Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی
سلام ببخشید میخواستم بدونم چند هفتگی برم واسه سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی تا قیافه جنینم واضح دیده بشه و اعضای بدنم جنینم رو واضح ببینم و به طور کامل اعضای بدنش بررسی بشه ؟ در چند هفتگی بهتر بررسی میشه؟
- بارداری
دوست من یکروز بعد از اتمامپریود رابطه جنسی داشته بعد از ۲۰ ساعت یک قرص لونژیل ۱/۵ مصرف کرده بعد از ۵ روز از مصرف قرص خون ریزی پیدا کرد تا ۷ روز و بعد هم خون ریزیش تمومشد ایا احتمال بارداری هس؟
نیاز به ازمایش هست؟ - تنبلی تخمدان
سلام من سه ماه پیش پریودم ب مدت ۲۰روز عقب افتاده بود رفتم دکتر بهم قرص دوفاستون دادک ازشب ۱۴ پریود ب مدت ده روزاستفاده میکردم ک شب نهم پریودشدم ماه بعدشم همینطور یعنی یه هفته قبل از تاریخ پریودم پریودشدم، اما این ماه قرص نخوردم امروز بایدپریودمیشدم ولی نشدم
- سقط جنین
سلام میخواستم بدونم شما سقط انجام میدن هفده هفته
- سوال از دکتر زنان
سلام من چند ماه هست که اقدام به بارداری دارم و دارو مصرف کردم این ماه هم چند تا آمپول با متفورمین مصرف کردم ولی پریود شدم و دکتر همراه داروهای بارداری بهم قرص مدروکسی پروژسترون داده آیا ممکنه دلیل پریود شدنم این قرص باشه؟ این قرص از باردار شدن جلوگیری میکنه؟
- سوال در مورد بارداری
سلام وقت بخیر.من رحم دوشاخ داشتم و سابقه دو سقط درسال ۹۵ و ۹۷.جنین در ۵ هفته رشد نکرده بود.و در سونوهای اول معتقد بودن قلبش خیلی ضعیف میزنه.رحم دوشاخ رو عمل کردم و سپتوم رو برداشتم.الان باردارهستم و بازهم مثل بارداری های قبل خونریزی و لکه بینی دارم.امپول پروژسترون ۵۰ و شیاف هم میزنم.ازمایش های نازایی مثل فاکتور ۵ و ...دادم که همه نرمال بود.الان لکه بینیم خیلی کم شده و قهوه ای رنگ.هفته ششم بارداری هستم.هنوز سونو نرفتم.میخواستم ببینم خطری داره این لکه بینی ها؟میترسم باز مثل بارداری های قبلی بشه.بااینکه دکتر گفت۹۹ درصد سقط از رحم دوشاخ بوده الان بازلکه بینی های قبل و دارم.لطفا راهنماییم کنید
- مسافرت در بارداری
سلام من در عید هفته ۱۷ بارداریم میشه تو سونوگرافی هم همه چیز نرمال هست آیا میتوانم به مسافرت برم خونه مادرم با اتوبوس ۷ . ۸ ساعت راهه .
