Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جلوگیری بعد زایمان
سلام خسته نباشید بیست و نه ساله ده ساله ازدواج کردم شش ماهه زایمان کردم از لاینسترول استفاده میکردم دکترم به جای قرص ال دی که در طی این سالها استفاده میکردم قرص دزوسپتیو را تجویز کردن میخواستم بدونم مشکلی در شیردهی ندارد اگه بازم پریود نشدم با فاصله هفت روز مجدد ماه بعد قرص. را استفاده کنم و من بعد زایمان تا الان پریود نشدم و ریزش موی شدیدی پیدا کردم دارویی برای قطع ریزش مویم لظفا معرفی میکنید کلسیم هم استفاده میکنم لطفا راهنماییم کنید م
- گرید جنین
با سلام و عرض ادب خانم دکتر عزیزم در بهمن ماه سال گذشته 12 جنین برام تشکیل شد که در پنج بسته فریز شدند جنین ها چهارروزه فریز شدند و قبل از انتقال یک روز در بیرون از فریز ذوب میشوند و بلاست سپسی انتقال داده میشوند. بسته اول دسه تا جنین کامپکت آ فریز شده بود که یکی مجدد تنها ریفریز شد و دو تا جنین بلاست آ شد و انتقال اولم به به ساروگیتم در اردیبهشت ماه انجام شد و متاسفانه بتای 187 رو روز پانزدهم جنینم داشت و با افت بتا در روز هفده و هجده و متاسفانه از بین رفتن جنین مواجه شدم. در خرداد ماه مجدد دو جنین کامپکت آ بسته دوم بلاست آ شد و پنج روزه به ساروگیت جدیدم انتقال داده شد و متاسفانه بتای روز پانزدهم عدد دو یعنی منفی بود الان خانم دکتر عزیزم برام یک بسته دو عددی کامپکت آ فریز دارم یک بسته دو عددی کامپکت بی و یک تک عددی کامپکت آ و یک بسته 1عدد کامپکت بی و دو عدد هشت سلولی آ فریز دارم . آیا شانسی با این جنین ها برای مثبت شدن برایم هست. خانم دکتر عزیزم وقتی کامپکت آ فریز شده بلاست آ میشه و منفی میشه آیا شانسی هست کامپکت بی چهار روزه فریز شده یا هشت سلولی آ فریز شده چهارروزه هام مثبت شن. واقعا موندم با کدام یک از این بسته های جنین هام شانسم بیشتر خواهد بود.
- شیر دهی
خانم دکتر عزیز من یکی از بیماراتون هستم که عاشق شمام هر وقت چیزی به من گفتید درست بوده الان یه مشکل دارم خواهش میکنم مث همیشه راه درست بهم نشون بدین نمیدونم دیگه از چه راهی بچم از شیر بگیرم خیلی گریه میکنه برای خوردن شیر ۲ سالشم تموم شده
- سونوگرافی رحم و تخمدانها از شکم
سلام.خانم دکترمن از رفتن به دکتر زنان میترسم لطفا کمک کنید.نتیجه سونو این است.حدود رحم منظم است.تصویر یک کیست نابوتین به دیامترپنج م.در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموژن است.تخمدانها دارای اکوی طبیعی میباشن یک فولیکول غالب به دیامتر چهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان چپ مشاهده شد که به نظر دارای مختصر آکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد.مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.
- لکه بینی
سلام من از روز ۵ ام پریودیم شروع کردم قرص روجا خوردن ولی بعد ۱۰ روز از پاکیم لک دیدم می خوام برم سفر زیارتی با وجود خوردن قرص استروژن کونژوگه ۱۲۵ تموم نشده البته هنوز یکی خوردم چیکار کنم تموم بشه؟؟؟؟
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر خانم دکتر دختر من متأسفانه یه زمانی به بیماری خودارضایی مبتلا بود ولی الان توبه کرده دخترم میگه یه روز وقتی خودارضایی میکرده فقط با مالش زیاد کلیتوریس این کار رو انجام داده و هیچ چیزی وارد واژن اش نکرده وقتی داشته کلیتوریس رو مالش میداده از قسمت کلیتوریس بدنش خون مشاهده کرده و خون اومده ولی از واژن به هیچ عنوان خون نیومده خواستم ببینم خون ریزی از کلیتوریس ربطی به پرده بکارت داره ؟؟ آیا به پرده بکارتش آسیب زده در حالی که هیچ چیزی رو وارد واژن اش نکرده . خیلی ممنون خاتم دکتر آیا پرده بکارت دختر من سالم هست ؟؟
