Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- وجود ضایعه اکوژن سالید به سایز13*30در حفره لگنی چیست ایا خطرناک است
- پرده بکارت
سلام من پرده بکارت ندارم قبلا با کسی رابطه داشتم باز هم میشه گواهی بکارت گرف اخه نامزدم یکم گیره و باید حتما یه گواهی تحویلش بدم
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام.من در روز ۶ام پریود ک تازه شب یبلش پریودم قطع شد رابطه داشتم البته مستقیم داخل واژن نریخت ولی ممکنه مالیده شده باشه.برای همین روز بعد ینی ۲۰ساعت بعد از رابطه دو تا لونژیل ۷۵باهم خوردم.چن روز بعد به مدت ۳رور لکه بینی داشتم نه خونریزی کامل.چون تازه پریود شده بودم.آیا ممکنه باردار باشم؟
- دزوسپتیو و سن
سلام ،من۴۴سالمه پریودم نامنظمع،برای تنظیم میتونم دزوسپتیو مصرف کنم؟۴۰سالگی بانظر دکترم مصرف کردم،ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
- پرویید دختر دوازده سال
سلام دخترم دوازده سالش بعد یه سرماخوردگی شدید برای اولین بار پروویید شد و یه ماه طول کشید بردمش دکتر سونو و آزمایش کم خونی و تیرووید و انعقاد خون نوشت همه چی خوب بود دکتر براش مفانیک اسید و مدروفم پنج داد گفت به مدت بیست روز استفادا بشه ولی به دلیل مفانیک اسید ضرر داره من به مدت 7 روز دادم و بعد پنج روز پاک شدن دوباره امروز شده آیا مفانیک اسید رو بهش بدم تا بیست روز یا نه باتشکر
- سلام خانم دکتر برام قرص سیبل تجویز دادن برای تنبلی تخمدان چطور مصرف کنم و آیا درسته قرص های جلوگیری باعث تنبلی تخمدان میشوند چطور مصرف کنم دقیق توضیح بدین ممنون میشم
- درباره ای قرص اورژانسی….. من این قرص رو مصرف کردم الان 14روزه پریودم چندروز وسطش متوسط میومد الان قطره ای شده چیکارکنم قطع نمیشه
- قائدگی
سلام خانم دکتر خسته نباشید یکی از فامیلامون دخترش ۱۰ سالش هست دوران قائدگی رو میگذرونه از من خواستن ازتون بپرسم ببینم این دوران قائدگی باعث رشد نکردن قد دخترش هم میشه
- کمردرد
سلام وقت بخیر دختر ۲۳ ساله هستم که تازه عقد کردم و رابطه جنسی نداشتیم تا به حال و فقط رابطه اورال داشتیم اما بعد از هربار ارضا شدنم کمرم به شدت درد میگیره میخواستم بپرسم علتش چی میتونه باشه ؟
- دلشوره و اضطراب در بارداری
سلام وقت بخیر خانم دکتر گرامی 38 ساله هستم و قصد بارداری دارم دکتر جان میخواستم بدونم برای رفع دلشوره و اضطراب توی بارداری آیا دارویی هست که به جنین آسیب نرسونه و مصرفش در بارداری مجاز باشه؟ یا راهکاری برا رفع این مشکل بدون دارو سراغ دارید؟ دوسال قبل هفته چهارم بارداری به علت شدت دلشوره و اضطرابی که داشتم متاسفانه سقط جنین اتفاق افتاد چیکار کنم که دوباره این موضوع تکرار نشه تو شهر غریب هستم و کسی پیشم نیست
- کیست نابوتین
سلام سی سالمه و مجردم عادت ماهانه من ده روز طول می کشد و پر مویی هم دارم حدود یک ماهه گاهی اوقات در ناحیه شکم درد دارم .در سونوگرافی رحم با ابعاد ۳۰_۷۹و پوزیسیون ان طبیعی است و اندومتر دارای ضخامت تقریبی ۶میلیمتر و تصویری به نفع توده فوکال مشاهده نشد ومعدودی کیست نابوتین با حداکثر دیاگرام هشت در ناحیه سرویکس مشاهده شد تخمدان ها دارای اکوی طبیعی هستند .تخمدان راست با ابعاد ۱۴_۳۰ و تخمدان راست با ابعاد ۱۵_۳۰.توده فضاگیر دراندکسها مشاهده نشد. مایع ازاد در کلرو ساک خلفی مشاهده نشد
- درباره ivf
