Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خارش بارتولین
سلام خانوم دکر خسته نباشید من بارتولین قسمت راستم خارش داره و درد داره. وقتی سرپا هستم و دست میزنم از سمت چپم بزرگ تره اما موقه ای که دراز میکشم این تفاوت احساس نمیشه. باید بگم که متاسفانه به طور اتفاقی با مشت به بارتولینم حدود چند ماه پیش ضربه وارد شد. حال احساس میکنم آب سردی از بارتولینم خارج میشه و روی پوستم میریزه و تا پشتم و پام این حس رو دارم و مدتی است که کل بدنم این احساس رو دارم. ایا احتمال پارگی یا سوراخ بودن وجود داره؟ احتمال عفونت و پخش شدن ان در کل بدن وجود داره؟ این احساس خیسی و حرکت آب دقیقا زیر پوستمه. واقعا آب و من حسش میکنم
- اکوژن
باسلام ۳۷سال دارم.دوسال پیش به علت پولیپ های زیادی که در رحم داشتم کورتاژ تشخیصی شدم وکلاً رحمم رو تراشیدن و پاک کردن الان بعدازدوسال سونوی واژینال دادم وباز دوتا کانون اکوژن دیده شد.۵و۷ میلی متر.میخواستم بدونم پولیپ مدام عود میکنه؟ومن مدام باید باهاش درگیر باشم؟
- سزارین
باسلام من فرزنداولم رو در ۴۱هفتگی ازدست دادم روز عمل که رفتم گفتن صدای قلبی نمیشنویم و عملم کردن الان ۲ماه ونیم گذشته آیا بعداز ۳ماه از سزارین اولم اگه اقدام کنم مشکلی برای رحمم و جنینم پیش نمیاد
- درد مقعدی
سلام من هنگام پریودی چند روز اول به شدت درد مقعد دارم حتی به شکلی که اصلا نمی تونم خوب بشینم حتی نزدیکا یکسال هست که یبوست شدید داشتم یکم بهتر شدن ولی این درد اصلا خب نمیشه
- سندرم راکی تانسکی
سلام. من سندروم راکی تانسکی داستم و ۱۰سال پیش عمل جراحی انجام دادم. ولی الانمتوجه شدم که بدلیل بی دقتی پزشک، طول واژنم کوتاه شده. خواهش میکنم بگین درمان میشه یا نه.
- کیست تخمدان
سلام دکتر جان.من مجردم توده هیپراکو ب قطر 32درجدار رحم دارم باید چیکار کنم خطرناکه؟و قابل درمانه؟
- سرکلاژ شکمی و سپتوم
سلام آیا با داشتن سرکلاژ شکمی میشه عمل براشتن سپتوم رو انجام داد؟
- نگرانی زیادی دارم
چند توده هایپواکو، ماکرولوبوله و پارالل در سونوی پستان مشاهده شده است چه کاری باید انجام دهم
- عفونت واژن
لطفا جواب سوالم رو بدید
- رحم
سلام خسته نباشین.من رحمم درد میکنه ممکنه عفونت داشته باشم؟
- بارداری به همراه کیست
من هفته ۵ بارداری هستم و سونویی که انجام دادم نوشته شده کیست با جدار نازک فاقد سپتا به اندازه ۲۴در ۲۲ میلی متر در ادنکس راست رویت شد ایا خطر ناک؟؟ اندازه کیست بزرگ؟؟ممکن خونریزی کنه؟
- کلسیفیکاسیون چیست؟
درجواب سونو من نوشته ضخامت اندومتریال 8میلیمتر است .کلسیفیکاسیون دردیواره قدامی رحم دارد.تصویر هیپواکو دردیواره قدامی رحمددارد که به نفع فیبروم است.ایناخطرناکه؟
- کاندوم
سلام وخسته نباشید خانم دکتر باشوهرم رابطه داشتم از کاندوم استفاده کردیم بالای کاندوم پاره بود ولی قسمت پایینش سالم بود و تمام مایع منی در قسمت پایین جمع شد بنظرشما نیازهست قرص بخورم؟
- ترمیم پرده بکارت
۳۰ساله.۲۲سالگی اولین رابطه داشتم.با دردکم و خونریزی بعد wc در حد چند قطره.۳ساله به هیچ وجه نزدیکی ندارم.آیا بکارتم ترمیم شده؟
- پولیپ رحم و لکه بینی
سلام وقت بخیر ۳۷سالمه با سیکل قاعدگی ۲۶روزه فکر کنم دوسال میشه قبل عادت ماهانه چهار روز لک قهو های میبینم امسال بعد سونو واژینال مشخص شد دو پولیپ ۵و ۳ میلی دارم بعد مراجعه ب دکتر سه دوره بهم دوفاستون دادن از ۱۴قاعدگی تا ۲۸ که هر سه دوره بعد از مصرف دارو لک میدیدم و همون روز ۲۶پریود میشدم بعد از اتمام دارو مجدد سونو واژینال دادم پولیپ سایز۶ و ۳میلی بود یعنی دارو هیچ تاثیری نداشت فقط یک میل کمو زیاد شد الان این ماه یک هفته قبل پریودی یکم لک قو های دارم شاید روزی یه بار و عین قبل تا پریودی لک میبینم و اینکه مامانم سال ۹۷سرطان رحم فکر کنم آندومتر بود که بدخیم بود که عمل شدن ایشون بعد از یائسگی لکه بینی داشتن خیلی نگرانم این قضیه هستم که خودمم یعنی همون مشکلو دارم میگیرم؟ میشه بهم راهنمایی کنید با این شرایط من باید چیکار کنم؟
- برداشتن رحم و تخمدانها
سلام واحترام خسته نباشد خواهشمند است درخصوص استراحت بعدعمل جراحی برداشتن رحم و تخمدانها توضیح لازم بفرمایید چند روز بعداز عمل زندگی عادی روزمره خواهیم داشت؟ این عمل نیاز به حداکثر چند روز مرخصی استعلاجی دارد؟
- پولیپ رحمی
سلام بنده ۲۱ سالمه و ۱ سال هست که ازدواج کردم چندین سال هست که درگیر پی سی او هستم و در حال حاضر برای تنظیم پریود سیپروترون مصرف میکنم چند روز بود لکه بینی داشتم سونوی واژینال دادم و پولیپ ۶.۳ میلی متری دارم به نظر شما نیاز به کورتاژ هست یا با دارو برطرف میشه؟
- آمپول لوپرومز
با عرض سلام به علت خونریزی شدید و لکه بینی های مداوم سه مرحله آمپول لوپرومر زدم وسه ماه از آخرین تزریق یایسه موقت بودم الان یک ماه است لکه بینی دارم واصلا خونریزی ندارم امکان دارد یایسه شدم
- جراحی بکارت
سلام چه جاها و مراکزی جراحی ترمیم بکارت انجام میدهند؟
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
ایا بعد از تخلیه کیست با سرنگ امکان عود کردن کیست هست


