Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام خانم دکتر اگر جنین فریز شده داشته باشیم وروز انتقال جنین متوجه بشیم که رحم برای انتقال جنین خوب نیست جنینی که از فریز خارج شده اگر دوباره فریز بشه ایا روی کیفیت جنین تاثیر میزاره و بعدا که بخواهیم انتقالش بدیم مشکلی پیش نمیاد .
- بقایای سقط جنین
۴روزه جنین ۱۰هفتموباقرص ماماسقط کرد.اما موقعه سقطم شب تاصب دردکشیدم وفقط خوناب اومدویه تیکه سفید ودرحدلکه بینی خونریزی ندارم اصن.رفتم سونوگفت ۵۱ میل بقایامونده ولی من اصلا خونریزی ندارم چیکارکنم
- دارو
ضربه ی محکم به لبهای بزرگ و غده ی بارتولن. خارش و سوزش بالای واژن و داخل واژن قسمت بالای آن. عفونت ادرار و خارش کلیتوریس و خارش لبهای کوچک و ورم یه سمت زیر شکم. چه دارویی باید مصرف کنم؟
- عفونت
سلام خانوم دکتر،علت اینکه انگار زیر شکمم عین موتور یخچال کار میکنه چیه؟(رحم).فیبروم خارج از رحم هم دارم،ممکنه از عفونت باشه؟لطف میکنین راهنماییم کنین که چیکار کنم؟
- بارداری ولکه بینی
سلام خانم دکترمن هفته ی هشتم بارداری هستم وازهفته ی هفتم لکه بینی قهوه ای بصورت بافت دارم،یعنی لخته نیست ،دکتربهم شیاف پرژستون دادن روزی یکبارولی بعدازده روزبازم روزی یکباراین بافت قهوهای رنگ میاد،هفته یهفتم سونودادم جنین خوب بودقلبم داشت،بنظرش شماعلت چیه وتاکی بایدشیاف مصرف کنم وباوجودمصرف شیاف چراهنوزلک دارم ،ممنون ازشما
- ضخامت اندومتر
سلام خسته نباشیدروز۴ پریودسونوگرافی واژینال شدم ضخامت اندومتر۶گزارش شده است باتوجه به سابقه هیپرپلازی اندومتراین اندازه نرماله؟؟پولیپم مشاهده نشده
- ان تی
سلام انتی نرمال چند است
- جلو انداختن پریودی
سلام خسته نباشید من خانمی هستم ۲۰ ساله متاهل ویه دختر هم دارم من پریودیام کاملا منظمه والبته ۶ماه اقدام کردم برای فرزند دوم ولی این ماه من یک هفته زودتر از موئدپریود شدم میخاستم ببینم مشکلی هست آیا سونو گرافی آزمایش های هورمونی همه رو هم خودم انجام دادم هم شوهرم دکترم گفت هیج مشکلی ندارید دلیل این جلو انداختن چیه ممنونم
- سلام من کیست به ابعاد 169در90در149دارم لطفاً جواب بدید خیلی نگران هستم
- تزریق زولادکس
سلام من کنسر سینه داشتم و بعد از پرتودرمانی و شیمی درمانی از اول آبان قرص تاموکسیفن مصرف میکنم و نوبت بعدی تزریق زولادکسم۳۰ بهمن هستش ولی امروز یه چیزی مثل پریود شدم چکار کنم؟
- سلام زمان پریدیم درد و فشار زیادی در مقعد دارم دلیلیش چی میتونه باشه؟
- نازایی
داکتر صاحب یک سال از ازدواج ما مگذرد و من یک سال است اقدام به بارداری نموده ام ولی موفق نشدم به داکتر مراجعه کردم سونوگرافی هیچ مشکلی دیده نشد ایا میتواند شوهرم مشکا داشته باشد؟؟
- مارولین ۲
سلام وقت بخیر برای پیشگیری از بارداری دکتر مارولین تجویز کردن. همزمان از کاندوم هم استفاده کردیم. من هر ماه ترشح تخمک گذاری داشتم الان بعد از یک هفته از مصرف قرص ترشحاتم کم و غلیظه .برعکس ماه های قبل که بعد از اتمام پریودم سریع تخمک گذاری داشتم.سوالم اینه که ممکنه در مصرف ماه اول هم از تخمک گذاری جلوگیری کنه و احتمال بارداری چقدره؟از روز پنجم و هرشب سر ساعت معین مصرف میکنم.ممنونم