من روز ششم انتقال هستم روز ۵ انتقال پماد واژینال به اندازه بند انگشت اسفاده کردم به خاطر سوزش وحشتناکی که داشتم مجبور شدم وامروز ترشحات سبز کمرنکی از واوژن میاد امکان داره احتمال بارداری رو کم کنه یا اصلان باردارنشم ؟
- قاعدگی نامنظم
سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم دکتر شرف الدین من از 6 ماه پیش پریود نامنظم داشتم به این صورت که یک ماه 3 روز خون میدیدم و یک ماه دیگر 10روز حتی یک ماه هم میشد که دوبار خونریزی داشتم.و یا بعضا بعد از نزدیکی هم لکه بینی داشتم.با انجام سونوگرافی مشخص شد که پولیپی به ابعاد6×7 میلیمتر در کاویته رحم وجود دارد با مراجعه به یکی از همکاران شما قرص دوفاستون تجویز کردند.در طول مدتی که این دارو را مصرف میکردم اصلا لکه بینی نداشتم و پریود منظمی داشتم فقط بعضی مواقع یک روز بعدنزدیکی خون میدیدم. بعد از 6 ماه مصرف دارو دوباره سونوگرافی دادم که این بار پولیپ دیده نشده بلکه متن سونوگرافی اینگونه است: در محل انسزیون جراحی در قدام سگمان تحتانی رحم کانون لوسنتی با ابعاد 7×11 میلیمتر دیده میشود که احتمال ادنومیوزیس را باید درنظر داشت. در کول دوساک مایع آزاد دیده نمیشود. رحم و تخمدان ها ابعاد و اکوپاترن نرمال دارند. میخواستم نظر شما را راجع به این سونوگرافی بدانم با توجه به اینکه بعد از قطع مصرف دوفاستون دوباره همان علائم قبلی به سراغم آمده اند آیا مصرف دوفاستون را ادامه بدهم یا داروی دیگری پیشنهاد میدهید و یا جراحی؟ بسیار سپاسگزارم
- قاعدگی نامنظم
سلام من ۱۶ سالمه تقریبا سه سال و نیمه که عادت ماهیانه میشم ولی همیشه نامنظمه یا در طول یک سال یک ما عادت نمیشم لطفا راهنمایی کنید
- طولانی شدن پریودی
سلام خسته نباشید من الان پونزده روزه که پریودم و پریودیم قطع نمیشه چه قرص ها و یا دارو هایی رو پیشنهاد میکنید
- سلام من تنبلی تخمدان دادم
- معاینه ی فیل از تزریغ واکسن گارداسیل
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من برای تزریغ پاکسن گارداسیل همراه مادرم میخوام مزاحمتون شم ولی متوجه شدم که قبلش باید معایینه شم تست بگیرید ازم..من در گذشته یک رابطه داشتم و نمیخواستم در این معایینه چیزی از آسیب دیدن هایمن مادرم متوجه شن..میخواستم بپرسم که در این معااینه برای تزریغ واکسن چیزی در این مورد بیان میشه؟؟
- بیمارستانهای طرف قرارداد
آیا با بیمارستان فامیلی قرارداد دارن
- تفسیرسونوگرافی
ابعادرحم ۵۲*۴۷*۳۴ واکوی ان مختصرا هتروژن است. هردوتخمدان حاوی فولیکول های ریزومتعددپریفرال باتعداد۱۰تا۱۴ م.م به دیامتر ۲تا۵ م.م است واسترومای مرکزی هردوتخمدان اکوژن است لطفا بگید وضعیت من چجوره. مجردم۲۰سالمه
- طولانی شدن پریود
با سلام و خسته نباشید
من ماه پیش پریودم تماما بصورت لکه بینی بود. روز10ام لکه بینی به دکتر مراجعه کردم که سونونوشت و نتیجه سونو کیست نابوتین بود و البته دکتر گفتن که تنبلی تخمدان هم دارم. برای درمان قرص پروژسترون تجویز کردن ک از همون شب تا 20 شب دوتابخورم تا پریود بشم و از بعد پریود شدن هم از روز 16 ام دوره تا 10 شب بازم شبی 2 تا بخورم. برای قطع لکه بینی هم مفنامیک اسید 8ساعته تجویز کردن
من هم پروژسترون ک مصرف کردم هنوز 20 شب نگذشته که پریود شدم و امروز دهمین روزیست ک پریودم و هنوزم لخته است. از روز هشتم هم برای اینکه کم بشه خونریزی مفنامیک خوردم ک فایده نداشته. ضمنا وزنم هم بالاست و از شروع درمان پروژسترون دارم رژیم میگیرم
توروخدا راهی برای قطع پریودی بگین ک برای نمازام مجبور به اعمال استحاضه نشم دیگه
با تشکر از شما


