Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی بعد سقط
سلام خسته نباشید ۱۴ اسفند در ۶ هفته و۳ روز سقط با قرص داشتم تا ۵ روز خونریزی داشتم لکه بینی داشتم بعد سقط سونو رفتم در ۱۹ اسفندگفتن ۱۳ میلی متر بقایا ۲۳ اسفند خونریزی شدید همراه لخته شد باز سونو دادم ودکتر زنان دید گفت ۳ سی سی بقایا ازمایش خون هم نوشت انجام دادم گفت مقداری کم خونی دارم زیاد نیست واحتیاج به دارو نیست خودش دفع میشه تا ۴۰ روز خونریزی طبیعی هست بعد تا ۸ فروردین لکه بینی کم داشتم باز از ۸ به بعد خونریزی زیاد وشدید همراه لخته شده تا الان که ۱۸ فروردین هست ۲۴ ۴۰ روز تموم میشه تو مدت عید هم کار سنگین کردم وپیاده روی مهمانی زیاد رفتم میتونه علت این باشه که خونریزی زیاد شده الان باید چکار کنم میتونم قرص ترنسید استفاده کنم تا قطع شه خیلی اذیتم ممنون میشم جواب بدید
- بارداری
آیا باوجود خونریزی امکان داره باردارباشم هنوز ازموعد پریودیم نگذشته امکانش هست باردارباشم چون خونریزی داشتم میانه ی سیکلم همراه با لخته.. و نزدیکه چهارماه زایمان سزارین شدم
- قرص های جلوگیری ازبارداری
سلام من برای اولین بار دیروز قرص دروسبلا خوردم ولی پریود نیستم..داخل بروشور قرص نوشته از روز اول پریود شروع به مصرف کنید...ولی من از دیروز ک پریود نبودم شروع کردم ...میخواستم بدونم چیکار کنم الان؟مصرف قرص همینجوری ادامه بدم؟مشکلی پیش نمیاد؟یعنی اگه الان رابطه مخافظت نشده داشته باشم از بارداری ایمن هستم؟لطفا جوابمو بدین خیلی استرس دارم
- کیست تخمدانی
سلام من کیست اکوفری تخمدانی ب ابعاد 60x46دارم و حامله هم هستم چهار هفته و سه روزمه میخواستم بدونم مشکلی نداره؟
- رحم جایگزین
با عرض ادب و احترام خانم دکتر از استان محروم کشور رحم جایگزین با مبلغ مناسب انتخاب کردم قرارداد رحم جایگزین محضری با خانم منعقد کردیم. حال برای زایمان میخوام فرزندم در شهرمحل سکونت خودم بدنیا بیاد. خانم دکترگواهی ولادت رحم جایگزین به نام خودم ثبت میشه. چه مدت زودتر خانم باید برای زایمان شهر خودمان بیاید
- مشکلات رحم و تخمدان
سلام وقتتان بخیر. من ۳۶ ساله و مجرد هستم. سابقه ازدواج و رابطه جنسی دخولی ندارم. چند ماه است که قبل و بعد از پریودی لکه های قهوه ای رنگ دارم و درد زیر دل که قبلا هم درد داشتم ولی فقط روز اول پریودی درد داشتم اما الان روزهای دیگر هم درد دارد مخصوصا پایین دل مایل به چپ. سونوگرافی رفتم بمن گفتن کیست تخمدان دارم و مایع آزاد در رحم که ممکن است در اثر التهاب رحم یا در اثر پارگی کیستها یا در اثر فعالیت نادرست تخمدانها در اثر ترشح هورمونهایم باشد. به متخصص زنان مراجعه کردم. گفتم که تقرییا هر روز درد خفیف زیر دل دارم و پریودم چند ماه است که هر ماه یک هفته جلو می افتد. یعنی سیکل من که قبلا ۲۸ روزه بود الان شده ۲۰ روز. هر ۲۰ روز یکبار پریود میشم و درد دارم و بشدت حالات کم خونی و سرگیجه و سیاهی چشم دارم. و همچنین مقدار پریودم بسیار کم شده که گاهی حتی یک پد بطور کامل مصرف نمیشود. این علائم ۴ الی ۵ ماه است بوجود آمده. گفتند ممکنه آندومتریوز باشد و برایم آزمایش خون نوشتند که هنوز جوابش نیامده. گفتند اگر رابطه دخول کامل داشتم خیلی چیزها در بدنم تنظیم میشد و خیلی از این مشکلات بوجود نمی آمد. این هم اضافه کنم بنده خودارضایی نمیکنم، فقط گاهی در خواب اون حالت بطور غیر ارادی در من صورت میگیرد. قبل از نوروز ۱۴۰۰ من با کسی نامزد بودم و قرار بود ازدواج کنم و ما صیغه محرمیت خواندیم ولی دخول انجام ندادیم و تنها از طریق معاشقه و غیره تجربه جنسی داشتم. و متاسفانه ازدواج بهم خورد و من الان رابطه ای ندارم. آخرین باری که رابطه داشتم تقریبا مصادف بود با شروع این حالتهای عجیب در من. آیا میتونه به دلیل به هم خوردن هورمونهای بدنم باشه؟ یا اینکه بدنم به روابط جنسی عادت کرده و بعد که متوقف شده برای بدنم مشکلاتی بوجود اومده؟ حالا من هم نگران هستم که اگر آندومتریوز باشه ممکنه نازایی بگیرم. و هم سوالم اینه میدونیم که نداشتن رابطه جنسی دخولی تا سنین بالا مشکلاتی برای رحم و تخمدان ایجاد میکنه اما در این حد میتونه مشکل و بیماری ایجاد کنه؟ چون قبلا هم دکتر متخصص به خواهرم گفته بود باید زودتر ازدواج کنه و بچه دار بشه. متاسفانه خاطرم نیست مشکل خواهرم چه بود. یعنی عدم رابطه جنسی میتونه برای رحم و تخمدان من مضر باشه؟ واقعا ممنون میشم به این سوالم پاسخ بدید چون کسی جواب درستی ارائه نمیدهد. سپاس
- بقایای سقط جنین
سلام خانم دکتر ،بقایای بارداری دارم ۴سانت و خونریزی ندارم دو هفته پیش با قرص سقط کردم ایا نیاز ب کورتاژ هست یا خودش دفع میشه ؟
- پریود زودهنگام
سلام من ۴۲ سال سن دارم معمولا همیشه دوره پریودم ۳۰ روز منظم بود اما الان حدود یک سالی هست که گاهی ۴یا ۵ روز و این بار هم ۷ روز زودتر پریود شدم یعنی تقریبا این بار ۲۳ روز پاک بودم نمیدونم علتش چیه و آیا نیاز به بررسی داره و آیا ممکن هست علایم یائسگی زود هنگام باشه ممنون که پاسخگو هستید
- قرص مولتی ویتامین
سلام وقت بخیر با توجه به داشتن تیروئید کم کار میتونم در ماه ۷ بارداری مکمل ای ویتا بخورم که ید داره؟ دکتر تجویز کرده
- سوال درمورد سقط
سلام خسته نباشیدمن ناخواسته باردارشدم الان دوماهه هستم آمپول سقط زدم دیروزدرد داشتم الان امروزهیچ دردی ندارم یعنی اثرنکرده
- عمل سرکلاژی
سلام آیا امکان پاره شدن عمل سرکلاژی شکمی و سقط در این عمل وجود دارد؟
- خون ریزی
سلام دلیل تکرار حداقل 2 بار در ماه خونریزی یا پریود شدن چیست
- سرماخوردگی
سلام خانم دکتر عزیزم انشا ا.. که همیشه سلامت باشید من 2 روز پیش در مورد واکسن آنفلونزا پرسیدم هنوز نزدمش اما سرمام هنوز خوب نشده و گلوم میسوزه لطفا راهنماییم می کنید که باید واسه سرما خوردگیم دکتر برم یا نه؟ و آنتی بیوتیک میشه صرف کرد یا نه؟ چه دارویی رو نمی تونم مصرف کنم؟ هفته 10 بارداری هستم. دنیا دنیا ممنونم
- چسبندگی
سلام خانم دکتر عزیز. خانم دکتر شما جواب عکس رنگی من را دیدید و فرمودید که کمی چسبندگی اطراف هر لوله دارم. خانم دکتر من ای وی اف انجام دادم اما متاسفانه منفی شد. یعنی روز سوم انتقال جنیم، هر دو به صورت لخته دفع شدن. خانم دکتر ایا این چسبندگی باعث شد که جنین ها بیفتن؟ یعنی چسبندگی ایا مانع لانه گزینی هست و یا اینکه این چسبندگی ها از خودشون عفونت یا ماده ی سمی ترشح میکنن که مانع بارداری من میشه؟؟ ممنونم از وقتی که میذارید
- لکه بینی بعدازنزدیکی
سلام خانم دکترمن نزدیک یک سال هست که بعدنزدیکی وهرمعاینه ای خونریزی دارم میشه جواب پاپ اسمیرم رانگاه کنین وبگین مشکلی هست یانه
- برا وایویاف با تخمک اهدایی گیرنده چه دارویی مصرف کنیم
- خون
با سلام. ببخشید من سه ماهه ازدواج کردم. برای بار اول نزدیکی کردم و پرده ام پاره شد و خون امد چند تا دستمال .و بعد از چند روز هم مجدد نزدیکی کردم دوباره خون زیاد آمد. و تا چهار بار نزدیکی کردم هر بار خون می آید.و خیلی هم میترسم. مشکل چیه دکتر
- سونوگرافی.رحم.وتخمدانها
میشه بگید امکان داره ابعادواکوی تخمدان ها نرمال باشه اما فولیکول آن ب حداکثر۵و۷باشه باردارشد
- ناباروری
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۱۹ سالمه و دو ساله ازدواج کردم و باردار نشدم.دکترم درخواست عکس رنگی داد انجام دادم.جوابش نوشتهشده( نقص پرشدگی کاذب در کویته رحم همراه با جابجایی در گرافی های سریال دیده میشود که مطرح کننده حباب هوا است)میشه توضیح بدین یعنی چی؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز. هفته 18 بارداری از طریق میکرو هستم . ( خلفی و لولایینگ) . آیا حرکات یوگا برام ضرر داره ؟


