Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دفع بقایا جنین
سلام وقت بخیر ، با قرص میزوپروستول سقط کردم ۲۱ روز خونریزی داشتم با سونو مشخص شد بقایا باقی مونده ، پزشک قرص متیل ارگونوین تجویز کرده ، ایا با مصرف این قرص باید خونریزی شروع بشه ؟ ۲ روزه استفاده کردم ولی خونریزی ندارم
- قرص لتروزول
سلام خانم دکترببخشید من لتروزول گفتن روز سوم تا هفتم پریودی مصرف کن ولی داروخانه اشتباه نوشته بود روزی یکی روزها یکی مصرف میکردم پریودم نبودم یعنی اشکال داره الان روز سوممه ک پریودشدم دوباره یه بسته رفتم خریدم دوتاش باهم بخورم یاصبح یکی شبم یکی
- سقط جنین
سلام، من در هفته ششم بارداری ناخواسته بودم، ۵ روز پیش قرص سایتوتک مصرف کردم و به خونریزی افتادم، به نظر شما تا چند روز خونریزی طبیعیه؟ و چه زمانی برای بررسی بقایای سقط باید سونو بدم؟
- بارداری
سلام. خانم دکتر من باردارم. و هنوز دکتر نرفتم. طبق آخرین پریودی الان باید حدود هفته 9 یا 10 باشم. حدود سه الی 4 هفته س که حالت تهوع داشتم و بالا میاوردم. شبا حالم خیلی بد میشد. نمی تونستم چیزی بخورم. یه چند روزه که همین حالت تهوع هارو داشتم عق میزدم ولی دیگه بالا نمیاوردم. کم کم حالم بهتر شده. امروز حالم خیلی نسبت به روزای گذشته خوب بوده. تونستم راحت غذا بخورم حالت تهوع نداشته باشم. سوالی که دارم اینه، آیا کم شدن علایم بارداری نشانه اینکه جنین سقط میشه یا رشدش متوقف شده؟ آیا طبیعیه که قبل از ماه سوم بارداری علائم کم بشه یا حتما باید تا ماه سوم ادامه داشته باشه؟ دو هفته ست نوبت دکترم نمیرسه ممنون میشم جوابم و بدید. خیلی نگرانم.
- آیا عرق نعنا باعث مرگ جنین در شکم میشه؟
سلام ببخشید من چند شب پیش دل درد خیلی وحشتناکی گرفتم ک منجر ب اسهال و استفراغ شد نصف شیشه عرق نعنا رو خوردم آیا برای جنین مشکلی پیش میاد؟ دوازده هفتمه لطفا جواب سوالمو بدین تو رو خدا ممنون
- ضرر استفاده از وایتکس در زمان اقدام به بارداری
سلام من در حال اقدام به بارداری هستم الان دو دفعه از وایتکس استفاده میکنم حس خفگی دست میده بهم شنیدم ممکنه باعث نقص جنین بشه آیا ممکنه اگه نطفه تشکیل بشه براش مشکلی پیش بیاد؟خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید😰
- بارداری
با سلام و خسته نباشید من 43 سال دارم و در هفته پنجم بارداری هستم و ترشح بارداری ندارم ایا این در بارداری نشانه بدی است
- بارداری
سلام وقت بخیر من دیروز سونو دادم نوشته به هماتوم ۱۵×۷ میلیمتر در حد فاصل جفت و پرده امنیون دیده میشه یعنی چی ؟؟ و طول سرویکس ۳۸ با این شرایط میشه مسافرت ۴ساعته رفت؟؟
- با عرض سلام خدمت خانم دکتر عزیز من مهر سال ۹۷ متاسفانه حاملگی خارج از رحم داشتم لاپراسکوپی شدم لوله سمت چپم برداشته شد الان قصد بارداری دارم چه اقداماتی قبلش لازمه انجام بدم داروی خاصی لازم نیست بخورم غیر از فولیک اسید در ضمن ۳۵ سالمه
- متفورمین در بارداری
سلام خانم دکتر من ۶ هفته باردارم قبل بارداری متفورمین استفاده کردم تا الانم استفاده کردم دکترگف در بارداری ممنوعه قطعش کن الان هرچی میخونم درموردش نوشته قطع ناگهانیش باعث ایست قلبی جنین میشه چجوری قطعش کنم؟
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
سلام .۴۰ سالمه .قصد بارداری دارم .در سونوگرافی چند ناحیه هترواکو که بزرگترینش ۳۵تا ۴۰ mm دیده میشه .ایا با این شرایط میتونم باردار بشم ؟ قبلا کیست داشتم که جراحی شدم .و در بارداری اولم با کیست شرایط سختی داشتم .
