Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- چرا پولیت اکوژن رحمی به وجود میاد و راه درمان
- تخمدان پلی کیستیک
سلام من سونو دادم و فهمیدم تخمدان پلی کیستیک دارم و چون سه ماه بود پریود نشده بودم دیواره رحمم ضخیم شده بود قرص پروژسترونو مصرف کردم که پریود بشم پریود شدم و از اولین روز پریودیم قرص سیبلو شروع کردم که تنظیم بشه دوری پریودیم الان چهارمین قرص سفیدم از بسته اولو مصرف کردم ولی من هنوز پریودم باید چیکار کنم؟
- عمومی .
سلام من عادت به خوردن مهر نماز دارم میخواستم بدونم این موضوع باعث ناباروری میشه
- سنو گرافی رحم
سلام خسته نباشید اگه میشه جواب سنو گرافی رو به من بدید چون هرجا میرم میگن مشکلی وجود نداره مخوام مطمن بشم تخمدان راست به حجم 18ccو تخمدان چپ به حجم ۲۰ccسایز بزرگ تر ازطبیعی دارد در هر تخمدان ۱۵-۱۰عددفولیکول محیطی با سایز های کمتر از ۱۰mmدید شده استروما نسبتاپرو میننت است تخمدان ها نمای مورفو لو ژیک بوردر لاین PcOرا دارند مطابقت با یافته های بالینی و ازمایشگاهی جهت تائید یا رد تشخیص سندروم pCOتوصیه میشود لطفان جواب بدین در احتمال این که باردار بشم وجود داره
- سفیدکردن واژن
سلام خانم دکترخسته نباشید. واسه سفیدکردن واژن چه روشی پیشنهادمی کنیدبجزلیزر؟؟ یه سفیدکننده خوب معرفی کنیدمرسی
- سلام من سه ماه پیش پولیپ دهانه رحم داشتم دکتر سرپایی برداست قرص جستیران روزی یدونه برام نوشت بعد بیست و یک روز قطع کردم ده روز بعد پریود شدم روز هشتم پریودیم خونریزیم زیاد شد دوباره همون قرص و ادامه دادم بعد ۹ روز خونریزی قطع شد دوباره بیست و یک روز دیگه خوردم و دارو رو قطع کردم ایندفعه بعد دو روز پریود شدم دوباره روز هشتم خونریزیم شدیدتر شد دکترم دوباره قرص جستیران و امپول لوپرومر ۳/۷۵برام نوشت گف یماه قرص و بخور و امپولم بزن ومن الان ۵ روزه امپولو تزریق کردم ولی هنوز خونریزیم قطع نشده میشه راهنمایی کنین ممنون من ۴۴ سالمه
- زهرا
سلام خانم دکتر می خاستم ببینم من از چهار پنج ماه قرص فولیک اسید می خورم آیا مشکلی که نداره
- درمان فوکوس کلسیفیه
سلام در سونوگرافی کردم نوشته ضایعه اکوژن 9میلیمتر و فوکوس کلسیفیه ای دارم ایا قابل درمان است چه داریی باید مصرف کرد تشکر
- سلام من ۵۳ سالمه و۴ ساله که یاعسه شدم ودر سینه چپم یک توده صفت ناگهانی دیدم ودر مامو گرافی رنگی تشخیص توده ای نان هموژن وماکرولوبوله به طول ۵۵ میلی دادن میخواستم معنیشو بدونم
- بارداری
سلام خانم دکتر،دهمین روز پریودیم نزدیکی داشتم و از اول پریودیم قرص دروسبلا مصرف می کردم ولی شب قبل نزدیکی قرص رو فراموش کرده بودم مصرف کنم و نیم ساعت بعد از نزدیکی دوتا قرص مصرف کردم احتمال بارداری هستش ممنون میشم راهنماییم بفرمایین
- خونریزی بعد از دوران قاعدگی
چن ماهی هست خونریزی باحجم زیاد ودوره طولانی دارم.به دکتر زنان مراجع کردم.آزمایش وسنو دادم مشکلی نداشتم.قرص جستیران تجویز کردن.سی روز شبی دوعددبا مصرف قرص هم.باز خونریزی شدید دارم.
