Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر،ببخشید برام سونو ۲۳ هفتگی نوشتید،میخواستم بدونم اگه واقعا واجب نیست انجام ندم،تا الآن همه سونوهام خوب بوده و مشکلی نداشتم،سونو غربالگری دوم هم بهتون نشون دادم،شرمنده به خاطر شرایط مالیم میپرسم..
- مدت زمان لازم برای خوردن فرفولیک
با سلام و خسته نباشید من شش ماه پیش قصد حاملگی داشتم اما به دلیل شرایط شوهرم میسر نشد و از همان شش ماه پیش قرص فرفولیک می خورم و تا حالا ادامه دادم البته برای همین ماه قصد داریم بچه دار شویم آیا فرفولیک را باید هنوز بخورم یا باید قطع کنم؟ خانم دکتر اگه ممکنه منو راهنمایی کنید؟ با تشکر
- تاخیر در پریودی
سلام خانوم دکتر عزیز ۱۲روزه ک پریود نشدم پریود منظم دارم همیشه سیکلم ۳۱روزه ست این ماه ۱۲ روزه پریود نشدم ممکنه ک بارار باشم؟تو اقدامم شنبه ک میشه ۱۴روز ازمایش خون میتونم بدم؟؟؟ روز ۱۰ بی بی چک زدم منفی بود🥺ممنون از راهنماییتون
- زنان
سلام خسته نباشید من رابطه مقعدی داشتم احساس میکنم کمی آب منی داخل واژنم ریخته شده بعدش چهارتا قرص ال دی خوردم و صبح هم دوتا بعدش حالت تهوع گرفتم امکان بارداری هستش؟؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر باتوجه به دوبار سابقه زایمان زودرس و انجام سرکلاژ شکمی چه آزمایشات و چه فاکتورهایی نیازه قبل بارداری انجام بدم؟ لطفا فاکتورهای مورد نیاز را بفرمایید تشکر از شما
- سقط
سلام وقت بخیر بنده با سونو متوجه شدم که حامله هستم و هفت هفته میباشد ولی بدلیل مشکلات زندگی و نداشتن علاقه میخوام که سقط کنم با تحقیق قرص سیاوتک فایزر آمریکایی گرفتم ولی ترس دارم و نمیدونم که چطور باید استفاده کنم لطفا راهنمایی در این خصوص کنید ممنون میشم و اینکه بعد از استفاده چه اتفاقی برام میوفته
- مینی ابدو همراه با سزارین
سلام خسته نباشید ایا مینی ابدو همراه با سزارین باعث ایجاد امبولی یا عفونت و یا باز شدن جای بخیه ها میشود؟؟
- بارداری خارج رحمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر خانمی هستم ۲۷ ساله شهریور ۹۴ حاملگی خارج از رحم پاره نشده در تخمدان داشتم و همینطور مرداد ۹۵ که با آمپول متوترکسات درمان شد بعد از حاملگی اول عکس رنگی رفتم که نشان داده لوله ها مشکلی ندارن میخواستم بدونم چرا این طوری میشوم خواهش میکنم راهنماییم کنید.
