Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام بارداری
سلام وقتتون بخیر من ۳۰ سالمه و ۹ ماه اقدام به بارداری دارم متفورمین مصرف میکنم و این ماه هم کلومید ، استروژن ، پروژسترون مصرف کردم برای تحریک تخمک گذاری روز ۱۲ سیکل برای فولیکول غالب رفتم سونوگرافیست گفتن که نمیدونن کیست یا فولیکول غالب با ابعاد ۲۰ خیلی نگرانم کرده چطور میتونم بفهمم که کیست هست یا فولیکول
- من ۱۵هفته بارداری بودم سقط کردم
سلام من ۱۵هفته بارداری بودم ک سقط انجام دادم الان برای بقای بارداریم سونو شدم و گفتن توده اکوژن فلوی عروقی ب ابعاده۱۰.۵*۱2 mmدارم از امشب قرص مترژین استفاده میکنم لطفا راهنماییم کنید باید چیکار کنم قرص اداگه بدم هر ۸ساعت رفع گیشه یا باید کورتاژ شم
- آمپول
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر آیا میتونم. آمپول هیدروکسی پروژستورون روهمراه بتامتازون تو یه روز تزریق کنم ممنونم
- بارداری
سلام خانم دکتر خوبین ، من در حوالی تخمک گزاری نزدیکی داشتم از طرف شب، الانم زیر شکمم درد میکنه احساس درد پریودی میکنم ممکنه از چی باشه دیروز تست تخمک گذاری دادم پررنگ بود اما الان تست دادم خیلی کم رنگ بود راهنمایی کنید
- بارداری
سلام من باردارهستم میرفتم بهداشت دستگاه روشکمم مذاشت وصدای قلب جنین رومیشنیدومیگفت خوبه بعدرفتم سونوگرافی دکترتامعاینه کردگفتن شماباردارنیستین یعنی بارداری پوچ دارم گفتم شایداشتباه میکنن رفتم سونوی دیگه اوناهم چنین جوابی بهم دادن توسونوی اول برام نوشته بودساک حاملگی دفورمه درحفره اندومترباGSمساوی با26mmودرسونوی بعدی 46mmبودنوشته بودمایع آزاددرکلدوساک مشاهده نشدوهمینطوردرمحل adenexهاضایعه فضاگیردیده نشدوشواهدی ازYOLK Sacوfetal poleمشهودنیست چکارکنم پس صدای قلبش چی ازمایش خونی که دادم Beta HCG1000دراومدوبهم گفتن بارداری چی شدنه لکه بینی نه چیزی چکارکنم لطفا راهنمایی کنید ممنونوبعدسونودوباره رفتم بهداشت دستگاه روشکمم گذاشت هم هیچ صدای قلبی نشنید کجارفت استرس گرفتم ازبس که فکرمیکنم دارم ضعف میکنم لطفاراهنمایی کنیدممکنه که قایم شده باشه یااینکه هنورکوچک باسه یاحالاجنین تشکیل شده باشه
- سقط جنین
سلام خانم دکتر ببخشید من تو هفته ۷ بارداری سقط خواسته توسط شیافت انجام دادم الان ۶ روز از سقط میگذره و همچنان خونریزی و دل درد دارم اما میخواستم ببینم قرص ضد بازبارداری رو از روز چندم بعد از سقط شروع کنم .من حدود سه ماه پیشم یه سقط دیگه داشتم متاسفانه.ممنون میشم راهنمایی کنید
- چندقلوزایی بدون سابقه در خانواده
سلام بنده 24ساله هستم و من و همسر خیلی به چند قلو های همسان علاقه داریم آیا میشه با روشlvf و یا با روش دیگه ایی صاحب چندقلو همسان بشیم
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام خسته نباشید من حدود ۶۵روزپیش سقط باقرص داشتم که به علت تشکیل نشدن قلب جنین بودوبعدازیه هفته از سقط به علت بقایا کورتاژ شدم وبعدازکورتاژ دکتربه من یه بسته قرص روکین دادوگفت باید استفاده کنم بعدازتموم شدن قرص دوروزبه صورت لکه ای پریود شدم واسمون شدبعدازپاکی نزدیکی داشتم بدون جلوگیری که میخواستم بارداربشم ولی این ماه دوباره پریود شدم حالا به نظرتون چراباردارنشدم طبیعیه یانه ؟؟لطفا راهنماییم کنید
- سلام من ۱۸ سالمه متاهلم
