Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال
سلام خانم دکتر خانمی ۴۸ساله هستم من همیشه پریودم ۴یا۵روز جلو میفتاد و اینجوری بود که یه ماه خونریزیم زیاد بود و یه ماه کم الان این ۱۵ام دقیقا روز پریودم بود همه ی علایم پریودی رو دارم ولی خونریزی ندارم و لکه بینی درحد خیلی کمه و وقتی میرم دستشویی یک یا دوقطره خون میاد میخواستم ببینم ممکنه یائسه شده باشم یا اینا علایم بارداریه؟ ممنون
- زنان ونازایی
باسلام ببخشید خانم بنده قبلا بچه دارشدن وبعداتصمیم به بستن لوله رحم گرفتن والان بتازگی که بااینجانب ازدواج کردن تصمیم به بچه دارشدن گرفتیم اما سؤال. آیا خانم بنده میتواندبعد ازبستن لوله رحم دوباره بچه دا بشن ایا راه حلی هست که بشه عمل کرد؟ ودوباره بچدارشد؟ باتشکر
- بارداری و پریود
سلام من ماه پیش بعد از نزدیکی قرص ال دی خوردم و یک هفته بعد پریود شدم،الان یه ماهه گذشته و 6 روز از عادت ماهانه ام رد شده(در طول این دوره جلوگیری هم کردیم) امکانش هست باردار باشم ؟ یا از تاثیر قرص ال دی هست ضمنا باتست بی بی چک منفی در آمده است.
- سونو بارداری
سلام وقت بخیر توسونو من نوشته فاصله لبه تحتانی جفت ازint.os 6mmاست وهماتوم ساب کوریونیک به ابعاد ۵۸*۴۸*۲۰درمجاورت قدامی فوندال ساک بارداری مشهود است این یعنی چی لطفا جواب بدین
- لکه بینی
لکه بینی ازپرولاکتین بالامیتونه باشه
- هورمون fsh
سلام خانوم دکتر عزیز دختری 18 ساله و مجردم ماه پیش در روز سوم پریود ازمایش خون دادم که بدین صورت بود fsh=9.9 که نرمالش در بازه فولیکولار از 3.5 تا 9.2 هست lh=5.0 که نرمالش در فاز فولیکولار 1.9 تا 9.2 هست و استرادیولم هم بود estradiol=17.5 همشون نرماله به جز اف اس اچ که یکم زیاده تا اونجایی که میدونم بالا بودن این هورمون به معنی کاهش ذخیره تخم دانی هست ولی من هنوز 18 سالمه و این هورمون از رنج نرمالش زیاده خیلی نگرانم یعنی من در اینده باید از طریق تخمک اهدایی باردار شم؟؟؟ ایا این عدد بازم افزایش پیدا میکنه؟ چیکار باید بکنم؟
- عدم پریود
سلام پریودم این ماه عقب افتاده 10روزی میشه بعدش لکه بینی دارم ک صورتی کمرنگ پایین دلم درد میکنه و لکه بینی بعد از نزدیکی بیشتر چکار کنم
- سلام وقتتون بخیر من توی اقدام هستم ولی بعداز پریودی سوزش داشتم که قرص مترونید ازول استفاده کردم و پماد واژینال ۳روز هم ظهر هم شب استفاده میکردم وسه شب فاصله انداختم بعداز اتمام کرم واژینال وامشب براساس اینکه ۳۰روزه هست پریودم امشب شب تخمک گذاری هست اگر که امشب بعداز اینکه سه شبه کرم واژینال قطع کردم البته کمی گه گاهی خارش دارم اقدام به بارداری کنم مشکلی پیش نمیاد؟
- قرص اورژانسی
سلام من باکره هستم روز ۷ پریودم با نامزدم معاشقه داشتم و شلوار نازکی پام بود و ایشون برهنه بودن الت هارو مالش دادیم و ایشون ارضا شد و مقداری از منی ایشون روی شلوارم ریخت با دستمال از روی شلوار پاک کردم ولی چون خودمم تحریک بودم مقداری التم خیس بود نگرانم منی به خیسی التم برخورد داشته باشه ایا احتمال بارداری وجود داره؟ حدود ۳۵ ساعت بعد دوتا قرص اورژانسی خوردم از نگرانی الان باید تا ماه بعد صبر کنم ببینم مریود میشم یانه؟ یا قرص خوردم زودتر باید خونریزی کنم؟
- بارداری
سلام من یک رابطه محافظت نشده داشتم بلافاصله یک قرص اورژانسی خوردم،امکان بارداری هست؟برای اینکه مطمئن شم باردار نمیشوم باید چیکار کنم؟
