Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مادرانه
سلام:این روزها مواظب خود باشید.سلامتی شما رو خواستارم.
- سلام من تخمدانم ضعیف هم کیست تخمدان ریزی دارم هم قاعدگیم زود به زود میشه مراجه کردم به متخصص زنان قصد بارداری دارم دکتر برام قرص اسید فولیک داد و ویتامین Eگفت اینها روبخور بعد سه ماه دیگه بیا من اینها رو خردم بعد سه ماه دیگه رفتم برای نامنظمی قاعدگی قرص مدروکسی پروژسترون داد و گفت اینها رو مصرف کنم بعد سه ماه دیگه بیا من دارم اینها رو مصرف میکنم گفته بود از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد بخرم حالا من دارم میخورم ۹تاشو خوردم ۱دونهش مونده پریود شدم حالا باید چی کار کنم یک دونه قرص و نظر بدین لطفا خونریزی خیلی زیادی دارم هم شکمم درد داره و هم کمرم آیا با قرص مدروکسی پروژسترون منظم میشه عادت ماهیانهم آخه همیشه پریودم نامنظم بود وخیلی زود به زود میشه ماهی ۲بار پریود میشم لطف کنید جواب بدین
سلام ابعاد تخمدان راست ۳۱،۱۸ واکوژنیسته درحدنرمال وتخمدان چپ ۳۵،۱۵ اکوژنیسته نرمال ایا تنبلی تخمدان دارم ؟
- میزان هورمون
سلام و ادب.. در همه سایت های پزشکی نوشته شده در هفته سوم بارداری میزان هورمون hcg باید 5 الی 50 باشد. میخاستم بدونم این سه هفته از لقاح شروع میشه یا از آخرین پریود.. یعنی سه هفته از لقاح یا پریود.. و آیا این حرف درست است؟
- پریودی طولانی
من ۱۸ سالمه دوماه که پریودیم نامنظم شدهو طولانی سونو هم دادم دکتر گفت مشکلی نیست وقرص داد ولی هیچ تغییری نکرد وهنوز خونریزی دارم شدیدترین قبل
- خوردن قرص سیبل خارج از دوره پریود
سلام من تنبلی تخمدان دارم و اصلا پریود نمیشم ایا میتونم الان قرص سیبل رو شروع کنم؟ یعنی میتونم خارج از دوره پریودم قرص سیبل رو شروع کنم؟
- کیست یونی لوکولار
سلام وقت بخیر در سونو گرافی کیست یونی لوکولار دارای جدارنازک و محتوی اکوفری به ابعاد ۸۶*۷۵ م م منطقی بر آندکس سمت چپ رویت شد ممنون میشم راهنمایی کنید
- مایع آزاد ب میزان 3cc در آدنکس راست مشهود است
- خارش بخیه سزارین
سلام وقت به خیر ۴ماه هست سزارین شدم خونه تکونی کردم الان جای بخیه هام احساس برق گرفتگی و خارش دارم و قسمت پایین بخیه هام هم درد خفیف. آیا این طبیعی هست؟ چی کار باید بکنم دکتر عمومی گفت امکان داره بخیه های داخلی ات به خاطر کار سنگین پاره شده باشه؟ من نگران شدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- جوش نخوردن بخیه سزارین
سلام خانوم دکتر من بعد یک سال سونو واژینال شدم و گفته شد که بخیه های عمل خوب جوش نخورده چکار کنم بخیه جذب بشه؟ ممنونم
- مصرف قرص سیپروترون کامپاند
سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالمه و موی زائد روی چونم به شدته.دوره پریودمم روتین هست و شاید بعضی اوقات یکی دوروز تاخیر داشته باشه.مدت طولانی هست که ریزش مو شدید دارم.سونوگرافی دادم گفتن تنبلی تخمدان دارم و هورمون های مردونمم به شدت بالاس.حالا دکتر قرص سیپروترون کامپاند دادن و ولی من نحوه مصرفشو یادم رف.هواستم ببینم چجوری باید مصرف کنم؟؟۴ جعبه به من نوشتن و گفتن بعد عید دوباره برم واسه چکاپ