- هفته 5 بارداری
سلام من هفته 5 بارداری هستم و دیروز رفتم تنیس. یکبار دیشب و یکبار امروز صبح ی ترشح خیلی کم رنگ قهوه ای دیدم. مشکلی وجود داره؟ اگر نیاز به شیاف یا آمپول پروژسترون باشه، چه دزی باید مصرف کنم؟
- فشار به بالای ناف در بارداری.
سلام ببخشید طبق آخرین سونو که در ۲۸ هفته و ۵ روز رفتم ،امروز حدود ۳۱ هفته و دو روز باردار هستم البته بعد اون دقیق دقیق نمیدونم چند هفته ام،موقع نشستن در دستشویی خم شده بودم و کمر شلوارم به بالای نافم فشار وارد کرد بعد شستن خودم که بلند شدم دیدم بالای نافم ی کوچولو فرو رفته رد شلوار بود نگرانم ممکنه به سر و مغز جنین یا سایر اعضای بدن جنین آسیب وارد بشه؟ البته حرکات جنینم رو حس میکنم .تورو خدا راهنمایی بفرمایید تازه دیروز رفته بودم دکتر گفت وضعیت جنین خوبه.الان هیچ ناراحتی و دردی ندارم فقط میترسم خدایی نکرده به مغز جنین یا سار اعضای بدنش آسیب وارد بشه.
- سفط
با سلام من تحربه سه بار سقط رو داشتم و دکتر بهم پیشنهاد رحم اجاره ای داد و نتیجه نگرفتم اون خانم حامله نشد دکتر گفت دلیلش تخمک ضعیف از من بوده هنسرم هم واریکوسل داره ولی گفت دلیلش اون نبوده و باید خودم این قدر امتحان کنم تا بشه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ایا راهی هست که نخوام این تجربه وحشتناک رو تکرار کنم
- طول سرویکس
سلام خانوم دکتر...من تو هفته ۱۸ طول سرویکسم ۳۱ بود دکترم برام شیاف پروژسترون داد و گفت استراحت کن...به نظرتون خوبه ۳۱؟
- زنان وزایمان
سلام من ۴/۵مهرپریود شدم وتاریخ۲۲تا۳۰مهررابطه محافظت نشده داشتم با همسرم الان هم باردارهستم میخواستم بدونم دقیقا چند هفته هستم ؟دکترم میگه ۶هفته مگه میشه همون هفته که نزدیکی داشتم فوراباردارشده باشم !؟ممنون میشم پاسخ بدید
- سلام من همیشه چند روز قبل از فایدگی لکه بینی قبی یاسیارنگی دارم هم قبل فایدگی هم چند روز بعد فایدگی
- بیماری مادرزادی
سلام میخواستم بپرسم اگه بچه اول ناهنجاری قلبی مادرزادی داشته باشه که با آنژیو مشکلش رفع شده ممکنه بچه دوم هم این مشکل رو داشته باشه ؟برای جلوگیری از آن چه کار باید کرد آیا لازم آزمایش ژنتیک بدیم
- وجود دو کانون اکوژن در بطن چپ جنین
با عرض سلام و ادب . من ۳۷ سالمه که از طریق آی وی اف و با تخمک اهدایی که اهدا کننده ۲۴ سال دارد باردار شدم . من دوقلو باردار بودم که سونو NT و آزمایشات غربالگری مرحله اول هر دو نرمال و خوب بود . اما در هفته ۱۸ که سونو آنومالی رفتم گفتن یکی از قل ها در ۱۵ هفته مرده و قل دیگر در سونو آنومالی همه چیش نرمال هست ولی دو اکوژن به ابعاد ۱/۵ و ۱/۶ م م در بطن چپ مشاهده میشود . میخواستم بدونم این ارتباطی با سندروم داون داره و اینکه من باید آمنیوسنتز انجام بدم یا آزمایش سل فری ؟
- عفونت دوران باردارى
سلام خانوم دکتر عزيزم وقتتون بخير عبدزاده هستم چهارشنبه مطبتون بودم يه سوالي داشتم من بامداد جمعه با سوزش واژن از خواب پريدم که الن که صبح يکشنبه هست ادامه داره ميخواستم بدونم چه دليلي ميتونه داشته باشه؟ براى رفع اين مشکل بايد چيکارکنم؟ چون نوبت بعديم 28دى ماه هست خواستم اينجا سوال بپرسم در ادامه بايد بگم که من 17هفته و 6روزه که باردارم ممنون ميشم جواب بديد چون اصلا حالم خوب نيست دسشويي رفتن برام کابوس شده حين ادرار سوزش ندارم ولي موقعي که ميخوام خودم رو بشورم سوزش دردناکي دارم ترشحات سفيد رنگو بي بويي هم دارم ممنون از اينکه وقت گذاشتيد روزتون بخير :*


