Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود نامنظم
سلام من ۲۸ساله ومجردم اکثرا پریودم عقب می افته ماه قبل ۱۰ام بود ولی این ماه تا الان که۲۲ام هست پریود نشدم ویکبارهم آزمایش تیروئید دادم۶ بود یه مدت قرص لووتیروکسین خوردم ولی بازم پریودم نامنظمه اصلا تیروئید و پریود به هم ربط دارن؟
- خود ارضایی و بکارت
سلام من یه دختر نوجوان هستم و متاسفانه از هشت سالگی خود ارضایی انجام میدادم و الان یک ساله ترک کردم خودارضایی من بصورت مالش معمولی کلیتوریس بوده و اصلا به یاد ندارم بعد از خود ارضایی خونریزی و زخم داشته باشم چقد احتمال داره پرده بکارت با این روش اسیب دیده باشه؟
- درد و سوزش در محل اسکار سزارین بعد ۱۰ سال
سلام خسته نباشید حدود ۱۰ سال از اخرین سزارین من میگذره الان حدود ۷ روز درد شدید در ناحیه اسکار سزارین سمت راست دارم ،از حدود ۱ ماه قبل این درد به صورت لحظه ای حس میشد اما ادامه دار نبود ، اما الان احساس درد تا پهلو هام کشیده میشه . سونو انجام دادم اما هیچ موردی مشاهده نشد نه کیست نه عفونت نه فتق رحم نرمال بود . میشه راهنمایی کنید که این چی میتونه باشه
- عادت ماهانه
سلام ،خانم دکتر درسته کلاس پنجم پریود شدم. ولی الان من خیلی خیلی نگران قدمم میتونم پک قد استفاده کنم یا نمیتونم؟ اگر میشه شما راهکایی به من بدید که قدمم رشد کنه با تشکر.
- سلام خانم دکتر ببخشید من چهار روز هست خیلی استخوان واژنم درد می کند بار دار نیستم اما افتادهگی دارم خیلی سخته برام خیلی درد دارد
پریود هستم و دکتر برای عفونت قرص کلیندامایسین تجویز کردن. میخاستم بپرسم استقاده کنم یا نه!؟ و پماد واژن هم همینطور
- قائدگی
سلام خانم دکتر خسته نباشید یکی از فامیلامون دخترش ۱۰ سالش هست دوران قائدگی رو میگذرونه از من خواستن ازتون بپرسم ببینم این دوران قائدگی باعث رشد نکردن قد دخترش هم میشه
- لکه بینی
با سلام.تنبلی تخمدان دارم و زیرنظردکتر حدود دوسال هست داروهای سیپروپترون کامپاند واسپیرونولاکتون ۵۰ استفاده میکنم.تقریبا دوماه هست باتوجه به ریزش مو دکتر اسپیرونولاکتون رو به ۱۰۰ تغییر دادو بعدازون قبل پریود هام یکم اول لکه بینی داشتم و بعدچند روز پریود میشم.(یعنی دراین دوماه که بعداز تغییر دوز دارو بوده)حالا از بسته ی سیپروپترونم حدودا ۸ تا قرص مونده ولی من دچار لکه بینی شدم.تابه حال چنین تجربه ای نداشتم.متاسفانه بخاطر شرایط کرونای شهرمون نمیتونم برم ازمایش بدم چون یه بیمارستان هست و پرازمریض کرونایی.میشه راهنماییم کنید که این لکه بینی نگران کننده هست یاخیر؟مقدارش هم اینطور هست که لباس زیرم رو کثیف میکنه ولی نیاز به تعویض در طول روز دیگه نیست وقتی صبح لباس زیرم رو عوض میکنم تا شب مایع نسبتا غلیظی میاد روی لباس زیرم که مثل ترشحاتم هست ولی رنگ تقریبا سیاه و قهوه ای تیره.نه خیلی کمه نه در حد پریود.در حدی هست که نیاز به نوار بهداشتی نداشتم تو این دو روز که لکه بینی دارم.ایا میتونه از بیماری بدی باشه جز تنبلی تخمدانم؟ویا بارداری با وجود خوردن سیپروپترون؟و اینکه مصرف قرصم رو چجوری ادامه بدم؟
- بی حسی سینه
سلام خسته نباشید من یه بچه ۲۱ ماهه دارم که شیر خودمو میخوره یه مدت پیش فهمیدم اصلا سینه هام حس ندارن نه فقط نوک سینه، تقریبا کل سینه. مثلا پسرم گاز میگیره هیچ دردی احساس نمیکنم میخواستم بدونم از چی میتونه باشه در ضمن دیابت بارداری هم داشتم توی یک سایت دیدم میتونه از علایم دیابت باشه
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
سلام من کیست کوچکی داشتم دکتر زنان قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کرد از روز سوم قاعدگی الان ده روزه مصرف میکنم هنوز لکه بینی دارم قطع هم نمی شه این طبیعی هست ممنون میشم پاسخ بدید
- کیست
سلام ببخشید اندازه کیست ۴۶ در ۳۶ است و تومور مارکر چطور انجام میشه؟ و ایا عمل نیاز دارن؟ الان دوماه خوردن قرص بارداری بهطور پیاپی توصیه شده که در این مدت پریود نشم و بعد سونوگرافی انجام بدم ایا این کار به نظرتون مفید است؟ ممنونم
- تغییر دادن زمان پریود
