Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر وقت بخیر خانمی هستم ۳۶ساله ومتاسفانه دچار ناباروری ثانویه ۱۱ساله اقدام کردم اوایل اقدام عکس رنگی رحم گرفتم که چیز خاصی نگفتن پیگیر بودم همیشه پریودی پردرد داشتم که وقتی به دکتر میگفتم میگفتن عادیه چند ماه پیش به اسرار خودم دوباره عکس رنگی گرفتم که مشخص شد لوله ها هیدرو سالپنکس هستن وشدت سمت چپ بیشتره که باز هم دکتر تشخیص نداد دلیلش چیه و گفت تنها راه برداشتن لوله ها وای وی اف هست وقتی گفتم هزینه اش رو ندارم گفتن پس بیخیال بچه شو به پیشنهاد خواهرم دیروز عکس رو بردم پیش دکتر دیگه ای که ایشون هم همین رو گفتن فقط گفتن دلیل مشکل اندرومتیوز هست و اگه لوله ها برداشته نشه ممکنه زمینه بیماری های دیگه ای فراهم بشه من از ناراحتی فراموش کردم بپرسم چه بیماری ای ولی باسرچ متوجه شدم در صورت درمان نشدن ممکنه تبدیل به سرطان تخمدان ،رحم ویا سینه بشه میخواستم بپرسم اندرومتیوز گذشته از ناباروری چه مشکل دیگه ای ایجاد میکنه ممنون میشم پاسخ بدین
- لکه بینی بعد از مصرف قرص دوفامد ۱۰
سلام وقتتون بخیر . من اقدام به بارداری داشتم و از ۱۷ چرخه به مدت ده روز قرص دوفامد رو خوردم فقط شب آخر تایمی که قرص باید میخوردم یه ذره جابه جا شد . از تقریبا دو روز بعدش لکه بینی پیدا کردم که ۲ روز به موعد پریودیمم بود . حالا میخواستم بپرسم آیا واقعا پریودی هست یا تا زمانی که خونریزی واقعی نداشته باشم احتمال بارداری وجود داره ؟؟؟ آخه دکترم گفتن اگه پریود شدم روز اول یا دوم برم پیششون الان نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم .
- تخمدان
سلام روز بخیر من امروز رفتم سونا نوشته تو تخمدان راست کورپوس لوتئوم ۱۴*۱۳رویت شده میخواستم بدونم چیه مشکلی نداره باید چیکار کنم؟ممنون از پاسخ شما
- رحم من کدام یک از رحم های آنومالی مولرین هست ؟
سلام . میشه برای نوع رحم راهنمایی کنید در هر سونوگرافی من نوع رحم من را متفاوت میزنه. سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲ سپتوم آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و کیست آندومتریوما داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱نیزسپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام جز آنومالی مولرین هستم اولین عمل که شکمم باز شد نوشته شده رحم دیدلفیس هست و من چندبار سونوگرافی واژینال انجام دادم هر دفعه در سونوگرافی های من نوع رحم من رامتفاوت زده شده . دو بار رفتم سونوگرافی واژینال زده شده رحم با نمای partialbicornate وسپتوم بلند و دو بار دیگه هم رفتم سونوگرافی زده شده رحم نمای bicorn و دوشاخ دارد و یک بار هم پارسال سونوگرافی انجام دادم گفته شده رحم نمای bicorn ندارد و سپتوم بلند هست . و یک بار هم ام آر ای پارسال انجام دادم زده شده رحم نمای long.septate هست و ماه پیش هم رفتم سونوگرافی زده رحم نمای سپتوم دار . واقعیت خانم دکتر من سر رحمم گیج شده ام هر دفعه سونوگرافی و ام آرآی رحم من رامتفاوت نشان میدهد. البته دکترم در اتاق عمل گفته من و دو دهانه رحم دارم . میشه راهنمایی کنید و نوع رحم من رابگید . من شنیدم اون هایی که دو دهانه رحم دارند رحم آن ها دیدلفیس هست . یعنی ممکنه رحم من دیدلفیس باشه ؟ .ممنونم میشم نوع رحم من رابگید.چون در هرسونوگرافی وام آر آی متفاوت گفته میشه من به دکترم دسترسی ندارم و در شهرستان زندگی میکنم. ممنون میشم جواب بدید.باتشکر
- تنبلی تخمدان و قرص سیبل
با سلام من ۲۵ سالمه و حدود دو ساله ازدواج کردیم .پریود های نامنظم همراه با درد شدید در قسمت شکم و کمر دارم ک خونریزی زیادی هم همراه داره . سونو دادم گفتن تخمدان سمت راستم حداکثر میزان نرمال رو داره و چپم ۱۸ سی سی هست ک خ بزرگتر از نرماله .هم چنین فولیکول های کوچک متعدد در حاشیه تخمدان چپ مشاهده میشه. تیرویید هم ندارم.وزنم هم متعادله.دکتر زنان گفتن تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل روتجویز کردن . آیا تنبلی تخمدان در آینده باعث نازایی میشه ؟ فعلا قصد باردار شدن نداریم تا ۴سال آینده. و اقدامی هم برای بارداری تا حالا انجام ندادیم . آیا تنبلی تخمدان میتونه باعث نازایی بشه ؟ قرص سیبل باعث افزایش وزن یا بزرگی سینه نمیشه ؟طریقه مصرفش چطوریه!؟
- نازایی
با سلام و عرض ادب / من سی و یک سالمه و هشتی ماهی هست که اقدام بارداری کردم ولی هنوز باردار نشدم / دکتر همسرمو چک کردن گفتن تحرک اسپرمشون کمه ولی تعدادش اوکیه / فقط یکم ضعیفن / یه دکتر گفت منم کمی مشکل تنلی تخمدان دارم ولی دکتری دیگه گفتن چون پریودام تقریبا منظمه بعید میدونن تنبلی باشه و مشکل رو از ضعیف بودن اسپرم همسرم دونستن و گفتن دوماه دارو مصرف کن و اگه جواب نگرفتی آی یو آی رو پیشنهاد دادن / البته اینم بگم در اوایل اقدامم سه ماه آمپول پی دی هوموگ زدم و باردار نشدم / الان فقط نگرانم که چرا باردار نشدم و اینکه مشکلم قابل حل هست ؟؟
- زنان زایمان
سلام من حدود 6 سال است اقدام به بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم سنم 28 ساله همسرم 30 ساله خیلی دکتر رفتم دکتر اولی بهم گفت تخمکت سالمه و فولیکولم روز 14 پریودی 18 بود ولی دکتری که بعدش رفتم میگه تخمکت ضیعفه و هم اینکه همسرم اسپرمش کم تحرکه و پیشنهاد ی وی اف رو داد منم که با هزینه زیادی که داره نمیتونم این کار رو بکنم میخام بدونم میشه کار دیگ کرد
- آی یو آی
سلام
من خانومی ۲۶ ساله هستم که ۵ سال اقدام دارم اما باردار نشدم
این ماه در سیکل آی یو آی هستم اما استثنائا این ماه پریودی من ۶ روزه تمام شد در حالی که همیشه حداقل ۸ روز طول میکشید
دکتر به من ۳تا ۷ ام کلومیفن دادن و ۶تا۸ ام سینال اف و پودر فرتی بیوتیک
و برای ۱۰ ام بهم سونوگرافی دادن برای بررسی فولیکول
می خواستم ببینم با توجه به اینکه امروز ۸ امم هست و من ترشحات زیادی میبینم ممکنه تخمک گذاریم خیلی جلو بیفته و روز ۱۰ ام توی سونوگرافی فولیکولی دیده نشه چون قبلا آزاد شده؟!
خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنین
ممنونم - نازایی
سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه از بچگی خودارضایی می کردم ولی نمی دونستم که خودارضایی هست وقتی بزرگ شدم تو اینترنت سرچ کردم دیدم متاسفانه خودارضایی هست ولی الان ترک کردم می خواستم ببینم تو آینده واسه باردار شدنم مشکلی پیش میاد یا باعث نازایی میشه؟؟
- درد درتخمدان
باسلام ناباروری ثانویه دارم و تنبلی تخمدان دکتر دارو تجویز کردسیکل ماهیانه ۲۸ روزه دارم این ماه پریم بادوروز تاخیر بود الان روز دوم پری درد خیلی شدید درتخمدان دارم طوری که نمیتونم راه برم علت چیه؟
- نازایی
سلام.من چند ماه پیش لاپاراسکوپی لوله فالوپ انجام دادم هردولوله هام باز شدن.با آمپول و لتروزول فولیکول ۲۰داشتم آمپول hcg هم زدم شوهرم هم مشکلی نداره .آزمایش هورمونی و ذخیره تخمدان و تیروئید هم دادم مشکلی ندارم نمیدونم چرا باردار نمیشم
- تنبلی تخمدان
امشب قرص پونیکا خوردم که بعدش پریود شدم ایا اشکالی داره یانه
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام.امروزسونورحم وضمايم انجام دادم،نوشته درحاشیه لترال تخمدان سمت راست یک کانون مدورهیپوکوابه قطر20میلی دیده،آزمایش سونوواس قبل آزمایشات قبل بارداری هست،من حامله نیستم
- واریکوسل
سلام،خانم دكتر همسر من واريكوسل خفيف داره،ازمايش اسپرم داده،٤ ميليون وmotile٣١؟،تو از pct هم حركت اسپرم صفر.ايا ممكن به خاطر واريكوسل خفيفش باشه؟و شما متخصصاورنلوژيست خوب برا درمان واريكوسل ميشناسيد
- قرص راکوتان
سلام خدمت خانم دکتر عزیز، سوال بنده این هستش که آیا مصرف قرص راکوتان باعث تنبلی تخمدان میشود؟؟
- کیست
سلام خانم دکتر توروخدا جوابمو بدین.من از وقتی ازدواج کردم همیشه جلوگیری میکنم چون سنم کمه نمیخام بچه دار شم.ولی وقتی جلوگیری نمیکنیم بعدش شکمم درد میکنه سوزش ادار میگیرم بعد قرص.میترونیدازول میخورم یکم خوب میشم.الانم زیر شکمم درد میکنه انگار ی چیز بزرگی هست دست میزنم درد میکنه خواهش میکنم بگین دلیلشو
- پودر چاقی رویال
سلام ۱۷ سالمه از پودر چاقی رویال اصل استفاده میکنم میشه بدونم تاثیری روی نازایی و پریودی داره ؟ عوارضش چیه ؟
- ذخیره تخمدان*
سلام خسته نباشید..ببخشید من ۳۳ سالمه حدودا دو سال میشه که برای بارداری اقدام کردم ولی باردار نشدم اخیرا فهمیدم ذخیره تخمدانم 87/است و ارثی هم این مشکل رو نداریم..با این ذخیره امکان بارداری هست و اینکه چقد دیگه یائسه میشم؟
- درد تخمدان
سلام وقت بخیر من دیروز بچه خواهرم اتفاقی با پاش به شکم پریدمن درد داشتم و در دوران پریود هستم حالا تخمدان چپم درد میکنه ایا احتمالش هست نازا بشم
- نازایی
با سلام ،من و همسرم ٢سال و نيم براي بارداري اقدام كرده ايم ولي بعد از آزمايشات كامل از هردوي ما و عكس رنگي از رحم ، تشخيص داده شد دچار نازايي بدون علت هستيم . ٣بار آي يو آي شدم ولي نتيجه نداد،يك دكتر لاپراسكوپي تشخيصي و چند دكتر آي وي اف را پيشنهاد كرده اند،ميخواستم ببينم بهترين گزينه با توجه به اينكه من ٢٨ سال و همسرم٣٣ سال دارن چي هست؟


