Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد بخیه سزارین
سلام خسته نباشین. بعد ۶ ماه از سزارین جای بخیه ها درد میکنه ولی درد بیشتر در قسمت چپ وکمی بالاتر از بخیه اخر سمت چپ خیلی درد میکنه ممنونم
- خط واژن کودک
با سلام ایا میتوان برای باز شدن خط واژن دختر ۷ ساله از پماد واژینال EStrinاستفاده کرد .چند شب و چه مقدار.ایا اگر وارد رحم شود خطرناک است و باید با دستم بکشم تا باز شود.ایا عوارض دارد تو رو خدا بهم کمک کنید من بسیار نگرانم .با تشکر از شما و آرزوی سلامتی برای شما
- ضربه به تخمدان
سلام من به خاطر لذت یه مدتی میشه که به ناحیه زیر شکمم ضربه میزنم وخب الان گذاشتمش کنار ولی خیلی درد میکنه اصلا نمیتونم تکون بخورم هر وقت استرس میگیرم از اون موقع سریع درد میگیره باید چیکار کنمیکم به خودم فشار میارم یا چیز سنگین بلند میکنم درد میگیره خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید
- دفع بقایا سقط
سلام بعد سقط سونو انجام دادم بقایا ۲۹-۲۶ میلی با حجم۳ سی سی داشتم که قرص میتل ارگونوین تجویز شد سه عدد خوردم خونریزی قطع شده باید ادامه بدم ؟ از چه زمانی دفع شروع میشه؟
- بارداری
من ۲ بار رابطه حفاظت نشده داشتم یعنی منی مرد داخل رحممم ریخت فردای عصر قرص اورژانسی خوردم یعدش لک داشتم فقط الان خستم حالت تهوع دارم .احتمال بارداری هس ؟
- غربالگری مرحله دوم
سلام خسته نباشید ببخشید من ۳۶ سالمه غربالگری سه ماه اول رو که دادم به ترتیب زیر بود: Nt:1.47 , crl: 52.3 , nb: present 1.36 Ds:final risk 1.20700 , t18/13: 1.697 Trisomy 18/13: the risk of trisomy 18 is less than the screening cut'-off بعدش زیرش نوشته only biochemistry risk for t18/13=1:248 دکتر تو رو خدا آزمایش منو تفسیرکنید
- انتقال جنین
سلام ببخشیدم نبعداز13روزانتقال جنین لک قهوه ایی داشتم یعنی میشه گفت ممکنه لانه گزینی باشه
- جلو افتادن پریود
من همیشه پریودیم ۲۱ برج میشدم الان ۱۷ برج شدم یعنی ۵ روز جلو افتاده آیا مشکلی هست
- سرکلاژ شکمی
سلام من بیست روز پیش سرکلاژ شکمی کردم سمت رستم درد دارم وسوزش ممنون میشم جواب بدید
- سفر با طول سرویکس کم
سلام خانم دکتر خسته نباشید من هفته ی دوازده بارداری هستم با طول سرویکس۳۱ .بدون لکه بینی برام یه مشکلی به وجود اومده باید یک سفر هشت ساعته داشته باشم با ماشین شخصی.ایا برام مشکلی بوجود میاد؟
- قرص فارینات
سلام خانم دكتر ببخشيد قرص فارينات ميشه در دوران شير دهي خورد؟
- لوله سمت راستم مسدود با یک لوله بار دارمیشم یا نه
لوله سمت راستم مسدود با یک لوله باردار میشم یا نه
- رحم
توده اکوژن به ابعاد ۱۲/۲۳ میلی متر خطر ناک است؟
- مقایسه دو دارو
دو دکتر متخضض زنان مراجعه کردم که هردو متفورمین دادند ، ولی یکی سیپرترون کامپاند و دیگری دوفامند بهم دادند ، حالا از خانم دکتر سوال دارم این دو دارو مغایرت دارد یا میشه هر دو رو درکنار هم استفاده کرد یا خیر؟
- کیست
سلام من دو ماهه که خونریزی دارم یکماه پیش رفتم دکتر رویا فرجی سونو انجام داد گفت کیست داری اول قرص ال.دی داد دو هفته مصرف کردم تاثیری ندیدم بعد مجدد ویزیت شدم قرص اچ.دی داد یه برگه داره تموم میشه بازم تاثیری نداشت و خونریزی هرروز ادامه داره به نظر شما راه دیگه هم هست و اینکه چه مدت اچ.دی مصرف کنم تاثیرش مشخص میشه؟ چون الان مصرف این داروها تقریبا یکماه شده
- مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی؟
سلام خسته نباشید معصومه محمودی هستم مشکی در ناحیه واژن داشتم رفتم پیش متخصص زنان و زایمان برام سونوگرافی شکم و لگن نوشتن در سونوگرافی هم چی خوب بود ولی در پایین سونوگرافی نوشت بود. مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی میشه بگین .
- لخته خون در پریود
سلام. روز ۴ پریود هستم. و حدود دوبار دفع لخته خون داشتم که خیلی بزرگ نبود. میزان خونریزی هم خیلی زیاد نیست و شب ها کمتر میشه. آیا طبیعیه یا مشکلی هست؟
- سرکلاژدوبل
سلام زایمان زودرس19و 23هفته داشتم میشه برام دوبل سرکلاژ کنید نخ میشه خودم بخرم مارک اسپانیای خوبه یا انگلیس
- مصرف ویتامین قبل بارداری
سلام خانم دکتر.خسته نباشید من تو اقدام برای بارداری هستم این ماه میخوام قرص لتروزول بخورم برای باردار شدن،شما بهم کپسول ۶۰ عددی مولتی پریناتال+ دی اچ ای داده بودین مصرف کردم تموم شد آیا لازمه دوباره مصرف کنم؟
- پریود
باسلام . بیبی چکم منفی شد ولی زمان پریودم عقب افتاده دلیلش میتونه چی باشه؟ آیا امکان داره بیبی اشتباه کرده باشه؟


