی میاد و گاهی چیزی نیست ، رنگ خونش هم قرمز روشن هست ، کمرم هم درد میکنه الان یک روزه ک اینجوری شده آیا نشانه پریود هست؟ معنیش این هست ک باردار نیستم؟ لطفا کمک کنید اگر خطرناکه من برسم خدمتتون ضمنا من از مراجعین شما هستم خانم دکتر آزمایش های قبل بارداری رو برام نوشته بودید انجام دادم و مشکلی نبود فرمودید آزاد بذارم برای بارداری
- حرکت جنین
سلام من بارداری دومم هست و ۲۰ هفته و ۴ روز بارداریم هستم . ولی حرکات جنین را حس نمیکنم. . حرکات جنین را از چند هفتگی میتوان واضح احساس کرد ؟ ممنون
- بارداری
سلام. من اوایل بارداریم هست. دکتر قرص اسید فولیک و ید و ویتامینd3 رو برام تجویز کرده. خواستم بپرسم اگه قرص امگا3 رو با اینا بخورم اشکالی داره؟
- بچه دوم
خانم دکتر عزیز به نظر شما اگر آدم قصد ۲ تا بچه داشته باشه بهتر نیست شیر به شیر بیاره
- عفونت در بارداری
سلام خانم دکتر من هفته۲۹ بارداری هستم خارش واژن دارم و ترشح امروز احساس میکنم رگه های سبز داره عفونته؟ ۹شهریور نوبت بعدیم هست تا اون موقع صبرکنم بده؟ یا چیزی پیشنهاد بدید فعلا استفاده کنم ؟میترسم واسه جنین مشکلی پیش بیاد😔
- امپول گونا اف و پریود
باسلام وخسته نباشید من ماه پیش دوتااامپول گونال اف زدم روز8, 9روز یازدهم سونو شدم هیچ فولیکولی نداشتم باتوجه به اینکه تخمدان پلی کیستیک هستم بامدروکسی پروژسترون پریودمیشم دکترم بمن گفت اینماه باهمین گونال پریودمیشم پروژسترون نخورم ده روز از اخرین تاریخی که باید پریود میشدم گذشته بنظرشما چیکار کنم ایا ممکنه حامله باشم
- بارداری
سلام درسونوی انومالی برام نوشتن مقداری اسلاژ به صورت رسوب درساک حاملگی مشاهده شد.یعنی چه؟
- نزدیکی بعد از زایمان
سلام خانم دکتر، من 3 دی ماه سزارین کردم و شما فرمودید 20 روز بعد از زایمان می تونم نزدیکی داشته باشم اما من هنوز لکه بینی دارم. با وجود لکه بینی نزدیکی اشکالی نداره یا باید لکه بینی تموم بشه؟ با تشکر
- بارداری
سلام من متاهلم و حدود ۱ ساله از قرص ایزوترتینویین استفاده میکنم ولی قبل اینکه دو هفته استفاده کنم فهمیدم باردارم حدود یک و نیم ماه و بارداری اولم هست دکترم گفته باید سقطش کنم آیا چاره ای جز سقط نداره و باید سقط کنم؟ممنون میشم پاسخ بدین
- قرص جلوگیری
سلام ببخشیدیه کودک یکساله دارم ودچارآندومیوزساده شدم باقرص درمان شدم دکتربهم قرص دروسبلین برای جلوگیری بهم داده من بسته اول روروز۵ پریودتهیه کردم ازهمون روزاستفاده کردم دوتامونده بودقرص سفیدرنگ تموم بشه پریودشدم ولی دوتاقرص آخرم خوردم بسته بعدروشروع کردمولی بسته دوم روکه هرشب بایدسرساعت ۱۲شب میخوردم سه تای اولی روهرشب یادم رفت به جاش دوتاش ساعت ۷صبح خوردم یکیشم ساعت ۱۲ظهریادم اومدآیاجلوگیری میشه آیابرای رحمم بده ازاین به بعدش ساعت ۱۲شب مصرف کنم چیکارکنم
- دارو ضد بارداری
سلام من نزدیک دو ساله که با همسرم رابطه ای رو نداشتم ولی همسرم از این داروها استفاده میکنه میخاستم بپرسم علاوه بر اینکه این دارو ضد بارداری دلیل دیگه هم میتونه داشته باشه که استفاده کنه