- بارداری و نورم اسکین
سلام من حدود یک ماه نورم اسکین استفاده میکردم و الان فهمیدم تو همون دوران باردار شدم. از عوارضی که داره خیلی میترسم .چقدر ممکنه که جنین سالم باشه؟؟
- تاخیر پریودی
سلام ببخشید من دو ماه هست که از موعد پریودم میگذره .ازمایش بتا دادم جوابش ۱.۷ بود و منفی .و دو سه بار هم رابطه محافظت نشده داشتم میخواستم بدونم علت چیه و باید چیکار کنم؟ ایا با این وجود امکان داره که باردار باشم و ازمایش غلط باشه؟ و یا اینکه چی مصرف کنم تا پریود شم و علت عقب افتادگی پریود چیه؟
- بارداری
خانمی هستم۴۳ ساله بدون هیچ مشکلی برای بارداری زایمان قبلیم۸ سال پیش بوده الان یکسال هست تحت نظرم دوبار آی یو آی انجام دادم متاسفانه ناموفق بوده،چی پیشنهاد میدید
- خوردن چیپس و پفک
سلام خانم دکتر، من تو ماه ششم هستم ( هفته 23 بارداری ). راستش تو این هفته تقریبا یه بسته چیپس و پفک خوردم. البته در این دوران تا حالا نخورده بودم. می خواستم بدونم حالا که خوردم برای بچم ضرر نداره؟ خوردم و پشیمون شدم. فشار هم ندارم. آیا در این دوران اصلا نباید چیپس و پفک بخورم حتی یه دونه ( برای رفع طمع )؟ با تشکر
- روده اکوژن
سلام من الان در هفته ۱۷ بارداری هستم و غربالگری سه ماهه دوم رو. انجام دادم و. گفتن فقط روده اکوژن ۲ دیده میشود و. دکتر ازمایش امنیوسنتز نوشته احتمال خطر. چقدر هست؟
- سرکلاژشکمی
سلام ببخشید من۵روز هست سرکلاژ شکمی شدم یکم استراحتم ازدیشب کم شد ومراعات نکردم زیادنشستم امروز لکه بینی دارم فقط یه لکه دیدم و درد وانقباض طبیعیه این یانه؟استراحت کامل کنم تا دردام کمتر بشه
- بارداری مهم
وجود یک لوپ روده در سمت راست شکم و دو تا کیست در سر جنین در هفته ۲۰ بارداری چیکار کنم ایا بعد به دنیا اومدن با عمل رفع میشه
- ورم در بارداری
با سلام هفته ۳۱ بارداری هستم و از اول بارداری به دلیل سقط های قبلی و سرکلاژی که در هفته ۲۰ داشتم استراحت مطلق هستم و به جز مکمل های بارداری قرص آ اس آ ، ایزوپرین و آمپول انوکساپارین و شیاف پروژسترون استفاده میکنم . پا درد زیادی در ناحیه مچ پا احساس میکنم و امروز متوجه ورم پای چپم شدم . خواستم بپرسم آیا خطرناکه ؟؟ و اینکه با عرض معذرت گاهی احساس دلپیچه و دفع مدفوع به همراه مخاط دارم نگرانم
- واژینال
باسلام خدمت خانم دکتر همان طور که شما گفتید من به دکترم مراجعه کردم وگفتم میخوام کیست واژن که گفته بودید بردارم دکترم معاینه کردن و گفتن اندازش کوچکه ورشدی نکرده نیازی نیست برداشته بشه فقط بهداشت را رعایت کن و دستکاری نکن مشکلی برایت ایجاد نمیکندوداروی عفونت وقرص ویتامین e دادن خانم دکتر به نظرتون چکار کنم به متخصص دیگر مراجعه کنم؟مشکلی ایجاد نمیکند بعضی روزها خارش دارد ودرد هم بیشتر وقتها من میخواهم برای آینده باردار بشوم مشکلی ایجاد نمیکند...ممنونم
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید...ببخشید میخواستم ببینم با علائمی که دارم هنگام عادت ماهانه ممکنه کیست داشته باشم؟ مثل تیر کشیدن مقعد سوزش ادرار تیرکشیدن شدید پایین شکم سمت چپ و اینکه روز اول نمیتونم کاری کنم و همیشه دراز میکشم حتی راه رفتنم برام سخت میشه و سخت بودم دفع احساس تورم شکم و نبض زدن پایین شکم و...


