Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- انتقال جنین
سلام من دوم دی ماه انتقال انجام دادم بعد از گذشت ۱۲روز از انتقال لکه قهوه ای مشاهده کردم دکترم گفتن آمپول پروژسترون رو از یکی به دوتا افزایش بده اینکارو انجام دادم دو روز دو در آمپول زدم دیشب با درد شدید کمر و زیر شکم بصورت هر ده دقیقه یکبار مواجه شدم و صبح دو قطره خون کم مشاهده کردم با دکترم که تماس داشتم قرص دوفامد پیشنهاد کردن هر ۸ساعت یکی امکان داره پریود باشه؟و جنین هام از بین رفته باشند نظرتون رو ممنون میشم بفرمایید دو روز دیگه باید تست بتا بدم
- میکرو
سلام خانم دکترمن ۲۷ خردادانتقال داشتم متاسفانه آزم منفی شد دوجنین فریزدارم بنظرشما انتقال بعد راکی انجام بدم که بتونم جواب بگیرم آیا شانس جنین فریز بیشتره آیاخوردن ال دی ماه قبل انتقال بایدانجام شود لطفا هرسه سوال راپاسخ دهید سپاسگزارم
- انتقال
سلام علت دردپریدی گهگاهی که بااستراحت بهترمیشودوافت فشار بعدازانتقال جنین سه روزه وروزدوازدهم
- میکرو
سلام. آیا بیماران مبتلا به صرع میتونن آی وی اف یا میکرو انجام بدن؟ صرع دارم و داروی ضدتشنج مصرف میکنم و دکترم گفتن این دارو برای جنین مضر نیست در صورت بارداری. بخاطر ذخیره تخمدان پایین ناباروری دارم. و پزشک گفتن میکرو انجام بدم. ۲۵ سالمه با وجود صرع میتونم میکرو کنم؟
- امپول پرژسترون
سلام من ۳ شنبه ای وی اف دارم بعد قرار شنبه آزمایش پروژسترون بدم اگ کم باشه آمپول بدن استرس دارم آیا آمپول پرژسترون باعث نمیشه من پریود شم چون جنین فریز دارم اگ باز بشن هیچ میشن عین خوره افتاده ب جونم
- در مورد ای وی اف
من ای وی اف کردم و ۴۱ سالمه ،،الان ۱۲ روز از انتقال گذشته و شاهد لک بودم البته هنگام اجابت مزاج و پاک کردم خون تیره یی کم دیدم نشانه چیست الان از این بابت نگرانم
- بارداری
سلام من درتاریخ چهاراسفند انتقال جنین دادم باید روز سیزدهم به حساب خودم پریود میشدم اما روز شانزدهم اسفنڌ لک قهوه ای ازصبح گاه گاه میبینم وانگشتهای پام سرده هرزگاهی دل درد وکمردرد خفیف دارم به نظرتون باردارهستم؟
- در مورد ای وی اف
همه چیز تموم شد با شروع خونریزی ا ما نمیدونم خونریزی م چرا زیادهواینجوریه ،، اصلا جنین رو انتقال داده بودن ؟ شما در کجای رشت مرکز ناباروری دارین ؟ تا حالا تو سن بالا کسی از بیماراتون باردار شدن با ای وی اف
- دوقلویی
باعرض سلام ووقت بخیرمن ۳۲ساله هستم دودختر۱۲و۲ساله دارم دوست دارم پسر داشته باشم دوقلو میتوانم باIVFدوقلوبارداربشم وهردوتاهم پسرباشن میتوانید توضیح بدهید ممنون میشم
- انتقال جنین
سلام من انتقال جنین انجام دادم روز ۱۴ بتام نیم بود ۴۸ ساعت بعد آزمایش دادم شده ۵ به نظرتون ممکنه باردار باشم؟
- آی وی اف
