Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام وقت بخیر ی هفته ست از پریودم میگذره آیا میتونم جواب آزمایشاتمو بفرستم
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید. من الان 22 سالمه و سه ساله که کیست ریز دارم الان دکتر بهم قرص دوفاستون داده گفت که احتمال داره تخمدونام ضعیف شده باشه و نازا باشم گفتن هرچه سریعتر اقدام کنم برا بارداری تا الان اقدام نکردم میخواستم بدون احتمال اینکه نازا باشم وجود داره؟ من تیروئید دارم و تا الان قرصی برا تیروئید مصرف نکردم بخوام باردارشم مشکلی به وجود میاد؟
- تفسیر عکس رحم
سلام خانم دکتر خدا قوت احتراماً عنایت بفرمائید رحم رتروورسه میباشد. ضایعه پاتولوژیک مشاهده نشد. Filling defect در پروگزیمال لوله فالوپ دیده میشود که میتواند به علت tube blockase باشد. ورود ماده حاجب به هر دو لوله و spillage از هر دولوله دیده شد.کانال سرویکال طبیعی است.کلیشه تخلیه طبیعی است . تشکر
- نازایی
سلام خانم دکتر ،من ۳ساله نازایی دارم عکس رنگی رحم گرفتم احتمال پولیپ دادن پیشنهاد سنو واژینال دادن ۳بار جاهای مختلف سنو انجام دادم ۲تا گفتن پولیپ نداری یکی گفت پولیپ تو سرویکس داری نمی دونم کدومشون درست میگن ۳بارم iui کردم منفی شده،فکر میکنم شاید واقعا پولیپ دارم باردار نمیشم چجوری مطمعن بشم
- عقب افتادن پریودی بعد مصرف کلومیفن
با سلام من این ماه کلومیفن مصرف کردم و پریودیم پانزده روز عقب افتاد سه بار تا حالا بی بی چک زدم منفی شد چکار باید بکنم؟ آیا طبیعیه؟
- رحم وتخمدان
سلام من ۴۶ سال سن دارم مدت ۸ سال بعد از عمل لاپاراسکوپی صفرا یائسه شدم در طول این مدت با خوردن قرص پری میشم یک سونو رحم وتخم آن انجام دادم تخمدان نرمال بدون کیست رحم هتروزن ومیوماتوز است خونریزی ندارم ولی زیر شکمم درد دارد راهنمایی کنید لطفا
- درد تخمدان
سلام وقت بخیر من دیروز بچه خواهرم اتفاقی با پاش به شکم پریدمن درد داشتم و در دوران پریود هستم حالا تخمدان چپم درد میکنه ایا احتمالش هست نازا بشم
- قرص پردنیزلون۵
سلام.منpcoهستم و۱سال اقدام به بارداری کردم که نتیجه نداشته. اخیرا دکتر قرص پردنیزلون۵ تجویز کرده به مدت۱۰روز روزی یک عددبه همراه قرص لتروزول.سوالم اینه که قرص پردنیزول رو ازکی شروع کنم چون دکتر زمان دقیق نگفته بهم یعنی همزمان با لتروزل یا قبل ازاون؟عوارض شدیدی داره این قرص؟من قراره دوز دوم واکسن رو چند روز اینده بزنم و کاردندان پزشکی هم دارم مشکلی پیش نمیاد؟؟ممنون
- باروری
سلام خسته نباشید ۱۰ ماه که اقدام کردم
دکترم بهم گفته بودن روز ۳ تا ۷ پریود لتروزول مصرف کنم
ولی متاسفانه من پریود نشدم الان ۳۸ روزه که پریود نشدم
آزمایش بتا دادم ۳.۲۶ بود ولی همیشه ۱ بود آیا من باردارم یا خیر - سنال اف
سلام من از روز دوم پریودی آمپول سینال و اچ سی جی تا روز دوازدهم زدم سونوی روز دوازده شدم بعدش که اومدم خونه دیدم لکه خون داره میاد هنوز هم داره میاد چکار باید بکنم آمپول هم باید تا شنبه بزنم خونریزی پریودیم این مدلی نبوده ولی تقریبا داره خونریزی میشه
- واریکوسل نرمال وجهش اسپرم کم
سلام خانم دکتر اقام واریکوسل نداره فقط اسپرمش جهش وحرکت کند داره ایا شما دارو میتوانید مینوسید براش.برای ویزیت بیام..
