Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش خون بارداری
سلام وقتتون بخیر من این ماه در دوره تخمک گذاریم یه رابطه پر خطر داشتم و ۲۴ ساعت بعدش یه قرص اورژانسی۷۵ درصد خوردم و ۱۲ ساعت بعد یکی دیگه الان از اون روز۱۷ روز میگذره و طبق دوره پریودم که ۲۸ روزه است باید امروز پریود میشدم ولی نشدم شنبه یعنی۵ روز پیش آز خون دادم و منفی با عدد ۱ بود چیکار کنم آیا قطعا باردار نیستم یا امکانش هست ؟؟چرا پریود نمیشم اگر باردار نیستم؟؟
- سلام من از پماد کلو تریمازول استفاده میکنم آیا میتونم رابطه زناشویی داشته باشم
- ترشحات خونی در بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، تو هفته دوازده بارداری هستم، دیشب رفتم دستشویی ترشحات خفیف خونی داشتم آیا مشکلی برای بچه پیش اومده؟ هفته قبل سونو آن تی دادم سونو نرمال بود و بچه سالم بود، باید الان چه کار کنم؟
- سلام میخواستم بدونم من که قصدبارداری دارم اما پریودم نامنظم خیلی زود به زود میشه هم تخمدان ضعیف هم چند تا کیست تخمدان ریزی دارم چند بارم رفتم دکتر اما تا حالا جوابی نگرفتم ممنون میشه راهنمایی کنید خدا خبرت کن بده
- بارداری
سلام خسته نباشید. من می خواستم برای بارداری اقدام کنم . از طرفی قصد دارم چشمو عمل لیزیک یا لازک کنم؛ می خواستم بدونم اگه باردار بشم خدایی نکرده ممکنه مشکلی برای جنین یا بارداری ایجاد بشه ؟
- احتمال بارداری با امپول دیفرلین
من به دلیل خونریزی شدید ۳ دوره ۲۸ روزه امپول واریوپپتیل زدم ایا امکان بارداری وجود داره در این مدت؟
- درد زیر شکم در هفته های اول بارداری
سلام خسته نباشید من20 سالمه که فکر کنم حدود 3هفته هست که باردارم زیر شکمم گاهی اوقات درخواب یا ماشین دردمیگیره و شبیه درد پریودی هست وزود خوب میشه دکترم برام شیاف نوشتن که کمیاب هست نتونستم پیداش کنم اگر استفاده نکنم مشکلی پیش میاد؟؟
- ایا برای دیدن جنین در هفته 6 نیاز به سونو واژینال هست؟ نیا
ما برای دیدن جنین دوبار مراجعه کردیم به دکتر و ایشون هم در هفته 6 و هم 9 سونوی واژینال انجام دادن، آیا این نوع سونو برای جنین ضرر نداره؟ ممنون میشم راهنمایی کنین🙏🙏
- سونوی دفرمه بارداری
سلام وقت بخیر سونوی بارداری دادم ۷ هفته و یک روز ساک کمی دفرمه بود با واکنش طبیعی قلب جنین هم تشکیل شده با حساب پریدد خودم هم دو روز تفاوت داشت یعنی چی؟امکان سقط وجود داره؟ بارداری سوم بدون سقط ۳۳ سالم هست ممنونم
- باسلام من توهفته۳۵بارداری هستم توسونوم نوشته سرجنین دولیکوسفال است نرمال واریاسیون این به چه معناست
- سقط
من دوبار سقل تو ۷ هفتگی داشتم به محض تشکیل قلب سقط میشد آزمایش آپکا دادم عددی ۱۰ هستش این یعنی چی نرمال یا مشکل داره
- فولیک اسید
سلام خانم دکتر ببخشید خانم دکتر من از قبل بارداری فولیک اسید ۵ میخوردم بعد مثبت شدن بیبی چکم که رفتم دکتر زنان گفت دیگه فولیک اسید ۱ بخور و بعد از آن و از ۱۵ هفته برام کپسول ففول نوشت و کپسول پریناتال+دی اچ ای نوشت، که در کپسول ففول علاوه بر فروس سولفات و آهن المنتال، ۵۰۰ میکروگرم فولیک اسید وجود داره و در مولتی ویتامین که دکتر نوشته، روی جعبه دارو نوشته ۸۰۰ میکروگرم فولیک اسید در دو کپسول وجوددارد که من روزانه ی دونه میخورم میخواستم بدونم مصرف روزانه این مقدار فولیک اسید، برای جنین مضر نیست؟ برای خودم چی؟ ضرر داره؟
- تعیین جنسیت
سلام.براى تعيين جنسين فقط رژيم ميدين يا دارو هم هست؟
- کیست درمویید
سلام.من در تخمدان چشم یک کیست درمویید ۴ سانتی دیده شده که باعث درد خفیف و مبهم در ناحیه زیر شکمم میشود،میخواهم برای بارداری دوم اقدام کنم،آیا میتوانم صبر کنم و حین سزارین کیست را خارج کنم،یا باید قبل از بارداری کیست را درآورم؟
- تغذیه
هفته نوزده بارداریم ندونسته توبارداری جگرخوردم ایاضرری برای بچه داردوباعث نقص درجنین میشه
- کیست کوروئید پلکسوس
سلام هفته۱۷سنو انجام دادم که یک کیست۹میلیمتری کورویید پلکسوس دیده شد ایا این خطرناکه اگه جذب نشه ؟البته در غربالگری اول همه چی خوب بود ،،الان هفته۱۸هستم در هفته چندم مجدد سنو انجام بدم ببینم کیست جذب شده یا خیر؟
- ضربان قلب جنین
سلام خسته نیاشید در هفته هفتم باداری برای ضربان قلب جنین رفتم سونوگرافی اندازه جنین 10 میلیمتر بود ولی سونوگرافیسته گفت ضربان قلب نداره خیلی نگرانم میترسم
- جنین
در سونو انومالی در بطن چپ یه فکوس اکوژن دیده شده یعنی چی
- قرص راکوتان وسقط جنین
سلام من راکوتان مصرف میکنم و ناخواسته باردار شدم پریشب قرص سایتوتک یکی زیر زبان و یکی واژن استفاده کردم ولی صبح فقط کمی کمر درد و دل درد داشتم و خونریزی خیلی کم بعد چند ساعت خونریزی قطع شده یعنی سقط نشده و امکان آیا امکان داره سقط بشه؟
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام.خانوم دکترعزیز من بانامزدم رابطه بدون دخول داشتم وبعد از۲۴ ساعت ک گذشت دوتا قرص اووسیز۰/۷۵خوردم ومهرماه دوازدهم پریودشدم ولی رابطه بانامزدم ۲۶ مهربودوابان ماه هم روز سیزدهم پریود شدم ولی خون ریزیم به جای اینکه پنج روز باشد سه روزبود وتموم شد ولی الان چن روزه طعم دهانم تلخه وشکمم احساس میکنم بادداره به نظرتون بارداری یا ازچیز دیگه .ممنونم