سلام من انتقال جنین داشتم وروز ۷ بعد از انتقال لک بینی دارم که با شیافت پروژسترون کمتر شده نگرانم که آیا انتقالم موفق بوده یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون
- احتمال سقط
سلام،من در تاریخ ۱۳تیر وی آی اف انجام دادم و تاریخ آخرین پریودم ۲۷ خرداد بوده، از دیروز دچار خونریزی شدم و صبح تست بتا دادم که ۱۷۳۰ بودش.الان دچار سقط شدم یا خبر؟
- درموردقرص استرادیول
سلام خسته نباشید،من5/10تخمک کشی داشتم،6/28سونودرآب،برای ماه بعدهم بهم قرص استرادیول دادن که ازروزاول عادت مصرف کنم متاسفانه فراموش کردم مصرف کنم الان چی میشه😭🤦♀️
- ای وی اف
سلام دکتر من الا 7روزانتقال دادم از روز 5هم کمردرد دارم زیر نافم ازداخل داغ میشه میخواستم ببینم مال چیه
- زمان انجام سیکل آی وی اف
سلام وقت بخیر من به دلیل بیماری اندومتریوز کاندید دریافت تخمک اهدایی شدم. اهدا کننده ای پیدا کردم که اسفند ۱۴۰۱ به خانم دیگری تخمک اهدا کردن. یعنی اسفند ماه پانکچر شدن. میخواستم بدونم داخل اردیبهشت میتونن به منم تخمک اهدا کنن؟آیا ممکنه به خاطر این فاصله کم کیفیت تخمک ها پایین باشه؟در ضمن توی آزمایش amh ایشون عددش ۵/۹۷هستش
- ایوای
من 28سالمه روز11قاعدگی سونوشدم 5فولیکول داشتم بااندازه13.12.16.17.16دکتر دوتا باز هاش ام جی داد گفت دوروز بزن .ودوتا هم زمان هاش سی جی دادگفت بزن 36ساعت بعدش برو ای یوای کن یعنی روز15سیکل انتقال بدم ایا دیر نیس ؟
- قرص استرادیول و کم شدن خونریزی
سلام ،با توجه به ضخامت جداره داخلي رحم قبل اي وي اف اين موارد تجويز شد ———- بعد از قاعدگي ، روز ٢١ ام شروع به مصرف استراديول ٢ تا و قرص فوليك و سي ام و اسپرين كردم بعد از مصرف ١٠ روز مرحله بعدي (پريود بعد )استراديول به سه تا در روز افزايش يافت و طبق قبل سي ام و فوليك و اسپرين ادامه داره ولي بعد از ٣ روز پريود من تقريبا بعد از لكه بيني قطع شده و ورم پا و خستگي ايجاد شده دليل اين حالت چي هست دليل اين قطع خونريزي نگرانم كرده ممنون از پاسخ 🙏🏻🌸
- آمپول سینال یا گونال
سلام خانم دکتر عزی من ۴۲ ساله هستم دو ماه پیش تخمک کشی کردم با روزانه ۳۶ درجه سینال و سه تا hmg من ۸ فولیکول داشتم که چهار تخمک به دست آمد و درنهایت دو جنین تشکیل شد میخواستم مجددا تخمک کشی کنم آیا برای بهبود کیفیت تخمک و جنین این بار گونال آف استفاده کنم ؟
- پرولاکتین
سلام من ماه پیش اومدم مطب و وارد سیکل ای وی اف شدم بعد پانکچر جنین برام تشکیل نشد چون پرولاکتینم لالا بود قرص کابرگولین شبی نصف قرص بهم داده بودین میخوام سوال کنم آیا من قرص رو باید ادامه بدم یا نیازی به خوردنش نیست؟
- بارداری
سلام خسته نباشید سن جنین در سونو ۶ هفته نشان داده میشود وضربان قلب وجود ندارد اما با پریودیم ۸ هفته هستم به نظرتون کدوم درسته آیا احتمال شنیدن ضربان قلب هست البته من از طریق آی وی اف باردار شدم


