Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من سه ماهه سزارین کردم حالا چند روزیه ترشحات بدبویی دارم و هنگام نزدیکی خیلی درددارم. باید چکار کنم دکتر؟؟
- درد پریودی
-سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، آزمایش خون نرمال بود و دوره ها منظم 29-30 روزه. روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: ” در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد.”
به توصیه شما سه ماه از قرص LD OCP ضد حاملگی بهمراه قرص ویتامینB6 استفاده کردم ولی دوباره درد دارم. این شرایط نرمال هست یا بایستی جدی تر پیگیری کنم؟ ممنون می شم اگر راهنمایی کنید - (جلوگیری از بارداری)
سلام خانم دکتر خسته نباشید آیاطبیعی جلوگیری کردن از بارداری باعث خشکی واژن و تنبلی تخمدان میشود خانم دکتر به نظر شما جلوگیری طبیعی خطرناکه میخوای که بعدا بچه دار بشی من ۲۱ سالمه تازه عروسی کردم میگم جلو گیری طبیعی باعث خشکی واژن و تنبلی تخمدان میشه واقعا حقیقت داره یا نه خانم دکتر ممنون میشم راهنمایی کنید
- زگیل تناسلی
سلام خسته نباشید من 6 جلسه لیزر زگیل تناسلی انجام دادم آخرین جلسه من یکشنبه بودجمعه با همسرم رابطه داشتیم خیلی سوزش داشتم چقد زمان میبره جای سوختگی هاخوب بشه یا اینکه ممکنه هنوز خوب نشده باشم یکم افسردگی گرفتم چون این سوزش انگار هیچ وقت نمیخواد تمام بشه قشنگ احساس زخم داشتم
- مصرف قرص متفورمین
سلام وقتتون بخیر من چند ماه اقدام ب بارداری کردم ولی نتیج نگرفتم دکتر ب من قرص متفورمین و فک کنم لتروزول داد ک از روز سوم پریودی استفاده کردم و تاریخ پریودیم ۱۴ برج هست درد زیر شکم دارم مثل دردای پریودی بنظرتون عوارض قرصا هست یا باردار شدم ؟
- دردلگن
سلام،ازصبح که ازخواب بیدارشدم سمت راست باسنم(لگنم) درد داره ومیسوزه،علتش چی میتونه باشه؟چیکار باید بکنم؟تا بحال همچین دردی رو نداشتم،درضمن فیبروم خارج از رحمی هم دارم،میتونه علتش فیبروم باشه؟
- لخته خون در پریود
من پریودم عقب میفته موقه پریودم خون لخته میبینم که موقعه نزدیکی درد دارم
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام وقتتون بخیر من بهمن ماه کولپسکوپی شدم و بعد از اون پریودی هام طولانی شده باید چکار کنم و سونو واژینال هم انجام دادم و گفتن که رحم ضخیم شده ایا این علتش هست و باید چکار کنم
- زنان ونازایی
باسلام ببخشید خانم بنده قبلا بچه دارشدن وبعداتصمیم به بستن لوله رحم گرفتن والان بتازگی که بااینجانب ازدواج کردن تصمیم به بچه دارشدن گرفتیم اما سؤال. آیا خانم بنده میتواندبعد ازبستن لوله رحم دوباره بچه دا بشن ایا راه حلی هست که بشه عمل کرد؟ ودوباره بچدارشد؟ باتشکر
- معاینه
سلام خانم دکتر مهربون آیا شما در مطب خودتون سونوگرافی از رحم و تخمدان انجام میدین؟
- سلام مثانم شن ریزی داره ولی کلیه هام خوبه و مشکلی نداره. علت شن ریزی خود مثانه چیه
- اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام خسته نباشید من کیست تخمدان چپ رو دارم با ابعاد 54mm با قطر ۴mm باید چیکار کنم؟؟
- دردهای پریودی
سلام.من چند ماهه که یک هفته مونده به پریودم دردهام شروع میشه و هیچ خونریزی ندارم فقط در حد ترشحات خونی اما دردهام واقعا آزاردهنده است و این وضعیت معمولا سه روز طول میکشه تا در نهایت پریود بشم.
- بقایا بارداری
سلام در ۷ هفتگی سقط داشتم دوروز بعدش سونو دادم گفتن بقایا به اندازه ۳۱×۱۷میلی دارم بعدش قرص میزوپروستول مصرف کردم ۵ عدد و خونریزی و دفع لخته داشتم حدودا ۱۰ عدد متیل ارگونوین هم دارم مصرف میکنم ایا دفع شده ؟؟ یا نیاز به کورتاژ هست؟؟
- انتقال جنین انجام دادم روز یازدهم هست هیچ علایمی ندارم یعنی چی
انتقال جنین انجام دادم روز یازدهم هست هیچ علایمی ندارم یعنی هیچی
- زخم رحم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.من میخوام واسه بارداری اقدام کنم رفتم معاینه گفتن زخم بزرگی دارم کرم واژینال ومترونیدازول نوشتن برام.آیا بادارو خوب میشه؟واینکه این زخم چقد برای بارداری مشکل ایجادمیکنه؟
- سلام فردا عمل پانکچر دارم ولی امروز کمی ابریزش بینی دارم و گلو درد فردا میتونم تخمک کشی انجام بدم یا میتونه مشکل ساز بشه
- نازایی
سلام,من۵ساله اقدام ب بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم گفتن رحم دوشاخ داری,جواب آزمایشاتم نرمال هست ولی هرچی تلاش میکنم باردارنمیشم چندتادکتر رفتم میگن رحم دوشاخ باردار میشی ولی به سختی بعضیام میگن باردارنمیشی,نمیدونم چیکارکنم لطفا راهنماییم کنین.
- تنبلی تخمدان
سلام دکتر یه سوال داشتم اگه عفونت داشته باشیم وسنولگن انجام بدیم سنوتنبلی تخمک نشان بده ایاازعفونت یانه اثری داره عفونت؟
- خارش جای بخیه سزارین
سلام خسته نباشید دوسال از زایمان ام میگذره الان چند روز که زیاد جایی بخیه ام خارش و سوزش داره


