Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت…..
سلام ایا وارد کردن انگشت بدون فشار به پرده اسیب میزند ؟من یه بار انگشتمو وارد کردم خونی نبود اما بعدن متوجه شدم که روی پردم یک خط افتاده .تو اینه نگاهش کردم هیچ پارگی ای ندارد اما انگار پردم کش آمده . امکانش هست که چیز جدی باشد اگر گواهی بگیرم بهم میدنش ؟خیلی نگرانم .
- پرده بکارت
سلام ممنونم اگه جواب بدینمنچند هفته پیش اخرای پریودم بود و رابطه جنسی از پشت داشتم چون بد مدل بود پوزیشن خطا رفت و یکم از یکمهم کمتر اصلا درد زیادی حس نکردم خیلی کم فشار امد به واژنم اما داخل نرفت اخرشب رفتم سرویس بهداشتی دیدم یه لکه ازم امده خیلی کمرنگ همون مثل لکه های اخر پریودی بود حالا خیلی نگرانم پردمو از دست دادم یا واسه پریودیم بوده
- پریودشدن با قرص دروسبلا
سلام من از ۹ سیکل پریود ماه گذشته دروسبلا رو مرتب خوردم تا پریود نشم که بتونم برم زیارت ولی دقیقا شب ۲۸ پری شدم ، بدون قطع کردن قرص ، چرا ؟مگه تا زمان قطع دارو از پریود جلوگیری نمیکنه ؟؟؟حالا راهی هست زودتر تموم بشه ؟؟؟
- مشکل خارج شدن گوشت ازواژه از واژه
سلام بخشیش باشه من یک دختر مجرد هستم مشکل من این است که هنگام تشناب نمودن از واژن من یک تکه گوشت مانند زبان بدون درد وخون خارج میشود وپس وقت بلند شوم داخل میشود من از خجالت نزد داکتر رفته نتوانستم نمیدانم که چی است بسیار نگران هستم هیچ کدام رابطه هم ندارم لطفا علت این را بگوید وچی کار کنم که خوب شوم ممنون
- سوال عمومی
سلام اگر در رابطه شک وجود داشته باشه واز قرص اورژانسی مصرف بشه وبعداز۵ روز خونریزی صورت بگیره..بعدازتمام شدن خونریزی لامه قرص جلوگیری مصرف کرد یانه
- کیست تخمدان
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما ، من خانمی 35 ساله و مجرد هستم با قد 168 وزن 70 کیلوگرم بنا به درخواست خودم از دکتر تقاضای سونو نمودم و یکماه پیش سونو انجام دادم جواب سونو به شرح زیر است :سونوی پستان در پستان چپ توده هایپواکو با حدود ماکرولوبوله با احتمال pribably benign mass به ابعاد 14 در 8.5 میلیمتر و به فاصله 13 میلیمتر از سطح پوست در ساعت 3 در areolar margin به همراه یک کیست کوچک به دیامتر 5 میلیمتر در مدیال آن مشاهده شد که با توجه به oblique orientation ترجیحا بیوپسی از آن تحت گاید سونوگرافی و یا در غیر اینصورت سونوگرافی نزدیک آن دو تا سه ماه بعد توصیه می شود . راستش آقای دکتر من خیلی میترسم و بیوپسی انجام ندادم به نظر شما باید حتما نمونه برداری انجام شود ؟؟؟در مورد سونوی رحم کیست حاوی اکوی داخلی به ابعاد 37 در 36 میلیمتر با احتمال اندومتریوما و یا کیست هموراژیک در تخمدان راست مشهود است دکتر به من داروی duphaston تجویز کردند اینجانب بسیار نگران می باشم اگر لطف کنید و بنده رو راهنمایی نمایید ممنون خواهم بود متشکر
- درمان تخمدان پلی کلیستیک
سلام دختر من 18سال داره و پریودش نامنظمه سونو داده تخمدان پلی کلیستیک داره قبلا یک بار بامصرف قرص ال دی پریودش منظم شد .دوباره همون مشکل را پیدا کرده و دو ماه است پریود نشده .میخواستم بدونم قرص ال دی برای تنبلی و کیست بهتره یا سیپروترون کامپاند
- بعدازسقط یک ماه گذشته پریودنشدم
سلام من سقط داشتم ساک حاملگیم پوچ بودالان یک ماهه پریودنشدم امکان بارداری وجودداره خطری نداره
- درد زیر دل
