Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- درباره مصرف قرص دوفامد
سلام خانم دکتر عزیزمن دیماه بخاطر پولیپ های رحمی عمل کورتاژ تشخیصی رو پیش شما انجام دادم غیر از اون فیبروم هم داشتم شما برام قرص دوفامد تجویز کردین نمیدونم تا کی باید مصرفش رو ادامه بدم و آیا بخاطر جلوگیری از برگشت پولیپ هست و باید ادامه بدم ؟
- نازک شدن بخیه های سزارین
سلام ببخشید من به دلیل درد زیر شکم به پزشک مراجعه کردم که جواب سونوگرافی من این بود که بخیه هانازک شده و دکتر گفتن که اجازه بارداری مجدد ندارم خطر زیادی دارد لطف راهنمایی کنید ممنونم
- پولیپ اندومتر
سلام خانم دکتر ببخشید من یک پولیپ ۱۳.۵ میلی متری در قسمت فوقانی کاویته اندومتر دارم ، در سونو نوشته شده بدون واسکولاریته ، ایا خطرناک هست ؟ مشکلی در بارداری ایجاد میکنه چون قصد بارداری دارم، و میگن جای پولیپ خیلی مهمه، و اینکه امکان بدخیم بودن هست؟
- سقط جنین
سلام خسته نباشید من ۳تا بچه دارم ۲تا بزرگی یکی عق هسه دخترم نامزدی کوچکی ۱۰ساله ناخواسته حامله شدم خودم ۳ماهه یک بار پریود میشدم الان رفتم آزمایش حامله ۲۰هفته شدم میخام سقط کنم نمیخواهم وضعیت نگه دای ندارم راهی برای سقط جلو من بزارین
- جلو گیری از پریودی
من در سفر زیارتی هستم وبا این که بعد از پاکی قبلی شروع به خوردن قرص دروسبلا کردم بازم الان لکه بینی و علایم شروع خونریزی رو دارم،میشه راهنمایی کنید چه دارویی بخورم که دو روز پاک. باشم تا بتونم اعمال رو انجام بدم
- سلام میشه آزمایش اسپرم همسرم ببینید مشکلی چیه ممنون از لطفتون volume 3.9ml. color milky Liquifaction 38.min. viscosity Normal 0-100ph Alk 7.2-8.0wBc. 2-4occasional sperm count *2.mill/ml Normal morphology 50%Abnormal forms 50%Epithlial 1-2 RBc 0-1 occasional Active 20>32% slughish 5>40% Non motile 75>20%ایا با این آزمایش میشه ای وی ای کرد کیفیت اسپرم خوب بنظرتون لطفا راهنمایی کنید
- آیا قرص نورم اسکین باعث نازایی میشود ولی من مجرد هستم
- تصویر فکوس اکوژن
سلام میخواستم بپرسم که این تصویر فکوس اکوژن به دیامتر,2.5در بطن چپ قلب جنین خیلی خطر ناک هست یا نه خیلی استرس دارم ممنون میشم ج بدین
- هیپرپلازی اندومتر
سلام خانوم دکتر
اندومتر هیپرپلاستیک در شرح عمل کورتاژ تشخیصی و اندومترم بود. به نظر شما سرطان رحمه؟ من بچه ندارم و دو بار میکرو ناموفق داشتم. یعنی به خاطر داروهایی که خوردم؟ - سینه
سلام وقت بخیر علت بزرگ کوچیک بود سینه چیه؟ سینه سمت چپ از راست بزرگتر هست؟ باید بخاطر این ب دکتر مراجعه کنم؟ متاهلم و یک زایمان داشتم
- ارضانشدن
سلام خانم دکتر خوب هستید من۲۵سالمه و دو ساله ازدواج کردم اول رابطه حالم خوبه و دلم میخواد بعد یهو سرد میشم وواژنمم خشک میشه واذیت میکنه بعضی وقتاهم وقتی حالم عوض میشه احساس درد در مقعد دادم چه توصیه ای میکنید برام.باتشکر
- بارداری دوم بعدازعمل سزارین
سلام خانم دکترعزیزم من سزارین شدم و بعداز سزارین ۳ماه باردارشدم یعنی ماه سوم رو تموم کردم و درماه چهارم اقدام کردم باردارشدم خواهش میکنم همه میگن خطر داره منم باردارشدم چیکارکنم که باخطر مواجه نشم هم خودم هم فرزندم خواش میکنم راهکارهای کامل رو بفرمایین
- بارداری
سلام خسته نباشید من 23ساله هستم رفتم سنو کیست داشتم و تنبلی تخمدان که فولیکول هام 6و7بودن بعد دکتر برامDupbstonتحویز کردن اما نگفتن روزی چند بار و تا چه زمان باید مصرف کنم
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز.خسته نباشید.من در اقدام به بارداری هستم.در سونو ماه پیش کیست تخمدان 4سانتی داشتم.الان روز 37سیکلم هنوز پریود نشدم.بی بی چکم منفی.میخام بدونم اگه صبر کنم پریود بشم خود بخودی بعد برم سونو دیر نمیشه؟مشکلی پیش نمیاد؟
- دورهی بارداری
سلام من دو فرزند دارم.. هر دو هم پسر.. دوره ی پریود های من منظم نیست از 21 روز تا 40 روز بوده...دفعه اول بارداری من 40 هفته و 3 روز طول کشید.. ولی بارداری دوم من 41هفته و 5 روز طول کشید. میخاستم بدونم آیا این اختلاف و تفاوت در دو بارداری من بخاطر اینه که من دوره هام نامنظمه و تخمک گذاری تو هر دوره با توجه به مدت دوره اتفاق می افته؟ یا دلیل دیگری داره؟..مؤفق باشید
- کیست و واریس در کانال زایمان
سلام وقت بخیر ممنون که وقت میزارید وجوابگو هستید ببخشید من 39ساله هستم ۵ماه قبل زایمان داشتم که طبیعی بود .لی وقتی دکتر برش واژینال برام زد میگفت پر واریس وکیست هست که در تمام سونوهام مشخص نبود لطفا راهنمایی کنید چه باید کنم
- خونریزی غیر طبیعی
من مجرد ۴۳ ساله هستم الان دو ماهه خونریزی دارم و قطع نمیشه حدودا ۶ ماهه هم دروران پریود خونریزی شدید ذاشتم دکتر رفتم آزمایش دادم سونو هم دادم هیچ موردی نبوده با مصرف دوماهه قرص دژوسپتیو و ال دی اوضاع بدتر شده خونریزی قطع نمیشه و وقتی هم کمتر میشه ترشحات زرد رنگ زیادی دارم سه هفته مترونیدازول هم خوردم ولی تاثیری در من نداشته لطفا راهنماییم کنید .
- بارداری
سلام. من 34 سالمه 5 ساله ازدواج کردم. اوایل زندگی اقدام کردم برا بارداری که متاسفانه جنین قلب نداشت و سقط شد. بعد 5 سال باز اقدام کردم برا بارداری بازم سقط شد. دکتر گفته که باید برم مرکز ناباروری مرکز سقط مکرر. که هم خودم هم شوهرم آزمایش بدیم. سوالم اینه که آیا حتما باید برم مرکز ناباروری یا میتونم به پزشک متخصص زنان و زایمان و نازایی مراجعه کنم؟
- سلام وقت بخیر. من هفته 24بارداری هستم انقباضات خفیف مثلا5_6بار در طی روز دارم جوری که کمی احساس درد هم دارم لازمه شیفا پروژسترون شروع کنم با چه دوزی؟؟
شیاف پروژسترون


