Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
با سلام دختری 24 ساله هستم و مبتلا به سندروم PCO . اول مهر ماه 93 سونو کردم و یک کیست ساده 25 میلی متری داشتم که خداروشکر با مصرف قرص اچ دی برطرف شد. بعد مصرف این قرص در آزمایش خون متوجه شدم آنزیم های کبدیم بالا رفته . با این وجود پزشک برام قرص دزوسپتیو تجویز کرده . آیا باید مصرفش کنم؟ قرص دوفاستون برای مشکلم مفیده؟ ممنونم
- سلاچهار روز بعدش رابطه داشتم فقط چون مشکوک بودم پیش آب وارد واژن شده باشه چند ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم و الان نگرانم که قرص تاثیر میزاره یا نه که پریود بشم ؟
سلام پریودم ماه پیش ۵روز بود سه چهار روز بعدش رابطه داشتم و فقط مشکوک بودم پیش آب وارد واژن شده باشه چند ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم و الان نگرانم که قرص تاثیر میزاره یا نه ؟
- سلام عمل دوخت واژن افتادگی رحم داشتم بعداز 6روز یکنقطه خون آن دیک مقعم اومد نکنه بخیم پاره شده
- درد مقعد و بخیه زایمان طبیعی زمان پریود
سلام خسته نباشید من زمان پریود درد مقعد دارم و بعضا شدید میگیره واسه دفع مدفوع و همچنین ۷سال زایمان طبیعی انجام دادم جای بخیه هام درد میکنه میخواستم نظرتون بدونم وآیا باید به دکتر حتما مراجعه کنم؟
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام ۲۰ سالمه 16شهریور پریود شدم ۱۵ مهر پریود شدم آبان پریود نشدم دکتر قرص مدروکسی پروژسترون نوشت ۳ آذر مدروکسی پروژسترن مصرف کردم ۹ آذر پریود شدم الان ۲۲ آذر باز پریود شدم علتش چیه؟
- پریود نامنظم
باسلام من ۱۹/۱۰پریود شدم و۲۶تموم شد و من اقدام به بارداری کردم و پریود نشدم تا الان که ۸/۱۲هستش یک هفته پیش که میشه۱/۱۲سونو دادم و جوابش این بود که فولیکول سمت چپم ۱۸اس و ضخامت رحمم۸هستش حالا من از ۱/۱۲تا ۸/۱۲بار رابطه داشتیم الان که یک هفتس زیر دلم و کمرم یه نیش دردی دارم ممکنه حامله باشم؟؟؟
- دوفامد
سلام. من حدود یکسال پیش خونریزی پریودیهام.. زیاد شده بود ونامنظم بود به دکتر مراجعه کردم.. وایشون همون زمان آمپول پروژسترون زدن ویه قرص برا دوماه دادن. که الان اسمش یادم نیست.. وبعد از آن دوماه دوفامد دادن که مصرف کردم.. پریودیهام منظم شد ولی بعد از اون هم گفتن.. دیگه باید برا همیشه مصرف کنی.. ممکنه دوباره مشکل برات پیش بیاد.. واطمینلن دادن که این قرص هیچ ضرری نداره.. منم پذیرفتم و تا الان تقریبا ۹ماه هست که دارم میخورم.. ولی خسته شدم وخیلیا میگن خوب نیست مدام بخوری.. میخواستم نظرتون بدونم..؟
- سلام آیا بعد از عمل دیاستاز و فتق جدار شکم میتوان دوقلو باردار شد
من ۹ ماه پیش جراحی انجام دادم
- تاخیر در ترزیق آمپول
با سلام دکتر برام دوره ماهانه آمپول واریوپپتیل تجویز کردند. دوز اول رو که ترزیق کردم تاخیر داشت پریودم اما شدم . دوز دوم رو ۲۸ روز تجویز نکردم و روز ۲۹ ام تجویز کردم اما روز ۲۹ ام قبل از ترزیق پریود شدم و خونریزی داشتم با وحود اینکه روز قبل پاک شده بودم . بعد از ترزیق بیشتر شد خونریزی . چیکار باید کنم ؟آیا طبیعی است ؟راهی دارد ؟نگرانم خیلی
- پریود