سلام وقت بخیر،من حدود 5ماه پیش برای انحام وچکاب ازمایشات قبل از بارداری پیش دکتر متخصص زنان مراجعه کردم،بعد از انجام ازمایش خون و سونو داخلی و معاینه گفتن مشکلی ندارم فقط بخاطر ازمایش تخمک گفتن قرص دوفاستون باید استفاده کنم که در همین حین مصرف باردار میشم،قبل از استفاده از این قرص هم پریودی منظمی داشتم،اما بعد از تموم شدن قرص الان سه دوره از پریودیام 20روز بعد از تاریخ پریودی زیر دلم به شدت دچار درد میشه درد میکشه توی پام و این درد باعث میشه شب از خواب بیدار بشم این درد ادامه داره حدود 10روز 15 روز تا من بلاخره پریود بشم ،پریود هم که میشم همراه با درد بسیار بسیار شدیدی هست که باید کلی مسکن مصرف کنم، در صورتی که قبلا اصلا مشکل اینچنینی نداشتم و پریودیم به شدت ریخته بهم میشه راهنماییم کنید خیلی اذیت میشم
- خال روی سینه
سلام من بک دختر 17سالم و یه 5یا6سالی میشه که روی نوک سینم یه خال گوشتی دارم امشب متوجه شدم که بزرگ شده و اویزون انگار داره کنده نیشه وهمچنین شبیه یه ابله شده و انگار توش اب وخون هست توروخدا جواب بدید خیلی میترسم احساس میکنم این سرطانه؟
- شک به بارداری
پیرو سوال قبلی میخواستم بگم سیکل های قاعدگی قبل از سقط ۲۸ روزه بوده والان که ۲۰ اردیبهشت هست زیر دلم درد میکنه کم وحالت قاعدگی رو دارم ممنون
- مایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتر
من زن۶۸ ساله درسونوگرافی قبلی مقدارمایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتربه حجم نزدیک به ۱ سی سی دیده شد ضخامت آندومتر ۶ میلیمتربود ودرضمن من کرم واژینال استروژن استفاده میکردم.بعد ازسونوگرافی از کرم استروزن استفاده نمیکنم.بعداز ۲۷ روزسونوگرافی رفتم و ضخامت اندومتر۵/۵ بود ومایع اندک درکاویته اندومتر دیده شد.ایا من دوباره باید به سونوگرافی بروم؟ من احتیاچ به کورتاژ تشخیصی دارم؟ باتشکر فراوان ازخانم دکتر عزیزوتبریک سال نو.
- پریود۲
سلام وقت بخیر دوماه هستش که قرص جلوگیری از بارداری رو قطع کردم .تو این دوماه نزدیکی نداشتم .قبلا تخمک گذاریم روز ۱۰تا۱۲ سیکلم بود الان روز ۲۳ سیکم شده .آیا حتما باید ۱۴ روز از تخمک گذاری بگذره که پریود بشم.چون الان ۴ روز از موعدم گذشته و پریود نشدم و با اینکه نزدیکی نداشتم چند بار بی بی چک گذاشتم منفی بود.۳۹ سالمه.علت تاخیر در پریود چی میتونه باشه؟
- ماموگرافی پستان
سلام خانم دکتر خداقوت لطفا یه مرکز مامو گرافی خوب معرفی کنید برای مادرم میخواهم ممنون زنده باشید
- بیماری
سلام من سونوگرافی دادم داخل رحم کانون اکوفری ب قطر۵mm دیده شده یعنی من کیست دارم
- خودارضایی
سلام من یه سوال داشتم من یه مدت اندام تناسلیمو میمالیدم مثلا یه بالش میزاشتم زیرم این کار خود ارضایی حساب میشه و گناه داره یا این کار گناه نداره ولی وقتی این کارو میکردم چیزی ازم نمیومد
- در مورد کاندم پریود شدن
من از کاندم استفاده کردم شوهرم الان هی میترسم پریود نشم آیا آلارم هست بترسم یا ن
- سلام من مجردم و امپول برای فیبروم تزریق کردم اما الان سروقتش پریودشدم چرت
- استفاده از گیاه ماریانا
سلام خانم دکتر خسته نباشید آیا استفاده از گیاه ماریانا برای دختران باکره خطر ناک است؟
- بی اختیاری ادرار
سلام لطفا کمکم کنید. دختری هستم که بعد از خودارضایی با نوار بهداشتی دچار بی اختیاری ادراری شدید شدم. دایمیه. و اینک من حس میکنم ادرارم از واژنم خارج میشه. چن بار دقت کردم فک کنم واقعا این مشکلو دارم. میشه بگین احتمال داره من با اسیب به خودم دچار فیستول شده باشم؟ و اگ اینطوری چجوری مطمین بشم و اگ واقعا همچین چیزی باشه راهای درمانش چیه ؟من خیلی میترسم و اینک اگ ناخواسته تحریک شم شدید میشه


