Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- هماتوم در بارداری
سلام خدمت شما خانم دکتر من بار دار هستم تکی سونو اولیه ۶هفته و ۲ روز قلب جنینم تشکیل شده بود با ضربان ۱۴۹ ولی متاسفانه یه هماتوم با سایز ۳۵در ۵ونیم میلی وجود داره امکان داره با استراحت و داروهایی که گرفتم برطرف بشه دکتر بهم قرص دوفاستون هر ۱۲ ساعت یه بار بهمراه شیاف فرتیژست اونم هر ۱۲ساعت یه بار داده هیچگونه لکه بینی و ترشحی هم ندارم
- عایا باردار هستم؟؟
سلام وقتتون بخیر 22 سالمه 17 اسفند رابطه محافظت نشده داشتم..هم جلو و هم عقب منتها نامزدم ابش رو عقب ریخت ولی من شک داشتم ک ب جلو سرایت کرده باشه ب همین دلیل حدود 12 ساعت بعد قرص لوونورژسترل مصرف کردم و 12 ساعت بعدش هم ی دونه دیگه و 7 روز بعدش هم پریود شدم منتها فروردین پریود نشدم 14 روز پیش رابطه داشتم منتها دخول انجام نشد و نامزدم شورت داشت مقداری پیشابش اومده بود منتها لباس زیر داشت و من خیلی اینو جدی نگرفتم 7 روز پیش با نامزدم رابطه داشتیم از جلو با کاندوم دوبار پشت سرهم و هردوبار ایشون کاندوم داشت و هردوبار هم ارضا شد بین دوبار ارضا شدنش ی بار کال خودشو شست منم خودمو شستم من ترسیدم و فردای همون روز ی قرص لونژیل 75خوردم و دومیو درحالیکه باید 12 ساعت بعد میخوردم,15ساعت بعد خوردم این ماه پریود نشدم:( ایا احتمال بارداری هست؟؟ ممکنه باردار باشم؟ بعد 3 روز از اخرین رابطمون ک 7 روز پیش بود بی بی چک استفاده کردم ک منفی بود...میشه بهش اعتماد کرد ؟؟ بی بی چک باید چ موقع استفاده شه ؟؟؟ و ازمایش خون چ وقت ؟ توروخدا ج منو سریع بدید:(
- دختر44 ساله
سلام خانم دکتر
الان که این نوشته رو می نویسم فکر میکنم دنیا برام تموم شده
دختر 44 ساله هستم بدون هیچ علت خاصی تا حالا ازدواج نکردم. از نظر دوره های پریودی تا حالا مشکلی نداشتم. من اگر امسال ازدواج کنم آیا امکانش هست بتونم با تخمک های خودم باردار بشم. من نمیدونستم بالای 45 سال نمیشه باردار شد. خواهش می کنم پاسخ منو بدین تا از برزخ بیرون بیام . ممنون. بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم - سقط وبقایاجنین
سلام من سقط داستم با قرص تو بیمارستان ب من گفتن بقایا داری برو بقیش تو پریودیت میفته الان من یک ماه از زمان سقطم گذشته رفتم سونو دادم میگه بقایا در ناحیه هیتروژن به ابعاد13×21میلیمتر با واسکولاریتی بیشتر ازمیومیر مجاورمطرح کننده بقایای هاپیرواسکولاررویت شده .اندومتر با ضخامت 10 میلیمتر دیده شد .کیست تخمدان چپ ب ابعاد 10×18×20میلیمتر در تخمدانراست دیده شد .مایع ازاد خفیف درلگن رویت شد . الان ب دکتر بیمارستان گفتم ب من داروی قرصی چیزی بگید که رفع شه اینا هیچی ب من ندادن گفتن خودش ب مرور میفته من از روزی که سقط کردم هنوز خون ریزیم بند نیومده من میخوام تموم شه زودتر که بتونم اقدام کنم برای بچه .تو رو خدا کمکم کنید ممنون میشم بگید چکار کنم
- بارداری
سلام تاریخ زایمان براساس سن پریودی صحیحه یا سن سونو؟
- زنان
۲ ماهه باردارم یک هفتس گین اپ میخورم باعث سقط میشه
- سقط مکرر
سلام من 25ساله دوتاسقط 19 هفته داشتم ویکیم رشدش تو8هففته متوقف شده بود .... بارداری دومم باوجور سرکلاژ واژنی ب علت پارگی کیسه اب سقط شد .. اگه بخوام دوباره اقدام کنم سرکلاژ شکمی راه حل خوبیه یانه؟
- استفاده از مایع ظرفشویی و مایع دستشویی در بارداری
ایا در دوران بارداری میتوان از مایع دستشویی استفاده کرد؟میتوان از مایع ظرفشویی استفاده کرد؟ من ۲۱ هفته باردارم بیشتر اوقات مایع دستشویی میزنم بعد دستشویی و البته مایع ظرفشویی هم میزنم به دستم نگرانم نکنه به جنین آسیب برسه.