- علت قطع پرید
با سلام بعد از واکسن شهریور و مهر مکرر چهار بار خونریز شدید شدمپیش متخصص رفتم کم خونی شدید شدم دو ماه با قرص بروندوکر عادتم و قطع کرد بعد از دوماه فقط یه بار خونریزی داشتم البته قبل و بعدش لک میدیدم تا سه ماه تست دیگه کلا لک هم نمیبین ۴۷ سالمه مجردم خیلی نگرام
- ضعیت بودن DNA اسپرم و پتانسیل باروری
با سلام و احترام ببخشید ازمایش SDFA انجام داده ام و نتیجه اش بصورت ذیل می باشد Sperm DNA Fragmentation Assay : 70% (Fair to poor fertility potential است نتیجه درصد پتانسیل باروری 70 درصد ضعیف می باشد. شرایط خودم :واریکوسل دوبیضه دارم-تیپ کاری پشت میزی و ساعت کار بالا-استرسی-نقرس دارم ایا درمان موارد فوق تاثیری در DNA دارد یا خیر ؟ و بنظرتون باید چیکارکنم .دارویی در این زمینه وجود دارد
- لوپرومر
سلام خانم دکتر من آمپول لوپرومر یک ماهه تزریق کردم تا چند ماه از پریود جلوگیری میکنه؟ ممنون
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید میشه لطفا جوابمو بدید،من تنبلی تخمدان دارم،الان ۲۰ سیکلمه،خواستم سر خودقرص مدروکسی پروژسترون واسه پریود شدن استفاده کنم،اگه احتمالا باردار باشم،واسه جنین خطرناک نیست؟؟
- ناباروری
سلام من ۱۷سالمه و شش ماهه که ازدواج کردم الان سه ماهه که اقدام به بارداری میکنم ولی هیچ نتیجه ای دریافت نکردم پیش دکتر مامایی رفتم و منو به سونو فرستاد اونجا متوجه شدم که عفونت لگن دارم با تنبلی تخمدان دارم و بهم قرص داکسی سیکلین هالیک تجویز کرد خیلی میترسم ک باردار نشم
- پریود دردناک
سلام خسته نباشید من این ماه لتروزول فولیک اسید و پودر فرتی بیوتیک مصرف کردم روز ۹ سیکل دو فولیکول ۱۵و۱۹ داشتم اندومترم نازک بود چند ماهه نازک شده ۳ میلی بود از همون روز استرادیول و آسپرین داد بهم سیکلام ۳۲ روزه است روز ۲۵ سیکلم خیلی کم لک خون دیدم همون روز تموم شد تا روزی که پری شدم خونریزی چند ماهه کم شده ولی دو روز اول وحشتناک درد داشتم تا حالا اینجوری نبودم خون میبینم ولی بیشتر ترشحات سیاه رنگه خون نیست امروز روز سوممه خیلی کم شده خیلی نگران میشه راهنماییم کنید چرا یه لک دیدم نکنه کیست دارم
- نازایی
سلام و عرض ادب بین اینوفولیک و اووبوست کدومش رو پیشنهاد میکنید. ممنون
- آندومتریوزیس
سلام خانم دکتر خسته نباشید من یکی از بیمارهای شما هستم آیا با وجود این کیست اندونتریوزیس د و و نیم و فیبروم البته در سایز کوچیک بدون لاپرا باردار میشم
- کپسول اوابوست بعد از واکس کرونا
سلام من تازه واکس سینوفارم زدم دوز اول کپسول اوابوست میخورم برای ذخیره پایین تخمدان ۴۰سالم الان مشکل نداره بخورم یا اینکه چند روز بگذره؟