با سلام و احترام.من به دلیل سفر و داشتن مراسم خاصی در ۳۰ تیرماه نمیخوام اون روز پریود باشم.این ماه ۲ تیر احتمالا پریود میشم و ۲۸ روز بعد یعنی ۳۰ تیر ماه احتمالا تاریخ پریود بعدی هست که نمیخوام پریود باشم۳۶ ساله هستم دارای یک فرزند.قرص جلوگیری مصرف نکرده ام در این سالها.به نظر شما بهترین کار برای به تاخیر انداختن پریود چی هست؟ اگر از الان که ۵ روز به ۲تیر مانده شروع به خوردن قرص I'd کنم و تا تاریخ ۱۰ تیر بخورم آیا پریود تاخیر میفته؟ و ماه بعد سر زمان قبلی پریود میشه یا با توجه به تاخیر ؟
- لوپرومر
سلام وقت بخیر برای اندومترم این امپول لوپرمر رو زدم الان دو هفته گذشته نوشته از عوارضش قراره دوماه بعد سیکل عادت ماهیانم متوقف بشه میخواستم بگم من پریودام دوباره منظم میشه نگرانم پریود نشم تخمدان ها بهم بریزع لطفا جواب بدین و اینکه این امپول تو رابطه ها اثر میزاره
- بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۰ سالمه وحدود ۸ سال پیش وقتی برای اولین بار عادت ماهیانه شدم و بعد از تموم شدن دور ۷ روزم از سر کنجکاوی به اندازع یک بند انگشت اشاره که فک کنم یک یا دوسانت هست یک بند انگشت اشارم داخل واژم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش دقیق یادم نیست از من خون اومد خون تیره نبود ولی دردی قسمت واژنم احساس نمیکردم میخواستم بدونم بکارتم آسیب دیده نمیدونم بکارتم از چ نوعیه خانم دکتر لطفا جواب بدید من به خاطر حساسیت خانوادم رو این موضوع نمیتونم برم دکتر و شرایطشو ندارم
- جواب سنو رو میشه ببینید چیکار کنیم
رحم دارای ابعاد ۴۵*۹۸ضخامت اندومتر ۱۰.و ابعاد تخمدان راست ۲۷*۳۵وحاوی یک فولیکول ۲۴م م م است تصویر یک کیست اکو فریبه دیامتر ۳۵م م در تخمدان چپ دیده میشود . بافت تخمدانی بصورت rimدر اطراف آن گرفته است . میشه بگید چیکار کنم جوابش چیه
- سیپروترون کامپاند
با سلام آیا قرص سیپروترون کامپاند به تنهایی و بدون استفاده از سایر روش های پیشگیری برای ضد بارداری مناسب و مطمئن است؟ با تشکر
- کیست و رسوب کلسیم در سینه
با سلام من ماموگرافی دادم اعلام کردند که من در یک سینه کیست و در سینه دیگر رسوب کلیسیم دیده شده که برای اقدامات تکمیلی بزرگ نمایی نیز انجام دادم . حالا من بدلیل سابقه پولیپ در رحم که جراحی شدم قرص مدرکسی پروژسترون را استفاده کنم یا استفاده نکنم
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر 9ماهه زایمان طبیعی کرد مه اما هنوز پریود نشد مه روش جلوگیری کاندوم حدود سیز ده روز پیش از قرص اورژانسی استفاده کردم درد های پر یودی دارم ولی لکه یا خونریزی ندارم میخواستم ببینم چند روزه اثر میکنن بعد از خورد نشون حتمن باید خون ریزی صورت بگیره ممنون
- درد در مقعد
با سلام من در هنگام قاعدگی 6 ماه بعد از زایمان درد شدیدی در ناحیه مقعد دارم که با مسکن هم ارام نمی شود این درد را بعد از پیاده روی هم دارم به متخصص زنان مراجعه کردم که بعد از انجام معاینه وسونو وازمایش گفت مشکل ندارم اما درد امانم را گرفته خسته شدم لطفا راهنمایی کنید
- لطفاً پاسخ فوری
من ۱خرداد رابطه داشتم و عصر۲تاال دی مصرف کردم ۲۸ساعت بعدش ۲تاقزص اورژانسی و ۷روز بعدش ۳روز پریودشدم و هرماه ۲۴ام پریودمیشدم ۲۴خردادشدم و ۱۳ام تیر دیروز باز پریودشدم ۱۱روز زودترامکان بارداری هس یان
- مشکل هورمونی
سلام 27 سالمه و مجردم.سوال من ممکنه کمی عجیب باشه.چند سالی هست که اختلال هورمونی دارم ریزش موی بسیار زیاد که الان یک شیشم موهام مونده و جلوی موهام خالی شده موهای زائد که هر چند وقت یکبار بیشتر هم میشه پریود نامنظم کلفت شدن صدا جوش صورت و قارچ و تیرگی پوست کل بدن ،داغ شدن بدن و تعریق بیش از حد.براساس آزمایش متوجه شدم مشکل هورمونی دارم اما به دلیل مشکلات نتونستم برای درمان اقدام کنم. اما من زیادی هم لاغرم با اینکه یک دوره غذای زیادی میخوردم اما وزنم تغییری نکرد 3ماه قبل تیروییدم کم کار شد که زود متوجه شدم و بادارو درمان شدم با اینکه کمی وزن اضافه کردم اما صورتم لاغرتر هم شد.سوال من اینه که آیا مشکل هورمونی شدیه میتونه باعث بشه صفات پدرم در من ظاهر بشه چون موهام مثل اوم فر شده که قبلا صاف بود صورتم مثل اون لاغر شده و همه میگن شبیه پدرت شدی که در کل شبیه مادرم بودم باور کنید عکس شناسنامم با قیافه الانم خیلی فرق داره و اغراق نمیکنم و عین واقعیتو گفتم.و دیگران هم اینو میگن.لطفا جواب بدین ممنون.