- سلام من تخمدانم ضعیف هم کیست تخمدان ریزی دارم هم قاعدگیم زود به زود میشه مراجه کردم به متخصص زنان قصد بارداری دارم دکتر برام قرص اسید فولیک داد و ویتامین Eگفت اینها روبخور بعد سه ماه دیگه بیا من اینها رو خردم بعد سه ماه دیگه رفتم برای نامنظمی قاعدگی قرص مدروکسی پروژسترون داد و گفت اینها رو مصرف کنم بعد سه ماه دیگه بیا من دارم اینها رو مصرف میکنم گفته بود از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد بخرم حالا من دارم میخورم ۹تاشو خوردم ۱دونهش مونده پریود شدم حالا باید چی کار کنم یک دونه قرص و نظر بدین لطفا خونریزی خیلی زیادی دارم هم شکمم درد داره و هم کمرم آیا با قرص مدروکسی پروژسترون منظم میشه عادت ماهیانهم آخه همیشه پریودم نامنظم بود وخیلی زود به زود میشه ماهی ۲بار پریود میشم لطف کنید جواب بدین
سلام ابعاد تخمدان راست ۳۱،۱۸ واکوژنیسته درحدنرمال وتخمدان چپ ۳۵،۱۵ اکوژنیسته نرمال ایا تنبلی تخمدان دارم ؟
- بخیه سزارین
سلام من 2روز بخیه هامو کشیدم الان یکم خام هستن اشکالی نداره میترسم باز بشن
- تاثیر پروتز سینه برروی تراکم آن
باسلام. پستان های بنده دارای تراکم زیادی هستن.آیا من میتونم از پروتز سینه استفاده کنم؟ تراکم رو بیشتر نمیکنه؟
- لکه بینی وسط سیکل
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم لکه بینی در وسط سیکل قاعدگی باعث تاخیر در پریود میشود؟ من ۴۴ سالمه و تا الان معمولا تمام سیکلهام منظم و ۲۸ روزه بوده ۱۸ مرداد که پریود شدم دقیقا دو هفته بعدش یعنی روز ۱۴ سیکلم دچار لکه بینی شدم که ۴ روز طول کشید و الان یک هفته هست که پریودم عقب افتاده بی بی چک هم زدم منفی شد بنظرتون دچار تاخیر یا بی نظمی پریود شدم یا باردارم یا مشکل دیگری هست؟
- سلام ۴۲ساله ومجردم سونودادم گفته رحم دارای اکوی هموژنه ،من چن ساله خونریزی پریودم کمه یکی دوروز اول همیشه بصورت لکه بینی هستم لخته خون دفع میکردم که باخوردن عرق رازیانه کمتر شده میشه بگید چه مشکلی دارم
- جوش پیشانی سر سینه در کودکان ۱۱ساله چیست وآیا خطرناک است؟
- تنبلی تخمدان
سلام من دوماه ک پریودمنظم داشتم ولی چون این ماه نامنظم شدپریویم و درخواست باردار شدن هم داشتم دکتر بهم گفتن ازروز نهم بارداری تا دوهفته بدلیل داشتن تنبلی تخمدان قرص مدروکسی رو بخورم و یک شب درمیان رابطه داشته باشم آیا من هر ماه باید بعد پریودیم بمدت دوهفته ادامه بدم و بخورم و باعث میشه بارداربشم بااین قرص؟
- قطع قرص سیبل
سلام من مجرد هستم ۲۴ سالمه کیست تخمدان داشتم نزدیک ۴-۵ دوره قرص سیبل به دستور پزشک مصرف کردم و الان قطع کردم ۱۰ روز از موعد پریودم گذشته و پریود نشدم ریزش موی شدیدی گرفتم این عادیه دوباره باید ادامه بدم؟
- پرده بکارت
من حدود هشت ماه پیش اولین بار از جلو رابطه داشتم اما هیچ خونی نیومد و اینک همون موقع از مقعد هم رابطه داشتم ک خونی شد تقریبا حدود دو ساعت بعد رابطه توی لباسم خون دیدم اون چند قطره درحد یکی دوقطره من شک کردم ک شاید اون خون از مقعدم باشه . اینو میخام بدونم ک اگه پرده داشتم چرا خونی نیومد موقع رابطه یعنی ارتجاعیم؟؟ من بعد از اون چند بار از جلو رابطه داشتم اما هیچ خونی نبود
- زگیل تناسلی
سلام دو سال پیش زگیل تناسلی داشتم که با پدوفیلین ازبین رفتن. چند مدت متوجه دو برامدگی به شکل زگیل تناسلی شدم چند مرتبه پدوفیلین زدم ولی ازبین نرفتن،نه تعدادش زیاد شده نه تغییری توی شکل و قیافه کردن.با این وجود که با پدوفیلین ازبین نمیرن ممکنه زگیل تناسلی باشند؟ با تشکر
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
19سالمه و سه ماهه بخاطر جوش هام قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم و مشکلم برطرف شده میخواستم بدونم آیا خطرناک نیست؟ و روی بارداری تو اینده تاثیر نمیذاره؟
- کیست دارم
سلام من ۳۳ سالمه رفتم سونو انجام دادم گفتند که تنبلی تخمدان دارم و کیست کلسیفیه هم دارم ایا خطرناک است
- تورم نزدیک زیر بغل و بالای سینه
۶۰ روزه بچم از شیر گرفتم تازگی متوجه این تورم شدم نرمه و دو تا ماما معاینه کردند گفتند چیزی نیست در سنو هم فقط مقدار لنف ها در دو طرف بزرگ شده یکی ۱۴. و دیگری ۱۵ اما دلیل این تورم و درمان نگفتند به دکتر هم مراجعه کردم پاسخ نگرفتم ترو خدا این چیه دارم سکته میکنم
- پرده بکارت
سلام وقتتون بخیر من دیروز سه بار خودارضایی کردم و امروز از صبح تا الان لخته(مثل اوایل پریودیه) رنگ قهوه ای دیدم این یعنی پرده بکارت از بین رفته؟ و واژنم یکم تیر میکشه


