Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر ببخشید با رحم رترورس امکان سرکلاژ شکمی وجود داره؟ مشکلی پیش نمیاد در بارداری؟
- سوال مهم
سلام خسته نباشید من حدود ۶۸روز پیش یعنی اول اسفند ماه سرما خوردم بعد بویایی و چشایی من رفت گفتند کسانی که این علایم رو دارند ممکنه کرونا گرفته باشند و الان در حال حاضر خوب خوب هستم کاملا سالم و هر روز ورزش میکنم خواستم بیام ویزیت قبل از بارداری منشی شما گفت نمی توانم نوبت بدن بهتون خب یعنی الان که نزدیک ۷۰روز گذشته آخه من که کرونا ندارم اینقدر ترسیدن میخوام آزمایش های قبل از بارداری انجام بدم که خیالم راحت شده که راحت اقدام به بارداری کنم الان بنظر شما چه کار کنم؟؟؟ میخوام قبل از پریودی ویزیت شم
- باروری
آیا قرص بیزوپرولول میتونه باعث ناباروری باشه
- بارداری
سلام من سیکل قاعدگی یه ماهایی ۲۸ روزه هست یه ماهایی هم ۳۰ روزه یا ۲۶ روزه پریودم در روزای ۴ پاک میشم اما روز ۶ پریو دم رابطه داشتم و شک دارم اسپرم وارد بدنم شده بعده رابطه خیلی از من خون اومد تا دوروز لک داشتم پاک شدم الان ۲۹ روز گذشته پریود نشدم دلیلش چیه قبلنا کیست داشتم بهم میخورد اما ۳ ساله منظم پریود میشم
- سلام هفته ۱۸ بارداری هستم یعنی ۱۷ هفته و ۲ روز. جفت هم خلفی هست اصلا حرکت وتکونهای جنینو احساس نمیکنم دلیلش چیه؟
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام ببخشید اینکه در سونوگرافی آنومالی ۲۸ هفته و ۵ روزکه به صورت سیاه و سفید گرفته شده نوشته که در استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی آنومالی واضحی دیده نمی شود در واقع میتونه بیانگر این باشه که جنین دوتا دست و دو تا پا داره و انگشتان دستها و پاهاش هم وجود دارند و در حالت نرمال هستن؟
- بارداری
سلام خواستم بپرسم آب منی بیرون ریخته بشه و دوباره داخل بشه باردار میشی
- سونوگرافی بارداری
سلام من سونو انجام دادم توی سونو مشخص شد یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۱۸در۸ م م در میومتر قدامی تحتانی در محل اسکار سزارین رویت شد.
باید چه دارویی استفاده کنم تا کیست از بین بره و چطوری؟بعداز رفع کیست اقدام به بارداری کنم یا باوجود کیست باردار بشم خطری برای من و جنین به وجود نمی آید؟ - بارداری
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم چه دارویی رو واسه دوقلوزایی معرفی میکنین ؟
- قرص دوفاستون
سلام خسته نباشید من برای تنظیم قاعدگی دکتر بهم قرص دوفاستون داده از روز ۱۵ تا ۲۵ دوره و ماه اولی که این قرص رو خوردم ۲۸ روزه یعنی ۳ روز بعد از قطع قرص پریود شدم این ماه هم باید ۲۸ روزه باشه دوره ام چون درحال اقدام به بارداری هستم میخوام بدونم کی عقب میندازم که تست بدم
- بارداری
سلام.من این ماه اقدام به بارداری داشتم الان دوروز به وقت پریودی مانده یک هفته بیشتره که دردش کم وسردل دارم امروزناخاسته یه وسیله سنگین بلندکردم وبلافاصله لکه بینی ودلدرد شدید دارم بنظرتون بارداربودم وسقط داره میشه چکارمیتونم بکنم مطمعن بشم
- آمپول دکاپپتیل و عدم بارداری
سلام خسته نباشید من زنی ۴۲ ساله هستم بعلت خونریزی مداوم و خیلی شدید دکتر به من آمپول دکاپپتیل تجویز کرده میخوام بدونم در این مدت میتوانم از روشهای جلوگیری استفاده نکنم یا خیر؟؟؟،
- قرص پردنیزولون
سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم شما برایم قرص پردنیزولون تجویز کردید. من از پرسیدم گفتید برای ریه هست . گفتیدتا ۳هفته تا ۳روز اول بخور. اما تو اینترنت زدم این قرص در بارداری انگار مناسب نیس میترسم شاید داروخانه اشتباه داده باشد. اما دوباره تماس گرفتم گفتید درسته . حالا این قرصو مصرف کنم بدون نگرانی؟؟
- آمپول واریو پپتیل0.1
سلام من تو روز ۱۵پریودیم دکتر دوتا آمپول0.1واریوپپتیل برام نوشت گفت جفتشو امشب بزن ۳تا فولی سایز۲۷_۲۲_۲۴ داشتم الان ۶روزه که پریودیم عقب افتاده بی بی چک استفاده کردم ولی خطی ننداخت ۲بارم استفاده کردم حالا اتفاقی خوندم تو اینترنت که این دارو باعث عقب افتادن پریودی میشه میخاستم بدونم یعنی من عقب انداختم بخاطر عوارض این آمپوله؟
- سزارینپنجم
سلام وخسته نباشید ببخشید من ۳۸سالمه و چهارتا سزارین داشتم که سزارینچهارمی عمودی بود و متاسفانه بعد از دوماه شکمم از داخل باز شده بود وه دوباره جراحی انجام دادم و واسم مش گذاشتن والان بعد از دو سال متوجه شدم باردارم چکار کنم
- بارداری
سلام من برای تعیین جنسیت کیت گذاشتم امروز صبح ساعت هفت مثبت شد میخاستم بدونم کی باید نزدیکی کنم ساعت چند ممنون؟؟
- زولادکس بارداری
سلام ۳۴سالمه بچه دوم در ۱۹هفته مجبور به سقط با قرص شدم دوماه بعد از سقط جنین آمپول زولادکس۱۰/۸ تجویز شد برای قطع خونریزی و بعد انجام کورتاژ اما دفع شد و کورتاژ نشدم چند مدت بعد میتونم اقدام کنم برای بارداری؟ باید تو این مدت که پریود نمیشم جلوگیری داشته باشم احتمال بارداری هست؟؟
- مصرف اسپرین
سلام خانم دکتر
من ۳۶ سالمه و الان ۱۹ هفته و ۳ روز باردارم، با توجه به دو سابقه زایمان زودرس در هفته ۳۵ و ۲۵ ، در این بارداری سرکلاژ کردم، هفته گذشته در سونو غربالگری مشخص شد دهانه رحمم حدود ۱۵ م.م باز شده است و دکترم برایم پساری گذاشت و استراحت مطلق را توصیه کرد، باتوجه به این مسیله مصرف روزانه دو عدد اسپرین ۸۰ را تجویز نمود.
اکنون به علت سخنان برخی در مورد عوارض مصرف این دارو دچار شک و استرس شدم، می تونید کمکم کنید که ایا تجویز درست است.
و سوال بعدی اینکه با توجه به شرایطم کار دیگری برای حفظ باردای ام می تونم بکنم (هفته ای یک عدد پرولاکتون تزریق میکنم) - احتمال بارداری با پیشاب
سلام خانم دکتر میخواستم درمورد بارداری پنهان یا کریپتینگ بدونم😞 من یک رابطه سطحی داشتم در حد پیشاب و دخول در حد چند ثانیه بعد از رابطه هم دوماه با تاخیر پریود شدم ماه اول ۵ روز تاخیر و ماه دوم ۲۰ روز تاخیر ماه اول بعد از اینکه پریود شدم دوبار بیبی چک زدم(روز ۳ و ۵ پریود) و دو روز بعدش آزمایش خون دادم بتا ۰/۵۶۸ بود ماه بعد تو روز ۱۱ تاخیر بیبی چک زدم منفی بود و تو روز ۱۷ تاخیر آزمایش خون دادم اونم جوابش زیر ۱ بود ولی الان چند وقتیه حالت تهوع دارم و همینطور موقع پریود شدنم که میشه سرما میخورم میخواستم بدونم میشه باردار باشم؟ اگه نیستم چرا تهوع دارم ؟ بخاطر قرص هایی هست که میخورم؟ یا بخاطر استرس شدیدیه که دارم؟
- بارداری در سونوگرافی
سلام.. من یک هفته بود شک داشتم رفتم آزمایش دادم.. معلوم شد باردارم.. حالا رفتم سونگرافی عرض کردند من درهفته سوم بارداری هستم.. ولی من یادمه تا چهار هفته پیش من هیچ نزدیکی نداشتم.. چجوری میشه اخه؟.. ممنون