من ۴ماهه ازدواج کردم ولی تا الان بچه دارنشدم بعد رفتم سونو دادم جوابش آوند ک سمت راست ۶ تا فولیکول و سمت چپ ۵تا بعد خواستم ببینم امیدی هست ک طی همین دو سه ماه اخیر حامله بشم ؟ ممنون میشم جواب بدید
- بارداری
خانم دکتر یعنی ممکنه طی این سونوها و عمل سزارین نفهمیده باشن که ناهنجاری یا کوچیک رحم دارم؟آخه کلی سونو واژینال دادم عملم شدم همه چی طبیعی بوده؟
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من ۲۰هفته هستم طول سرویکس ۳۲هستش خواستم ببینم نیازی به سرکلاژدارم یانه آیاباآمپول وشیاف ممکنه افزایش پیداکنه؟ممنون میشم اگر پاسخ بدید
- تست غربالگری
سلام ۳۵ سالمه بارداری سوم دوتابچه دیگم سالمن آزمایش غربالگری اول سونگرافی ان تی وسونوگرافی انو مالی خوب بوده آزمایش غربالگری دوم خوب نیست چقدر خطر دارد
- رابطه جنسی
خانوم دکتر توروخدا ب دادم برسید من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی وقتی آلتش روبهم می مالید مایع منی روی واژنم ریخته شد بعد چن دقیقه ادرارداشتم وشستم بعداز ۲۴ ساعت هم ک گذشت دوعددقرص اووسیز۰/۷۵خوردم خیلیی میترسم دوربندنافم سفته وماه قبل یازدهم پریودشدم ک این ماه هنوز ب تاریخ پریویم مونده.آیا امکان باردارشدنم هست؟
- قرص اورژانسی تاریخ گذشته
سلام من پریودم نامنظمه. درروز 8 پریودم نزدیکی داشتم به خاطر پاره شدن کاندوم قرص اورژانسی دوتایی خوردم که بعد فهمیدم تاریخش گذشته و 7 روز بعدش تا 6 روز خون ریزی شدید داشتم و پاک شدم. امکان بارداری هست واینکه دخترم 7 ماهشه وشیرمیدم
- بارداری
لکه بینی بعد از نزدیکی
- مصرف قرص قبل اقدام بارداری
سلام وقت بخیر قبل اقدام به بارداري بخاطر زخم دستم قرص سیپروفلوکساسین، یونی فلکس، سفلکس مصرف کردم ولی بعد اقدام دیگه مصرف نکردم آیا باز مشکلی برای حاملگي پیش می آید؟؟
- سلام هفته ۳۲بارداری ام میشه از پماد تریامیسیون ان ان استفاده کنم؟
سلام هفته ۳۲ بارداری هستم مقعدم سوزش و خارش دارد و ظاهرا کمی بباسیلم بیرون زده میتونم از پماد تریامسینول ان ان استفاده کنم
- سونوی آنومالی
سلام . شما برای من سونوی انومالی نوشتید من بعد تعطیلات حدود هفته۱۹ میرم. ولی داخل دفترچه ننوشتید واسه تعیین جنسیت . بدون نوشتن دکتر سونوگرافی جنسیتو بهم میگه؟ چون اکثرا تو این سونو جنسیت جنینو متوجه شدن
- غربالگری سه ماهه اول
سلام خانم دکتر من امروز سونوی ntوnb دادم :جهت خلفی گرید0 سن بارداری۱۱هفته۵روز طول کانال سرویکس زده۳۳ وint.osمیباشد ضربان قلب ۱۶۸ Nt1.7 Nb:present. اگه ممکنه بگید خوبه جوابش یانه؟ جواب آزمایش۹ حاضر میشه که براتون میارم
- خونریزی بعدسقط
سلام شش هفته وشش روز بودم که با قرص سقط کردم بعد ۳روزسونوگف ضخامت رحم ۸میباشدمترژن بهم داد دوباره به یک هفته سونوواژینال گف بقایا۱۰*20داری داروگیاهی خوردم بعدیک هفته سونو گف ضخامت رحم 4میباشد دکتر مفنامیک اسید داد بعد یک هفته بازهم خونریزی کمی داشتم دکتر 3تا آمپول استرادیول داده روز درمیون بزنم و40تامدرفم داد روزی سه تا بخورم امابازمدرحدپریودی خونریزی داشتم شش تااز قرصامونده بود که خونریزی زیاد شد دکتر گفت دوباره بعد5روز سه تا استرادیول سه روزدرمیون بزن و بعد 40تامدرفم که روزی 2تابخورم و20تامفنامیک دادم روزی یکی بخورم حالامیخام بدونم بااین قرصاخوب میشم یا مشکل چیز دیگه میتونه باشه ؟


