Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عوارض سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر من ۳۲ سالم و یه زایمان زودرس تو ۲۹ هفته داشتم و خداروشکر بچه ام موند و ۸ ماه داره ولی با توجه به بالا رفتن سن میخوام تو ۲ سالگیش اقدام به بارداری کنم ولی ب دلیل اینکه نمیتونم کامل استراحت مطلق داشته باشم و از خانوادم دورم میتونم سرکلاژ شکمی انجام بدم چون زایمان زودرس خیلی خیلی به خاطر شرایط بچه اذیت شدم ممنون از شما🌹
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم برای بارداری قرص استرومارین داده گفته از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم نگفته تا چند روز بخورم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
- تبخال تناسلی
سلام خانم دکتر من مدتی که یه برش کوچیک قسمت واژنم بود بعد چند روز همه جای واژنم شبیه جوش وتاول خیلی دردناک شده که موقع ادرار خیلی اذیت میشم چکار کنم
- سقط جنین
با وجود رضایت شوهر ایا سقط هم میکنین؟
- بلوغ زود رس
با سلام من دخترم ۱۱ سالگی پریود شده ولی منطم نبود وزنش ۴۷کیلو قد۱۵۴ است آیا تا ۱۸ سالگی قد میکشه قرص آرژنین و کلسیم هم مصرف میکنه آیا لازم با امپول واریو پپتیل جلوگیری کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
- پولیپ رحم و لکه بینی
سلام وقت بخیر ۳۷سالمه با سیکل قاعدگی ۲۶روزه فکر کنم دوسال میشه قبل عادت ماهانه چهار روز لک قهو های میبینم امسال بعد سونو واژینال مشخص شد دو پولیپ ۵و ۳ میلی دارم بعد مراجعه ب دکتر سه دوره بهم دوفاستون دادن از ۱۴قاعدگی تا ۲۸ که هر سه دوره بعد از مصرف دارو لک میدیدم و همون روز ۲۶پریود میشدم بعد از اتمام دارو مجدد سونو واژینال دادم پولیپ سایز۶ و ۳میلی بود یعنی دارو هیچ تاثیری نداشت فقط یک میل کمو زیاد شد الان این ماه یک هفته قبل پریودی یکم لک قو های دارم شاید روزی یه بار و عین قبل تا پریودی لک میبینم و اینکه مامانم سال ۹۷سرطان رحم فکر کنم آندومتر بود که بدخیم بود که عمل شدن ایشون بعد از یائسگی لکه بینی داشتن خیلی نگرانم این قضیه هستم که خودمم یعنی همون مشکلو دارم میگیرم؟ میشه بهم راهنمایی کنید با این شرایط من باید چیکار کنم؟
- سلام من پریود خیلی نامنظم زود به زود میشه ماهی دو بار میشه رفتم دکتر برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون داده که برای سه دوره باید مصرف کنم باره اول از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب خوردم یکیش مونده بود پریود حالا برای باره دوم باید مصرف کنم از روز ۱۶قاعدگی ۵روز بعد پاک شدنم دوباره خون ریزی دارم باید چی کار کنم بنظرتون دارو چه طوری مصرف کنم راهنمایی کنید
- زنان
سلام خانمی ۴۲ ساله هستم ده روز که پریودم عقب افتاده باردار هم نیستم چون این مورد ستبقه قزلی داره سال پیش دو بار سونو گرافی داخلی انجام دادم که تشخیص میوم داده شد الان هم نمیدونم که باز همون اتفاق افتاده یا نه باید با مورد چهکنم
- خوردن انتی بیوتیک
سلام، چند روز قبل از اقدام به بارداری قرص متردتیدازول و اموکسی سیلین بخوریم واسه بچه مشکلی پیش نمیاد؟
- درمان کیست
آیاتابحال کسی باخوردن قرص وروژست کیست اندومتروزش درملن شده؟
- سنوم
سلام خسته نباشد میخواستم بگم ک ابعاد رحم ۶۳.۳۲هست تخمک راست ۳۲.۱۲ هست مال چپ هم ۳۰ و ۱۸ اندومتر هم ۸ میلیمتر اکوژسترون هست
- کلیتوریس
سلام دختری ۱۹ ساله هستم کلیتوریس من کمی بیشتر از تصاویری ک در گوگل دیدم بیرون است قسمت چپ ان یکم پف دارتر و شکل کلیتوریس را مشان میدهد فرو رفته است تا قسمت راست کمی هم چروک است .میخواستم ببینم مربوط ب خود ارضایی با مالش میشود ک اینطور شده یا طبیعیه ؟؟؟ اگه خود ارضایی ترک شه شکلش درست میشه ؟؟؟ اصلا خود ارضایی باعث افتادگی و شل شدن ناحیه کلیتوریس میشه ؟؟ توروخدا بگینننننن
- افزایش مایع امنیوتیک
سلام.من هفته۳۳هستم.مایع امنیوتیکم ۲۴سانتی متر شده.بنظرتون چقدر احتمال پارگی کیسه آب هست؟قبلا هم زیاد شده بود بعد دو هفته اومد پایین.همش میترسم یهو پاره بشه
- پریودنشدن
سلام خسته نباشید من38سالمه بعداززایمان دومم پریودن کم شد الان نزدیک دوماهه پریودنمیشم تست بارداری4.8نشوندااه آزمایشم خوب بود آمپول پروژسترون هم زدم الان نمیدونم باید چه کارکنم تا پریودبشم یا امکان یائسگی زودترهست ...چه جوری عکس سونو براتون بفرستم
- امپول
سلام من نابارورهستم برام به خاطرکیست تخمدان امپول واریوپپتیل نوشتن به صورت زیرپوستی حالانمیدونم به بازو برنم یا ناف اگه میشه راهنماییم کنین ممنونش
- فیبرم
سلام خانم دکتر؟کسی که فیبرم بزرگ باشه عمل نکنه مشکلی به وجود میاد؟ایا برای عمل فیبرم کوچک میکنید یا برمیدارید؟ طریقه عمل فیبرم به چه صورته؟ آیا تکرر ادار علتش فیبرم داشتن؟
- بارداری
بعد از تزريق واكسن كرونا چه زماني ميتوان اقدام به بارداري كرد
- انتقال
سلام خانم دکتر.من امروزروزدهم انتقال هستم ویک جنین خوب انتقال دادم ازروزهفتم انتقال تهوع دارم وفشاروقندخونم پایین است بنظرشماعلائم لانه گزینی هست؟
- واژن
ايا واژن حلقوي داريم و كسي كه دو سال پيش رابطه داشته باشه و واژن حلقوي باشه معلوم ميشود و از كجا ؟ ممنون ميشم
- قرص دروسبلین
با خوردن قرص دروسبلین چندین ماه و یکبار در این مدت ریختن مایع منی داخل واژن آیا تاثیر دارد و بارداری صورت میگیرد؟