- بارداری
سلام باردارم ۳۱ هفته طول سرویکسم ۳۱ هست سرکلاژ هستم .طول سرویکسم خیلی کوتاه بود با استراحت زیاد شد .استراحت تقریبا مطلق ام . الان دو سه روز میشه وقتی میخوام بلند شم یا راه میرم یکم زیر دلم فشار میاد و درد میکنه اینگار. درد پریودی نیست .اینگار حس گرفتگی دارم. قرص ایزوپرین و هیوسین هم ده روزی میشه شروع کردم میخورم . بنظرتون طبیعیه؟ و اینکه برای سوزش معده قرص پنتروپرازول ۲۰ بخورم یا ۴۰ ؟ مصرفش تو بارداری ضرر نداره ؟
- Anti top بالا دو شیردهی
سلام وقتتون بخير anti tpo من در بارداري بالا بود و قرص لووتيركسن مصرف ميكردم بعد از زايمان هم تا يكماه مصرف كردم و يك هفته قطع كردم و مجدد آزمايش دادم بازم يكم بالا بود، چون فرزندم شيرمادر ميخورد مشكلي ايجاد ميكند؟؟ الان ٤ماهشه، متشكرم
- قرص ضد بارداری
با سلام من 8 سال است قرص ال دی مصرف می کنم در حال حاضر چاق شده ام آیا می توانم به مصرف ال دی ادامه دهم. ممنونم
- جلوگیری از بارداری
سلام من دوروز بعد از اتمام پریودم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ک دقیقا نمیدونم مایع منی روی واژن ریخته شد یا پیشاب الان میخوام بدونم با وجور بکارت باردار هستم یا خیر
- قرص تنسی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من اشتباها دوبار 1.5 میلیگیرم قرص تنسی خوردم مجموعا 3 میلیگرم در 2 روز میخواستم بپرسم خطری داره امروز هم پریود شدم ولی مثل ماه قبل خونریزی ندارم
- مصرف دارو در بارداری
چسلام خانوم دکتر خسته نباشید من توی ماه اول بارداری هستم سرما خوردم چه داروهایی مجاز هست برای مصرف مجاز هست. برای متشکرم
- ذرات اکوژن معلق فراوانی در مایع آمینوتیک دیده میشود
سلام من 19هفته باردارم 15هفته خونریزی شدید لخته کردم رفتم سونو گفتن بچه سالمه یه بارم 18هفته خونریزی کردم فقط یه تکه لخته به اندازه توت فرنگی بود و 19هفته رفتم سونو گفتن در مایع آمینوتیک ذرات اکوژن فراوان هست باعث خونریزی میشه میخواستم بدونم این ذرات چیه و آیا برای جنین خطر ناک است یعنی بچه سالم نیست
- بارداری
سلام دقیقا بعد از تاخیر پریودی میتوان ازمایش خون داد
- بار اری
سلام من دو ماه و نیم که سزارین کردم ۱۷ فروردین. و از ۲۵ اردیبهشت دچار خونریزی شدم که بعد از دو سه روز شدید شد خیلی شدید. و تا ۲۰ روز طول کشید و با مفنامیک کنترلش کردم. بعد از قطع خونریزی رابطه داشتم و احتمال ریختن دروان وجود داره بک ساعت بعدشدو تا قرص تنسی خوردم ک دو باره شب دو تا دیگه خوردم یعنی همون روز دو تا دز ۱/۵ خوردم و الان پریود نشدم احتما بارداری وجود داراه یا به خاطر قرص و منظم نشدن چرخه قاعدگی بودا این تاخیر؟ و اگه بارداری باشم با قرص سایتوتک مس تونم سقط کنم ؟
- غربارگری اول تکرار
سلام خانم دکتر من دکترم دوباره تکرار آزمایش غربارگری اول نوشته آیا مشکلی هست یا خیر؟
- معده درد
سلام وقت بخیر پنج هفته باردارم به خاطر درد معده و اسید معده میتونم پنتوپرازول بخورم شربت momمیخورم ولی بازم درد دارم
- سلام. ایا میشه هم از پماد واژینال استفاده کردم.. هم اقدام ب بارداری بود؟؟؟
باسلام من کم کاری تیروئید دارم و ۳.۴ سالی هست قرص لووکسین مصرف میکنم الان مدتی هست متوجه شدم پرولاکتین بالا دارم که ۵۲ هستش علائمی جز جلو افتادن پریود ندارم که اون هم چون قصد اقدام دارم دکتر برام دوفاستون تجویز کرد. وبرای پرولاکتین یک ماه دوپاگولین ۲ عدد قرص هفته ای نصف مصرف کردم میخواستم بدونم پرولاکتین باعث سقط هم میشه


