Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من ۳۰ ساله هستم سه ماهه ازدواج کردم و اقدام به بارداری کردم سنو دادم و این نتیجه سنو بود : رحم دارای ابعاد و اکوی صبیعی است ضایعه اکوژن و بیضوی با حدود Well_define به طول ۱۲mm و به قطر ۳.۵mm در Central کاویته آندومتر سگمان فوقانی _ میانی رحم مشاهده میشود که مطرح کننده احتمالی پولیپ آندومتریال می باشد تخمدان چپ بزرگتر از نرمال است دو ضایعه کیستیک ...که مطرح کننده احتمالی کیست هموراژیک می باشد تخمدان راست دارای ابعاد و اکوی طبیعی است فولیکول های تخمدان راست قطر کمتر از ۷mm دارند ( RO=31*14mm) مایع آزاد مختصر در کولدوساک قدامی و اطراف تخمدان چپ مشاهده میشود سوالم اینه آیا باردار میشم ؟
- لکه بینی **
سلام وقت بخیر ۵ ماه هست بخاطر جلوگیری از بارداری قرص مارولین مصرف میکنم.این ماه قرص را قطع کردم بعد از پریود در روز نهم سیکل هنوز لکه بینی صورتی دارم آیا طبیعیه؟
- درد پهلو و کمر و لگن
سلام من یه مدته مدام سمت راست کمرم درد شدید دارم که پهلو و لگن و ران پا رو درگیر میکنه گاهی حس میکنم این درد ربطی به کمر نداره چون پهلو و لگن بیشتر درد داره میخواستم بدونم احتمال اینکه عفونت زنانه داشته باشم هست یا کمر درد باعث این دردها میشه. من دیسک کمر هم دارم گاهی پاشنه پام گزگز میکنه. لطفا راهنمایی کنید ممنون
- زنان
سلام من ۱۹ سالمه . و دوره های عادت ماهیانه نامنظمی دارم گاهی احساس درد در سمت راست شکم به طوری که به داخل پا تیر میکشه ممکنه خطر ناک باشه؟
- آی یو آی
سلام دکتربهم گفته باید آی یو آی انجام بدم واسپرم همسرم 5هست وشکل اسپرم متفاوته من یکشنبه روز14 قاعدگی هست روزتخمک گذاری ممنون چکادکنم
- اسکارسزارین نیچ
سلام من ده ساله پیش سزارین شدم وبچم بدنیا اومد .چند ماهه پیش بعد از پریود چند روزی لکه بینی داشتم .دکتر رفتم سونو وآزمایش خون دادم .درجواب سونو (یک کانون کیستیک به ابعاد ۵ و۶/۵ میلی متر در محل اسکارسزارین نیچ روئت شد) مشخص شده.دکتر بمن قرص ال دی دادگستری شش ماه بخور.سونورو به دکتر دیگه ای هم نشون دادم گفت اگه دیگه لکه بینی نداری نخور ال دی رو، گاهی خودش خوب میشه ؛ دکتر نظر شماچیه؟ من داخل شکم همش احساس نفخ مانند دارم هرچند لکه بینی ندارم..
- نازایی
سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید جنینی که فریز شده است اگه بخواهیم انتقالش بدیم چند ساعت طول میکشه تا جنین برای انتقال اماده بشه
- بارداری
سلام خانم دکتر،ببخشید برام سونو ۲۳ هفتگی نوشتید،میخواستم بدونم اگه واقعا واجب نیست انجام ندم،تا الآن همه سونوهام خوب بوده و مشکلی نداشتم،سونو غربالگری دوم هم بهتون نشون دادم،شرمنده به خاطر شرایط مالیم میپرسم..
- جنین دولیکوسفالیک
درسونوی سی وهفت هفتگی نوشته جنین نمای دولیکوسفالیک دارد. آنومالی سل فری و ان تی و همه سونوهای قبلی همه چیز اکی بوده. آیابعداز زایمان امکان درست شدن فرم سر وجودداره؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید ۳۱ هفته باردار هستم. ۲۰ هفته با طول سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم. از اون ب بعد استراحت مطلق ام در حد سرویس بهداشتی. هفته پيش سونوگرافی واژینال دادم سرویکسم ۳۱ شده بود .int.os هم بسته. هفته پیش یکم کمر درد داشتم ک شدید نبود بیمارستان بستری شدم و سرم سولفات گرفتم . دیگ سونوگرافی دادم طول سرویکسم شده بود ۳۱ میتونم استراحتمو نسبی کنم ؟ یعنی دیگ زیاد دراز کش نباشم و بتونم بشینم . آشپزی و کار خونه و بیرون نه اصلا . در حد همون تا آشپز خونه رفتن و نشستن.
