Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر عزیز،من خونریزی غیر طبیعی دارم.پیش دکتری در گلسار رفتم معاینه کردن گفتن زخم دهانه ی رحم داری ،بمن لاکتوفم و لاکتواژ دادن استفاده کردم،دوماه منظم پریود شدم.رفتم پیش اون دکتر گفت زخمت خوب شده ولی الان که باز میگی خونریزی داری برات ۱۰۰عدد مدروکسی پروژسترون مینویسم که کلا منظم بشه.راهنمایی کنید دکتر عزیز
- آندومتریوز
سلام وقتتون بخیر بنده 43 ساله هستم آندومتریوز رحم دارم دکترم قرص دینوژست تجویز کرد یک ماهه دارم میخورمش ولی مدام لکه بینی قهوه ای و قرمز داشتم و قطع نشده هنوز دکترم هم اجازه نداد که قرص روکین مصرف کنم گفت برای سن من ممنوعه حالا موندم چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید که چیکار کنم که لک بینیم قطع بشه ممنونم
- رنگ کردن مو در ماه اول اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر آیا رنگ کردن مو قبل از تخمک گذاری ضرری داره روز ۱۲ سیکلم هست و سیکلم ۲۹روزس ... تا چه روزی زمان دارم برای رنگ کردن یا منصرف شوم ؟؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایین
- نازا
من11 ساله ازدواج کردم باردار شدم چندبار سقط شده پریود نمیشم با داروی مدرکسی عادت میشمivf کردم فایده نداشته ب نظر شما چ کنم ک اول پریود یم منظم بشه
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من کمی تنبلی تخمدان داشتم که مدت ۹ ماه تحت درمان پزشک داروهای پروسترژون استفاده کردم سنو دادم و گفتن کاملا برطرف شده اثری از تنبلی تخمدان نیستش دکترم هم قرصمو قطع کرد خانم دکتر تنبلی تخمدان دوباره بر نمیگرده یعنی خطری نیست؟
- سلام یک سال ونیم پیش سزارین شدم حدود ۳ ماهه جای بخیه ام درد میکنه و حس میکنم بخیه ام فرو میره انگار دارن گوشتمو سوراخدمیکنن پیش دکترم رفتم گفت اگه خیلی اذیتت کرد باید جراحی کنی درش بیاری لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام من سه ماهه پریود نشدم برای تنظیم پریودیم دکتر برام امپول فشاری برا پریودی وقرص سیبل تجویز کرد. روی بسته نوشته روزی یک و توضیح دیگه ای ننوشته بود. از چه روزی باید قرصارو مصرف کنم؟وقتی پریود شدم یا از الان؟ ممنون میشم
- درمان میوم رحمی ونازک شدن دیواره رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشید؛ من میوم رحمی یاهمون فیرم دارم وخونریزی قطع نمیشه ، امپول پروژسترون دوتا زدم یه هفته قطع شد دوباره شروع شده دکتربرام امپول واریوپیپتلی نوشته ؛ استرس دارم میگن عوارض زیاد داره چکارکنم لطفا راهنماییم کنید: ممنونم
- لکه بینی
سلام وقتتون بخیر من چند ماه بود که بعد از پریود دچار لکه بینی میشدم دکتر رفتم سونو انجام دادم مشکلی نبود دکتر قرص سیبل دادن برای دو ماه و لکه بینی قطع شد الان که مصرف نکردم باز دوباره لکه بینی بعد از پریود دارم تقریبا نزدیکای تخمک گذاری اتفاق میوفته لطفاً راهنمایی کنید چکار کنم
- پولیپ آندومتر
سلام و وقت بخیر. خانمدکتر من با سه هفته لکه بینی به پزشک مراجعه کردم و گفت پولیپ دارم و باید جراحی بشم. بهم مدروکسی داد گفت 10روز بخور.شبی کهد شروع کردم از فرداش خونریزیم شدید شد و تاریخ پریودم بود. الان سوالم اینه مصرف مدروکسی تو روزای پریود درسته؟؟؟؟
- خودارضایی
سلام آیا خودارضایی بصورت مالشی از روی شلوار باعث عفونت میشه؟ )
- سرکلاژ
خانم دکتر سرکلاژشکمی چه عوارضی داره؟امکان عفونت بخیه داره یانه ؟
- مصرف همزمان لتروزول و کلومیفن
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- سن بارداری
سلام من باسونوی ان تی ۲۳هفته و۱روزازاخرین پریودم ۲۷ابان بودمیش۲۲هفته۴روزکدوم حساب کنم دقیق تر
- بارداری
سلام خانم دکتر.خسته نباشید..من چهار روز بعد طلاقم ازدواج کردم. و الآن رفتم آزمایش دادم معلوم شد باردارم.. حالا وقتی تاریخ های رابطه خودم را به یاد میارم شک کردم که بچه از شوهر اولم هست یا دوم. از طرفی نمیتونم اعلام کنم تو بحث آبرو در میان هست. من میتونم برم سونوگرافی و از روی نتیجه سونوگرافی که مثلاً بگه چندوقته باردارم متوجه بشم که بچه میتونه مال کی باشه؟
- آیا امکان بارداری وجود دارد؟
سلام ، من مبتلا به تخمدان پلیکیستیک و کم کاری تیروئید هستم یک روز قبل از زمان پریودم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم فقط با دستش واژن منو مالش میداد ولی من میترسم دستش با پیشاب خودش آغشته شده باشه و بعد وازن منو مالش داده باشه الان۸ روز از تاریخ پریودم گذشته نمیدونم بارداریه یا از پلیکیستیکه من باکره هستم تو رو خدا جواب بدین خیلی نگرانم
- سندرم راکی تانسکی
توروخدا به من بگید که من جز سندرم راکی تانسکی ها هستم یا نیستم. من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من جز سندرم راکی تانسکی ها هستم یا نیستم؟
- خوردن عسل در بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم میخواستم بدونم در سه ماهه اول بارداری خوردن عسل مجاز است یا نه
- دیاستاز شکمی
سلام خانمی ۴۰ ساله هستم و فقط یک فرزند ۳ ساله دارم برای دومی میخام اقدام کنم ولی سونو نشون داد دیاستاز ۴و نیم سانتی دارم لطفا برای درمان راهنمایی کنید و اینکه اگ درمان نشم و باردار شم مشکلی پیش میاد ؟ خطرناکه؟؟
- رحم
سلام،؟من۴۳سالمه ، آیا برداشتن رحم باعث مشکلاتی میشه؟


