Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت واژن
سلام ببخشید دوره ی دوم بارداری هستم دکتر واسه عفونت قرص فلوکونازول ۱۵۰ هر سه روز یکی سه عدد تجویز کرده اند مشکلی داره یا مصرف کنم
- غربالگری
سلام من ریسک سندروم داون زده یک به 190. ریسک تریزومی 18 کمتر از یک به 100000. ریسک تریزومی 13یک به 14000 و ntd رو هم یک به 7700 زده و cutoff آزمایشگاه یک به 250 برای من یک به 190 راهنماییم کنید
- کورتاژ
سلام خانم دکتر خسته نباشید من یک هفته هست کورتاژ کردم ۱۵ هفته بودم الان رفتم سونو به ابعاد ۱ بقایا مونده شما دستور چه میفرمایید باید دوباره کورتاژ بشم
- جلوگیری از بارداری
سلام من ۲۳ روز پیش رابطه محافظت نشده داشتم بعد ۲۴ساعت دو تا قرص اورژانسی خوردم بعد ۱۸ ساعت هم دوتا دیگه بعد همزمان با اونا شروع کردم قرص لویتود خوردم الان ۲۱ تا قرص فعالشو تموم کردم ولی پریود نشدم دیردز یکی از قرصای سقید یا قرص نماشو خوردم ولی هنوز پریود نشدم ایا امکان بارداری وجود داره؟
- پرولاکتین پایین
سلام خانم دکتر ببخشید من بعد خوردن قرص کابرگولین ۱میلی که ۵۰بود الان شده۰/۸و برای بارداری میخوام اقدام کنم بنظرتون چی مصرف کنم که باردار بشم و اینکه پریودی نامنظم دارم
- خونریزی شدیدودفع لخته خون
سلام هفته شانزدهم بارداری هستم،ناگهانی دچارخونریزی شدیدودفع لخته خون تقریباباندازهیک جگرمرغ شدم ییمارستان رفتم سونوگرافی نشان دادجنین سالم بودوهیچ مشکلی نداشت علت راخونریزی اطراف جفت تشخیص دادن،سرویکس هنگام سلامت 46بودالان35شده در مجاورت انتهای تحتانی جفت کانون اکوفری به ابعاد12×16به نفع هموراژی ناشی از marginaldetachmentofplacentaدیده میشود.جفت در دیواره قدامی وبا گرید1ملاحضه شد با گسترش به ترال راست.
- بارداری
سلام ببخشید من ۲۲هفته باردارم رفتم سونو اندازه جمجمه بچه دو لیمو سفالی بنظرتون مشکلی که نیست
- قلب جنین
سلام خانم دکتر این سونوم هست:
داخل uterine cavity یک gs با واکنش دسیدوایی نامنظم و حاوی یک جنین مشهود است
یولساک سایز و نمای منظم دارد
G.Aبراساس اندازه گیری MSD=33MM در حد تقریبی 8W+3D است
G.Aبراساس اندازه گیری CRL =4MMدر حد تقریبی 6W+1D است
(عدم تطابق MSDوCRL)
FHRدیده نشده .نمای سونوگرایفیک مطرح کننده MISSED ABORTION می باشد
هماتوما به ابعاد دMM 13*12در اطراف پل تحتانی ساک حاملگی مشهود است . ممنون میشم توضیح بدید که وضعیت جنین چطوره ؟ ایا با صبر کردن به رشد نرمال میرسه ؟ الان من باید چه اقدامی کنم؟ - بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید ۳۶ هفته باردارم . یه هفته ای میشه بعضی روزا جنین تو شکمم میلرزه در حد ۲ .. ۳ ثانیه. سکسه و حرکت داره . ولی بعضی وقتا لرزش هم داره مثل ویبره . خواستم بدونم طبیعیه ؟
- قرص اوسیز ۷۵٪برای تاریخ فک کنم ۱۰ سال پیش بوده خوردم نمیدونستم عوارضی داره یا نه یا تاثیری داره یانه ممنون میشم پاسخگو باشین
- ساک حاملگی دفورمه
ساک حاملگی دفورمه محصولات فقد دررحم رویت شد سن حاملگی ۶هفته و ۳روز است یعنی چی لطفا جواب بدهید
- َضرر بوی وایتکس بر تشکیل نطفه
سلام من یه سول داشتم من بعد از رابطه جنسی برای تشکیل نطفه بچه برای نظافت خونه از وایتکس استفاده کردم الان نگرانم نکنه بوی وایتکس ضرر داشته باشه لطفا راهنمایی کنید
- اقدامات بارداری
من برای باردار شدن پیش پزشک زنان رفتم وایشون برای من یه سری داروها تجویز کردن مثل فولیک اسد که تا دوماه باید مصرف کنم و بعد اقدام کنم برای بارداری میخواستم بدونم تواین مدت که دارومصرف میکنم باید در رابطه ی جنسی جلوگیری داشته باشم یا خیر؟ همچنین ایشون برای من پماد موضعی تریامیسینولون ان ان تجویز کردن..این پماد رو چطور مصرف کنم؟
- سقدجنین
سلام من یه ماه ۸هفته باردارم بچم هنوز۵ماهشه چه جوری سقدکنم
- قرص مجستروا و بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، با مصرف قرص مجسترول که باید ۱۵ تا ۲۵ پریود استفاده کنم میشه اقدام به بارداری کنم؟
- تعیین جنسیت
سلام ووقت بخیر بنده دارای دودختر هستم می خواهم بچه سومم پسر شود چه اقدامی انجام دهم سپاسگزارم
- استفاده از لویتود
حدود دو روز از رابطع میگذره احتمال بارداری میدم و مبخوام جلوش بگیرم قرصمم لویتود هست چطور مصرفش کنم؟؟
- انقباض
سلام خانم دکتر هفته۲۶هستم سرکلاژ شکمی گاهی انقباض دارم درد ندارم زیاد فقط نفسم میگیره چندثانیه و دلم سفت میشه چندبار انقباض در روز طبیعیه؟؟؟ پرولوتون هفته ای و شیاف هر شب استفاده میکنم چه داروی دیگه ای مصرف کنم خیلی نگرانم
- مصرف استرادیول در بارداری ای وی اف
من تو فاصله یک ساعت نیم دوباره استباهی قرص استرادیول والرات2میلی گرم مصرف کردم مشکلی برام پیش نمیاد روز 17 انتقال جنین هستم جواب آزمایشمم مثبت شده برای خودم جنین خطری ایجاد نمیکنه تو رو خدا یکی جواب بده؟
- بارداری
طول سرویکس حدود۳۳میلیمترمی باشد funnelingمش اهده نشد یعنی چی