- تنبلی تخمدان و قرص سیپروترون کامپاند
سلام وقتتون بخیر بنده چندماهیه که تنبلی تخمدان گرفتم و پریودم از ۵ روزه به ده روزه تبدیل شد و دکتر به مدت سه ماه قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کردن که این ماه که ماه اول بوده خوردم الان که پریود شدم و روز دومه بشدت خونریزیم کمه در حد چند قطره فقط خون میاد کلا داره قطع میشه پریود تا حالا هم این قرص رو نخورده بودم بار اولمه ببخشید خانم دکتر میخواستم بدونم به قرصم ادامه بدم برای ماهای بعد یا قطع کنم قرص رو کلا؟ قبلشم دوماه قرص روکین خوردم که تاثیر خاصی نداشت رو پریودم مجرد هستم و ۲۴ سالمه
- راهنمایی
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز. من خودم چندین سوال از شما پرسیدم و همیشه جوابهای خوب به من داریم و کمکم کردین . این دفعه یه مشکل برای یکی از اعضای خانواده پیش اومده یه دکتر خیلی خوب که تشخیص خوبی داشته باشه در زمینه فوق تخصص گوارش ومعده تو رشت برام معرفی کنید . من شهرستانم اسمشو بگین کافیه من مطبش پیدا میکنم و نوبت میگیرم تو رو خدا خیلی واجبه و من نگران هستم. خدا از شما راضی باشه و همیشه شاد و سلامت و موفق باشین مرسی.
- راجع به قرص استروژن وپروژسترون
من برای بارداری اقدام کردم تخمکم ضعیفه قرص اوابووست مصرف میکنم بااستروژن وپروژسترون پریودمیشم ولی الان چندروزه پریودم قرص استروژن وپروژسترون روقطع کردم چون گفتن باخوردن این قرص استروزن وپروژسترون بارداری رخ نمیده چون قرص اوابودست میخورم میخوام شانسم روامتحان کنم دیگه اون قرصانخوردم مشکلی پیش نمیاد
- قرص دوفامد
باسلام ببخشید دکتربرای تنظیم قاعدگی واسم قرص دوفامد۱۰ تجویز کرده گفته بوده از روز ۱۲ پروید بمدت ۱۴ روز مصرف شود..من فکر کردم از روز اول پریود بمدت ۱۴ روز باید بخورم تا امروز که روز ۸ پریودهس منم ۸ تا خوردم الان فهمیدماشتباهی مصرف کرد میشه بگین من چکار کنم
- قرص مدروکسی و اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من 22سالمه تنبلی تخمدان دارم ودکتر برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویزکرد آیا اقدام به بارداری کنم میتونم این قرص هاروهم مصرف کنم یا اصلا میتونم باردارشم؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من خانمی ۴۲ ساله هستم که الان فهمیدم کیست بزرگی در تخمدان من دیده شد. که نوشته تخمدان چپ به ابعاد ۳۸mm*۵۱ و حاوی یک کیست بایلوکوله با جدار و سپتوم نازک به سایز 43*38mm* است. این یعنی چی؟؟ با دارو درمان میشه؟؟؟
- زخم وعفونت دهانه رحم
سلام من تقریبا نه ماه هست که فریزرحم انجام دادم وطی این مدت دارو وانتی بیوتیک مصرف کردم ولی اصلا بهبودی حاصل نشده وهنوز زخم وعفونت دارم چکار انجام بدهم ؟