- قرص گین اپ
سلام ببخشید یادم رفت در سوال قبلی بپرسم آیا قرص گین اپ رو برای افزایش سایز سینه را تایید می کنید؟
- سلام خسته باشی با زدن دوتا این اپول قفسه سنه ام درد گرفته زده به پشم چه کاری باید انجام بدم ممنون
- روابط زناشویی و بارداری
سلام. آیا تحریک سینه ها توسط همسر برای جنین ضرر دارد؟ و برای کسی که طول سرویکسش۲۹ است مشکلی دارد؟ ممکن است باعث کوتاهی سرویکس شود؟
- قرص ال دی
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من برای عقب انداختن پریود ۸ روز مانده به پریودم ال دی مصرف کردم و ۱۹ عدد خوردم میخواستم ببینم سیکلهای بعدی هم عقب میوفتن؟
- رحم
سلام آیا لایه اندومتر به ضخامت 11میلیمتر بانمای آکوژن مشابه فاز luteal پوزیشن رحم antevertedنرمال است؟
- قاعدکی ..
من بین سی وپنج روز الی چهل روز پرید میشم خیلی نگرانم البته سنوگرافی رحم انجام دادم گفتن که مشکلی نداری .یک وقت هایی هم بو دو ماه میرود .ایا لازم است که آزمایش هرمونی انجام دهم یعنی امکان داره که این امر طبیعی باشه ؟
- کیست
سلام خانم دکتر عزیز آیا قرص جلوگیری سیبل و کیست تخمدان ک بخاطر محرک ها بوجود آمده ازببین میره چون ال دی بهم نمیسازه مجبور شدم سیبل بگیرم بخورم
- پریودی نا منظم و ترشحات تیره رنگ
سلام .وقت به خیر 26 ساله هستم و مجرد. از حدود 12 سالگی که اولین پریودی من بوده تا الآن پریودی منظمی نداشتم . ممکن بوده چند ماه منظم باشه اما بعدش2 ماه یا 3 ماه پریود نشم و پریودی های بعدی هم نامنظم باشه. تقریبا یک سال و نیم پیش حدود یک سال منظم شده بود ولی دوباره بهم ریخت الآنم از زمان پریودیم گذشته اما از روزی که باید پریود می شدم هررروز لک میشم و در حد خیلی کم ترشح تیره رنگ(خون تیره) دارم و این باعث نگرانیم شده . چون در گذشته با وجود منظم نبودن لک هم نداشتم میخواستم بدونم طبیعیه ویا بیماری خاصی ممکنه باشه یا ممکنه در آینده برای بارداری مشکلی به وجود میاد؟ تاحالا رابطه جنسی نداشتم و نمیدونم ربط داره یا نه ولی چندماهی هست که به علت پرخوری نزدیک 10 کیلو اضافه وزن پیدا کردم
- تنبلی تخمدان شدید
سلام. برای من ۲۴ سالمه و مجردم و ازهمون اول که پریودشدم برام تشخیص pcoداده شده بود ولی دارو برام تجویز نکرده بودن تااینکه عوارضش مثل موی زائد،ریزش مو و جوش صورت و بدن داشتم و رفتم دکتر و برام دارو دادن اما هیچکدوم ازداروها رو نمیتونم مصرف کنم،درکل ماه حالت تهوع و سردرد شدید میگیرم.وزنم هم زیادنیست.برام متفورمین و سیپروترون کامپاند نوشته بودن که هیچ کدومو نتونستم مصرف کنم.قبل این هم برام ال دی نوشته بودن که پریودام منظم شه اونم به شدت حالم رو بدمیکرد و همینطورمدروکسی پروژسترون هم برام نوشته بودن.همه این داروها یک ماه تمام که مصرف کردم کل ماه حالم بدبود وتاثیریم در مرتب کردن پریودم نداشتن.الانم دوماهه لکه بینی دارم و قطع نمیشه.میخواستم بپرسم چیکار باید بکنم؟چون داروها به بدنم نمیسازه و عوارض داره و ازطرف دیگه هم خوده تنبلی برام عوارض داره.ازبس دکتر عوض کردم هم هزینه بالایی برام داشت و بی نتیجه بود.ممنون میشم راهنماییم کنید که اگر داروی دیگه ای مدنظر دارین یا درمان دیگه ای.حضوری ویزیت بشم.ممنونم