- کیست سینه
باسلام بنده سه ساله کیست ساده سینه 6میل درسینه راست داشتم. تازگیاکیست تخمدان 5سانتی هم داشتم 3دوره ال دی مصرف کردم چندروز پیش سونو دادم کیست تخمدان کاملا برطرف شده،کیست سینه راستم 4میل شده ویه کیست جدید درسینه چپم بوجود اومده نوشته ضایعه کیستیکlowlevel داخلی ب ابعاد11/8*6 م م در پریفرال زون ساعت12برست سمت چپ رویت شدB=3 خواهش میکنم کمکم کنید یعنی چی چیکار باید بکنم علتش چیه قبلا وجود نداشت تو سینه چپم لطفا راهنمایی کنید
- Nt بالا
- سقط
سلام خسته نباشید من ۲۸سالمه تقریبا نزدیک ۲۰ روزی میشه که سقط داشتم و ۱۰ روزی هم هست که کلا خونریزی و لکه بینی قطع شده .قراره اگه قسمت بشه تا ۱۰روز دیگه برم کربلا خواستم ببینم کی قرص ال دی مصرف کنم پریود نشم و اینکه اثر میزاره تا اونموقع
- قاعدگی نامنظم
سلام عزیز وقت بخیر من از کلاس هفتم که الان کلاس دوازدهم هستم پریودیم ها نامنظمه و کف پام همش داغه سونو هم انجام دادم هیچ مشکلی ندارم ولی نمدونم چرا اینطوریه الانم که الان ۴ ماهه نشدم از بهمن
- محاسبه روز سوم پریود
من امروز صبح (دوشنبه)پریود شدم برای آزمایشی که روز سوم پریود باید بریم چهار شنبه باید مراجعه کنم یا پنج شنبه؟
- سلام خانوم دکتر من الان ۴۵ روز خونریزی دارم رفتم سونوگرافی گفتن کیست داری الان خونریزیم کم شده لک بینی دارم کیستم هم سونگرافی گفتن از بین رفته الان میوم دادم به ابعاد ۱۰ میلی متر میتونه از ان باشد
- مشکلات زنانه
سلام وقتتون بخیر من تازه ازدواج کردم و هنگام نزدیکی خونریزی نداشتم که موجب شک همسر شد به پزشک مراجع کردم و گفتن ارتجاعی است و بعد زایمان طبیعی از بین میره میخواستم بدونم یعنی پرده بکارت من سالم میمونه و قابل تشخیص نیس که رابطه داشتم؟!
- طرز مصرف دارو
سلام وقت بخیرمن به دکترزنان مراجعه کردم خیلی کم عفونت داشتم بهم قرص ازیترومایسین وشیاف واژینال بهم دادن ودرحال اقدام به بارداری هستم ودرروزهای تخمک گذاریم هست میتونم این دوقلم دارورواستفاده کنم ونزدیکی داشته باشم یا 18قاعدگی ببعداستفاده کنم ک تخمک گذاریم تموم بشه
- لابیاپلاستی
سلام مجردم و شکل لب های داخلی واژن من اونقد بزرگ نیست ک آویزان باشه ولی از وسط به هم وصل نیستش. و هر دوطرف دوتکه هست اولش این شکلی نبود بعدا این شکلی شد این غیر طبیعی هست؟ من شنیدم ک واسه بزرک بودن میشه لابیا پلاستی انجام داد ولی آیا برای این مشکل هم راه حلی هست؟
- پستان
سلام خانم دکتر تو ماموگرافی ماددم ۳ توده مشخص شد و تو سونو تایید شد.نوشته ۳توده در ساعت ۴ و ۵ و ۷ سینه راست ازنوع هیپواکو باحدود اسپیکوله ب ابعاد ۱.۲ و ۱.۷ و۱.۹....نمونه گرفتن...این قطعا سرطان؟


