Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ساک بارداری نامنظم
سلام در سونوگرافی من: یک ساک حاملگی با حدود مختصر نامنظم دیده شده. قطب جنینی و کیسه زرده مشاهده نشده. باتوجه به MSD=4mm سن بارداری ۵ هفته دهانه داخلی رحم بسته است وجود یک کیست ساده در اندکس چپ با اندازه کمتر از ۵ میلی متر میخوام بدونم ایا شرایط بارداریم خوب نیست؟
- در مورد دسیدوایی ولومن سرویکس
من دیروز سونوگرافی بارداری انجام دادم نوشته تصویر ساک بارداری با۵mm وحدود 5w دیده شده..واکنش دسیدوایی اطراف ساک حاملگی بیش از حد نرمال است..فعلا در ساک بارداریyollk sacوfetal poleمشاهده نمیشود.لومن سرویکس در حال حاضر بسته است.
- هوا
سلام ایاگرمی هواباعث زایمان زودرس میش
- امپول روگام
سلام خسته نباشید. آمپول روگام را میتوانم در ۲۸ هفته و ۴ روز بزنم یا زوده ؟
- APCA
سلام خسته نباشید خانم دکتر میخواستم بدونم اپکا باعث سقط توهفته ی چندبارداری میشه وایا شما به لنفوسیت تراپی اعتقاد دارین؟
- غربالگری اول بارداری
سلام تریزومی۲۱ 1:56 تریزومی ۱۸ 1:230 خانم38 ساله و در هفته ۱۲ آزمایش داده،لطفا راهنمایی کنید
- وزن جنین
سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم وزن جنین را ۱۴۰۰ گرم زده و معادل ۵۰ درصد پر سنتایل نرمال است یعنی چه
- سقط
سلام من در هفته ۶ شقط داشتم قلب جنین تشکیل نشده بود یک هفته بعد سقط مراجعه کردم خانم دکتر فرمودند کنی بقایا مونده که ممکنه با پریود بعدی دفع بشه بهم قرص سفکسیم ۴۰۰ دادند یک ورقه و ده عدد قرص متیل ارگونوین مینو دادند که تو سه روز تموم شد و بهم گفتند دوماه دیگه بیام پیششون. اما من نه لکه بینی دارم نه بعد قرص چیزی دفع کردم میخواستم بدونم طبیعیه؟؟؟من ۲۰ ام تیر سقط کردم تا کی اگه پریود نشدم بیام ؟؟؟
- بارداری
من کیست آندومتریوز دارم دکتر برام آمپول لوپرمر داده.من دیگه پریود نشدم این ماه یعنی احتمال بارداری هست یا از دارو هست پریود نشدن
- بارداری
سلام وقت بخیر ببخشید من چند روز از پریودیم گذشته امروز یکم لکه بینی داشتم امکان داره باردار باشم ؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من میخوام حامله بشم و کیست داشتم که دفع کردم و حالا یه کیست ریز دارم و تنبلی تخمدان میخوم زود باردار بشم چکار کنم؟
- بارداری
در هفته پنجم بارداری هستم لکه بینی داشتم رفتم سونوگرافی گفته صدای قلب بچه شنیده نشده کمی از بیرون رحم سوزش دارم،چکار کنم
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز،من هفته 24 بارداری هستم،طول دهانه رحم 33، در هفته هجده 38 بوده،گاهی اوقات مثلا بعد خوردن غذا، احساس سفتی در کل شکمم میکنم که زمانش نظمی نداره و کوتاه نیست و درد هم ندارم،اینها انقباضه یا مشکله معده؟ممنونم
- امکان بارداری
سلام من ۲۴ ام تو رابطه با پارگی کاندوم مواجه شدم ۱۳ ساعت بعد اورژانسی خوردم و ۸ روز بعد دچار خونریزی لکه ای شدم ایا باردارم؟؟؟
- سلام وقتتون بخیر چند روزی هستش که پریودم عقب افتادهو بعد از رابطه جنسی قرصای اورژانسی رو میخوردم ولی الان یکی دوروزه که حالت تهوه دارم میشه لطفا جواب بدین؟
- وجود دو کانون اکوژن در بطن چپ جنین
با عرض سلام و ادب . من ۳۷ سالمه که از طریق آی وی اف و با تخمک اهدایی که اهدا کننده ۲۴ سال دارد باردار شدم . من دوقلو باردار بودم که سونو NT و آزمایشات غربالگری مرحله اول هر دو نرمال و خوب بود . اما در هفته ۱۸ که سونو آنومالی رفتم گفتن یکی از قل ها در ۱۵ هفته مرده و قل دیگر در سونو آنومالی همه چیش نرمال هست ولی دو اکوژن به ابعاد ۱/۵ و ۱/۶ م م در بطن چپ مشاهده میشود . میخواستم بدونم این ارتباطی با سندروم داون داره و اینکه من باید آمنیوسنتز انجام بدم یا آزمایش سل فری ؟
- تنفس جنین
سلام خانوم دکتر ببخشید ممکنه جنین تکون بخوره ولی تنفسش ضعیف باشه؟
- جواب سونوگرافی-بحرانی
خانم دکتر جان چندین ماه بصورت مداوم پریود بودم و قطع نمی شد بجز با قرض ال دی. سونو برام نوشتن نتیجه نوشته رحم بطول 88 م م و یدامترap41م م دارای شکل و اکوی میومتریال هتروژن است(ضخامت اندومتریال 2.3م م با نمای اکوژن) تصویر میوم بصورت ساب سروزال به دیامتر 17*12م م در فوندوس رحم مشهود است تصویر میکروسیست های متعدد در میومتر به همراه هتروژنیسیته میومتر و مرز ناواضح بین میومتر و اندومتر مطرح کننده درجاتی از آدنومیوز رویت می گردد تخمدان راست بهحجم 5.7 سی سی و تخمدان چپ به حجم3 سی سی دارای شکل و ابعاد و اکوی استرومال نرمال است خانم دکتر جان راهنمایی می فرمایید 43 سال سن دار
- ویتامین ها در بارداری
با سلام خدمت خانوم دکتر . هفته بیست و پنج بارداری هستم. قرص اهن فروفورت دئودنال و پرگمام از هر کدوم روزی یه عدد ، قرص امگا ۳ دوبار در هفته ، قرص کلسیم که خالی کلسیم نیست کلسیم همراه با زینک و منیزیم هست روزی یک عدد.خواستم ببینم مقداری زینک و منیزیم که تو قرص کلسیم هست با قرص پرگمام که مولتی وینامین هست ،زیاد نمیشه مقدار دوز داروییش؟ قرص هایی که بالا نوشتم مصرفشون مشکلی نداره؟ در ضمن دیابت بارداری هم دارم و تحت رژیم هستم.
- سلام هفته ۱۸ بارداری هستم یعنی ۱۷ هفته و ۲ روز. جفت هم خلفی هست اصلا حرکت وتکونهای جنینو احساس نمیکنم دلیلش چیه؟