سلام ممنون که پاسخگو هستین مثل شما کمه واقعا❤راستش من همیشه یکهفته قبل پریدیم سرددردای بدی میگیرم نمیدونم چرا البته میگرنم دارم از هورمونیم دادم مشکلی ندارم راه حلی نداره؟
- نزدیکی در بارداری
سلام خانم دکتر،وقتتون بخیر،در سه ماه دوم بارداری هستم و تا اینجا روند خوبی طی شده است ،تا الان نزدیکی نداشتم،آیا می توانم نزدیکی داشته باشم ؟در ماه پنجم هستم ،ممنونم
- سلام برای 3/75روز21عادت
سلام وقت بخیر برای آی وی اف آمپول دیفرلین تجویز شده وروز 21پریودباید بزنم پریودم منظم و 28روزه است چند روز بعد از زدن آمپول دیفرلین پریود میشم؟ و دکتر گفت روز ۲پریود که شدم دوتا آمپول که یکی دورناف و دیگری عضلانی تا روز ۶پریود بزنم دلیلش چیه؟
- روزاول قاعدگی
سلام وخسته نباشیدخواهشا اگه ممکنه جوابموسریع بدین من بایدازروزسوم پریود آمپول بزنم خواستم بپرسم لکه بینی راروزاول حساب کنم یابمونم کامل بازشم پریودام چون باداروهست همیشه کم است
- آیا ضخامت آندومترم در سونوگرافی مشکلی دارد؟
سلام وقتتون بخیر بنده امروز روز ۱۴ پریود سونو دادم که ضخامت آندومتر سه میلی متر بود . هر وقت هم سونو دادم ضخامت خوب بوده این ماه فقط سه میلی بوده و تا چهار روز پیش هم قرص ویتاگنوس میخورم به مدت دوماه که ۴ روزه قرصم قطع شده که سونو دادم امروز ایا مشکلیه؟ مجرد هم هستم. دوره های پریودمم ۲۷ روزه هست و دوره خونریزیم یکسالیه که ده روزه شده. از بهمن تا تیر هم دوماه قرص روکین و سه ماه قرص سیپروترون کامپاند خوردم و تیر به بعد هم به مدت دوماه قرص ویتاگنوس که دکتر گفتن کلا دیگه قرص نخورم چون اثر نداشته رو تغییر پریودم و گفتن طبیعیه دیگه باتوجه به خوب بودن سونو و ازمایشات
- قرص وروژست
سلام دو ماه کامل بخاطر اندومتریوزم قرص وروژست مصرف کردم که علائم افسردگی شدید پیدا کردم تصمیم گرفتم قطعش کنم الان ۶ روز که دیگه نمیخورم ولی طی سه روز اخیر درد بسیار شدیدی توی رحمم و کمردرد شدید دارم دلیلش چیه
- سلام آیا با جنین کامپیت
سلام آیا کسی با جنین کامپکت باردار میشود من الان ۶روز انتقال دادم برای بار دوم ای وی اف کردم
- سلام من۴۱سالم و در۱۲هفتگی و۴روز به غربالگری رفتم سونو nt2:49 وآزمایش خون روتماس گرفتن باید تکرارشه آزمایش
باسلام خانم دکتر من تازه وارد۴۱سالشدم در۱۲هفته و۴روزغربالگری دهدم سونو nt2:49بود آزمایش خون رو گفتن باید دوباره تکرارشه نگرانم
- سلام وقت بخیر واژن خیس بشه شامل عفونت میشه
- مشکل خارج شدن گوشت ازواژه از واژه
سلام بخشیش باشه من یک دختر مجرد هستم مشکل من این است که هنگام تشناب نمودن از واژن من یک تکه گوشت مانند زبان بدون درد وخون خارج میشود وپس وقت بلند شوم داخل میشود من از خجالت نزد داکتر رفته نتوانستم نمیدانم که چی است بسیار نگران هستم هیچ کدام رابطه هم ندارم لطفا علت این را بگوید وچی کار کنم که خوب شوم ممنون
- نیچ سزارین
سلام خانم دکتر ببخشید من بعد شش سال و با نداشتن جلوگیری بعد یک سال باردار نشدم و دکتر سونو واژینال انجام دادن ک گفتن نیچ سزارین 3/5 و تخمدان پی سی او هست میخاستم بدونم میتونم با این اندازه نیچ باردار شم چون سزارین قبلی هم دارم