- اکوژن در قلب جنین
سلام. میخواستم ارتباط بین توده سفید در بطن چپ و راست قلب با اختلالات کوروموزومی را بپرسم که تا حد این ارتباط قابل اعتنا است. مخصوصا اگر در تمام آزمایشات و سونوگرافی نشانه ای از اختلال نباشد، ازدواج فامیلی نباشد و در فامیل نیز همچین موردی نباشد آیا نگران کننده و خطرناک است؟
- بارداری
سلام دکتر. ۲۷ هفته و نیمم ۲۰ هفته با سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم. استراحت مطلق کردم بعد از عمل یعنی فقط برای دستشویی پا میشم. امروز سونو دادم طول سرویکسم شده بود ۲۶ . میتونم استراحتمو کمتر کنم ؟ شیاف و آمپول پروژسترون هفتگی میزنم. ۲۷ و نیم هفته ام.
- لکه بینی وپریود نشدن
سلام از اول بهمن لکه بینی دارم ۵بهمن باید پریود میشدم ولی فقط لک میبنم امروز که ۸بهمن هست لکه بینی دارم زیاد نمیشه خون پریودم ماما بهم قرص مدروکسی پروژسترون داده گفت خونریزی زیاد شد قطع کن ایا بخورم این قرصو یا خیر؟
- بیماریهای مقاربتی
سلام و خسته نباشید دختر ۲۶ ساله ای هستم که چندین سال پیش با پسری دوست بودم و تا حدی رابطه ای جنسی داشتم باهاش در حد بوسیدن همدیگه و لمس کردن آلت تناسیش و اون هم اصلا آلت تناسلی من رو لمس نکرده، حدود یک ماه بعد از اینکه رابطم باهاش تموم شد حس کردم یه چیزی شبیه به دونه روی آلتم هست و تا جایی که یادمه اصلا شبیه به زخم نبود اما وقتی رفتم دکتر گفت تبخاله. میخواستم ببینم دکتر درست گفته؟ چطور میتونم مطمئن بشم؟ میشه پزشکی رو معرفی کنید که بدون جبهه گیری کمک کنه؟
- Pid
باسلام،در سونوگرافی بنده مشخص شده ک مایع ازاد خفیف حاوی ذرات اکوژن داخلی مطرح کننده پی آی دی در لگن وجود داشت و همچنین این ذرات در مثانه هم بود،کیست تخمدان سمت راست هم دارم سوالم اینه ک درمان با انتی بیوتیک کافی ست یا خیر؟
- ببخشید میشه بعد از ۲ بار زایمان سزارین بچه رو طبیعی به دنیا اورد
ببخشید میشه بعد از دو زایمان سزارین طبیعی بچه به دنیا اورد
- پیشگیری از بارداری
سلام وقت بخیر یک دختر یک ساله دارم و برای پیشگیری از بارداری اولین بار میخوام از قرص ال دی استفاده کنم.میخواستم بدونم از روز چندم پریود میتونم استفاده کنم و اینکه اثرش از چند روز بعد از مصرف شروع میشه که بتونم نزدیکی داشته باشم.ممنونم
- در زمان پریودی ضربه خوردن به کمر
سلام خسته نباشید من دیروز روز اول پریودیم بود که که ضربه محمکی به کمرم خورد چجوری بگم در اتاقمون رو در آوردیم گذاشتیم کنار ک من پام خورد بهش تا خم شدم افتاد رو کمرم الانم خیلی استرس دارم توروخدا کمک کنید
- واکسن گارداسیل روی تعغیر پریود تعصیر دارد
- تاخیر در پریودی بعد از مصرف قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر من اسفند۳روز بعد از پریودم رابطه محافظت نشده داشتم روزبعد قرص اورژانسی ۷۵ مصرف کردم طبق دستور یک هفته بعد به مدت هفت روز خونریزی داشتم البته لخته خونی ازاون موقع پریود نشدم فقط ۲روز ۲۶و۲۷فروردین لکه بینی داشتم الان نگرانم که قرص تاثیری داشته یانه؟ بعدازگذشتن ۴۰روز هنوزم پریودنشدم امکان بارداری که وجود نداره؟؟ یکبارم ازبیبی چک استفاده کردم که منفی بود