- سلام زن داداشم باردار دوماه میشه خیلی سر درد داره تهوع داره میشه راهنمایی کنید چی بخوره براش خوبه
- بارذاری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر درهفته 12 بارداری nt انجام دادم itوnbنرمال است ولی عدد nt 2/8 میباشد ایا نگران کننده است؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من دو روز پیش سرکلاژ شکمی شدم امروز از بیمارستان مرخص شدم مقداری لکه بینی دارم. به نظر شما طبیعی هست یا باید کاری انجام بدم؟
- زایمان
سلام خسته نباشید ببخشید سونو آخری من۳۲ هفته تاریخشو زده برا ۲۶/۹الان رد شده و سونو هشت هفتگی زده برا ۵/۱۰ الان از دیروز پاهام درد میکنه رحمم تیر میکشه چیکار کنم
- سرکلاژشکمی
سلام من الان بارداری دومم سرکلاژشکمی هستم از۴سال پیش بازنشده تواین سزارینم میتونم بازنکنم ۲اگه خاستم بازکنم مطمین شدم بچه نمیخام بالاپاروسکپی هم میش بازکرد
- بارداری
سلام. اگر خانمی در دوران تخمک گذاری رابطه غیر محافظت شده ای داشته باشد اما دو سه ساعت پس از رابطه قرص اورژانسی مصرف کند امکان بارداری وجود دارد؟
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقت بخیر دکتر من قاعدگی نامنظم داشتم و حدود۵سال سیپروترون مصرف میکردم وقاعدگی منظم داشتم اما حدود یک و ماه و نیم پیش دکترمو عوض کردم و دکتر گفتند دیگه سیروترون نخورم و بجاش مدروکسی پروژسترون و متفورمین برام نوشتند و گفتند تنبلی تخمدان دارم ۴دی که پریود بودم گفتنداز ۱۴ام قاعدگی شبی دوتابخورم منم از ۱۷ام دی خوردم و قرصام ۶بهمن تموم شد اما هنوز پریود نشدم من ماه پیش با نامزدم از طریق فقط تماس از پشت ارتباط داشتم بدون دخول مقعدی یا واژنی فقط تماس بود میخواستم بدونم این علت تاخیری از عوارض داروهاست یا ممکنه احتمال حاملکی باشه ممنون میشم کمک کنید
- سونوگرافی
سلام.۸ هفته باردار بودم .سقط شد.الان 10 روز که ترشح خونی دارم.در سونوگرافی رحم با ابعاد 43*95 م م وا کوی نرمال. آندومتر با مایع و ترشح زیاد،دیامتر عرضی آن 14م م.وتصویر متر یال اکوژن به ابعاد 13*23 م.م در پروگزیمال آن دیده می شود.
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید. من تنبلی تخمدان دارم فولیکولام خیلی کوچیک بودن دکتر قرص کلومیفن بهم داد از روز 3 تا 7 عادت بعد روز 13 رفتم سونو بهم گفتن که یه فولیکول 18 دارم یه 20 یه 23 بهم قرص hcg 5000 دادن 2 تا همزمان همون شب زدم بعدشم که مدروفم 5 میلی از شب 15 بعد میخواستم بدونم که مدروکسی پروژسترون قرص ضد بارداری نیست باعث نمیشه باردار نشم؟
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من میخوام وزن کم کنم به نظرتون با چه روشی وزن کم کنم
- امپول پرولوتون
سلام باردارم هفته ۲۳ هستم هفته ای یه امپول پرولوتون میزنم جایی که تزریق میشه میخاره همون محدوده ازبس خاروندم زخم شده ایا من حساسیت دارم ؟ باید چیکار کنم البته بلافاصله بعدازتزریق خارش نمیگیره چندروزبعد خارش شروع میشه