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من ده روز پیش سرکلاژ انجام دادم با طول سرویکس 12میلی و این ده روز کاملا استراحت مطلق بودم فقط دیشب یکم خندیدم و الان عذاب وجدان دارم که نکنه نخ سرکلاژ باز بشه،ایا باز شدن نخ سرکلاژ علائم خاصی داره یا نه؟؟؟
- درموردکیست کوروئید پلکسوس
سلام من 17 هفته است است که باردارم رفتم سونوگرافی و در کوروئید پاکنویس سمت راست یک کیست کوروئید به دیامتر7mmمشاهده می شود لطفا راهنماییم کنید آیا واقعا درآینده مشکل ساز است یاخیر
- سرکلاژ شکمی
سلام بنده قبل از بارداری سرکلاژ شکمی انجام دادم و در اقدام هستم بعضی از دکتر ها به خاطر احتمال عفونت پنهان به بیمارانی که مثل من زایمان زودرس داشتند قبل از بارداری انتی بیوتیک های مختلف میدهند به نظرتون نیاز هست بنده هم قبل از بارداری استفاده کنم و در کیفیت تخمک تاثیر بدی نمیذارد؟
- زخم واژینال
سلام من ۱۳هفته باردارم تو این مدت عفونت شدید وزخم شدید داشتم به زور راه میرم..کرم واژینال استفاده کردم ولی دوباره عفونتم میاد..چیکارکنم؟
- دفع بقایای سقط
باعرض سلام وخسته نباشید من به دلیل بارداری پوچ سقط خودبخود داشتم که حدود یکماه است که بقای سه سانت ونیم در شکمم دفع نشده باخوردن قرص سایتوتک خونریزی شدید دارم ولی نمیدانم دفع شده یانه چگونه باید متوجه شوم حتما باید باچشم دیده شود ؟ احتمال دارد بقایا فقط وجود یک لخته خون باشه؟ممنون ازشما
- مصرف قرص فولیک اسید در بارداری؟
با سلام ببخشین من وقتی فهمیدم باردارم که 6 هفتم بود و از قبل از تاریخ تولد دخترم که سال 1400 بود قرص فولیک اسید تو یخچال داشتیم منم فک کنم 15 یا 20 تا ازش خوردم یعنی حدود یک سال و نیم پیش قرصا تو یخچال بود آیا تاریخ انقضاش گذشته خیلی نگران شدم بعد اون بهداشت داد مصرف کردم خدای نکرده برای جنین مشکلی هست؟
- واریکسول
آیا اگه یک نفر واریکسول گرید یک داشته باشه با یک ماه قرص خوردن امکان بارداری هست
- مصرف قرص ال دی بعد سقط
با سلام من در 5 هفتگی سقط با قرص انجام دادم .الان دو هفته هست خونریزی و لک دارم .دکترم قرص ال دی داده بهم اما به علت اینکه 38 سالمه و میخوام بعد از سه ماه مجدد اقدام به بارداری کنم ایا مصرف ال دی تخمکهام رو ممکنه ضعیف کنه و اینکه باید حتما مصرف کنم؟
- بارداری
خسته نباشید خانم دکتر من ۲۰روز پیش نزدیکی داشتم قبلش هم قرص خورده بودم ولی الان ۳روز هست که از پریود نشدنم میگذره خواستم ببینم اگه باردار باشم چه داروطی بخورم که جنین سقد بشه
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام بقایا دارم حدود سه سانت 18اسفند هم سقط کردم در 17هفته آیا امکان داره با پریود این بقایا دفع بشه؟
- بارداری
تو رو خدا جواب سونوی منو بخونید و جوابمو بدید از نگرانی مردم تصویر کانون اکوفری حاوی کانون های اکوژن ظریف داخلی به دیامتر28×17میلی متر در ناحیه تحتانی ساکروم مشاهده شد که مطرح کنندهmeningoceleمیباشد. تصویرواضحی به نفعArnold chiariمشاهده نشد
- اقدام
سلام .آیا در زمان اقدام میشه با ماشین مسافرت رفت؟
- آزمایشهای غربالگری بارداری
با سلام من در سونو اول nt 2.3 بود و آزمايش غربالگري اولم سندروم داون رو ريسك متوسط زده بود ولي تريزوني منفي بود آزمايش تكميلي بعدي كه دكتر كواد برام نوشت هم سندروم داون و هم تريزومي منفي بود ١٨هفته رفتم سونو آنومالي دادم همه چيز نرمال بود فقط يه كيست كوروييد سافت ماركر به اندازه ٧ ميليمتر در بطن لترال راست مشاهده شد خيلي خيلي نگرانم ممكنه بچه م مشكلي داشته باشه من الان نوزده هفته هستم و براي آمينوسنتز هم فك كنم دير شده ممكنه راهنماييم كنيد خيلي نگرانم ممنون🙏🙏


