Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نوزاد پسر
سلام خسته نباشید بچه من ۴ ماهشه امروز صبح روی پام میخواستم بخوابونمش از دستم افتاد فاصله کم یود افتاد رویی فرش و شروع به گریه کردن کرد بعد چن ثانیه ارام ارام شد چیکار کنم خطرناک هستش باید ویش پزشک ببرمش؟؟
- سزارین
آیا این صحیح است که سزارین های اختیاری ممنوع شده ؟ یا فقط در بیمارستان های دولتی ممنوع است ؟ یا کلا صحت ندارد ؟با تشکر
- بارداری ***
سلام خانم دکتر اگر در حال اقدام بارداری باشیم قرص دوفاستود یا دوفمد را میتونیم مصرف کنیم یا نه باید قطع کنیم
- کورتاژ
سلام خانم دکتر خسته نباشید من یک هفته هست کورتاژ کردم ۱۵ هفته بودم الان رفتم سونو به ابعاد ۱ بقایا مونده شما دستور چه میفرمایید باید دوباره کورتاژ بشم
- بارداری
سلام.خانم دکتر عزیز من پس از 8 روز تاخیر در قاعدگی آزمایش بتا دادم و بتا 1000 بود.اما از فردای اون روز خونریزی دارم مثل روز اول پریود و احساس گرفتی خفیف در زیر شکمم. 1 بار سابقه بارداری خارج رحم داشتم که در 5 هفتگی سزارین شدم.خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
- سونوگرافی بارداری هفته۲۳
سلام خانم دکتر خسته نباشید، من هفته ۲۳بارداری هستم حدود ۱ماه پیش سونوآنومالی رفتم ک دکترگفت خوبه همه چی، اما چندروز پیش دوباره برام سونو برای ۲۳هفته جهت بررسی وضعیت رشد جنین نوشتن نگفتن به چه دلیلی، نگران شدم بنظرتون عادیه ایتقدسونورفتن؟
- بارداری
سلام ۳۴ ساله هستم برای بارداری دوم اقدام میکنم . چندماهی هست که اقدام کردم هرماه نزدیک روزهای لانه گزینی لکه بینی درد سینه ها تهوع حساسیت به بو رو داشتم اما در روزهای ۲۸پریود میشدم اما این ماه بجز لکه بینی بقیه علائم بارداری رو دارم . دوره پریودهای من ۲۸ روزه س این ماه اگه از ۲۸ روز حساب کنم ۵ روز گذشته. سوال من اینه که آیا من الان باردارم ؟ چه موقع آزمایش خون بدم ؟ ممنون
- سقط جنین
سلام دکتر من تو ۸ هفتگی با قرص سایتوتک سقط کردم بدلیل مردن جنین الان سه روزه میخام بدونم لازمه متیل اگونورین بخورم و اینکه قرص کمیابه از کجا میتونم پیدا کنم
- ابله
سلام اگرخانم بارداری بافردیکه ابله مرغان دارم برخوردکندچه کاربایدبکن مبتلانسه
- سقط
سلام من پنج ماهع باردارم بنا به دلایلی میخام سقط کنم میخاستم بدونم با قرص ایا میشه راه حلی هست یا جراحی و اینا نیاز هست؟اصلا نمیتونم نگه اش دارم واقعا وگرنه ک حال خودمم بده بچمم خیلی کوچیک تازه شکمم داره میاد جلو یکم
- سلام
خسته نباشید 15"سیکل آمپول دکاپپتایل 1/.زدم الان هول وهوش 17 روز پریود نشدم فقط یه چهارروزی لک قهوه ای میاد علت چیستم ممنونم
- خونریزی در بارداری
من ۳روزه لکه بینی داشتم الان بیشتر شده خونریزیم و رنگش قرمز تر شده تست بارداریم مثبت بوده باید چی کار کنم
- بارداری خارج از رحم
- نزدیکی برای بارداری
باسلام خدمت خانم دکتر خسته نباشین.ممنون که به سوالات بنده جواب میدهید . ۳ ماه پیش ,روز ۱۱ ازتاریخ پریودیم برایم سونوی وازینال انجام داده وتخمک مشاهده کردین وان دوره ۲۸روزه بود ایا برای تمامی دوره هام روز تخمکگذاریم حدودا همان روز۱۱است??برای ماه اینده در چه روزهایی نزدیکی برای بارداری انجام دهم و فاصله بین روزها برای نزدیکی چقدر باشد تا نتیجه بارداری موفق بگیرم?تاریخ البته دوره هام همیشه۲۸ روزه نیست متغیر است ,پریودهای ماههای اخیر: ۹اردیبهشت_۱۲فروردین_۱۲اسفند_۱۵بهمن_۱۸دی_۱۸اذر_۲۳ابان ممنون خانم دکتر
- بارداری ناخواسته
سلام. ببخشید من مادرشیرده هستم بچم ۱۰ ماهشه درحین نزدیکی باهمسرم کاندومش پاره شد ولی دخول نشده بود مایع منی هم توی دستشون ریخته بود من روز ششم عادت ماهانم بودم قرص لونورژسترول خوردم ازترسم . میخاستم ببینم برای شیرم ضرر نداره واینکه باردارنمیشم؟؟؟
- مایع اکوفری در کاوینه آندومتر
سلام من ۷ هفته از حاملگی هستم و در سونوگرافی مایع اکوفری در ابعاد ۳۰*۱۵ اعلام شده .آیا برای جنین خطرناک هست ؟ چه باید انجام دهم؟ تشکر
- بارداری
سلام خسته نباشید. من ماه پیش روز ۱۴سیکلم سونو دادم که یک فولیکول سایز۱۶ در تخمدان راست و یکی سایز۹ در تخمدان چپ داشتم.برای بارداری اقدام کردم که نشدم. و این ماه روز ۱۶ سیکلم ترشح خوخی داشتم خیلی خیلی کم البته و روز ۱۷ سیکلم به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی انجام دادن و گفتند که چندین فولیکول در تخمدان چپ و چندین فولیکول در تخمدان راست داشتم که بزرگترین سایزش ۱۰ بود. و گفتند که احتمال تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون وپودر اینو فولیک برام تجویز کردن. سوال من اینه که این فولیکول ها یعنی تبدیل میشه به کیست؟؟🤦♀️ و اینکه من این ماه دیگ احتمال بارداری ندارم ؟؟ قرص و پودر تجویزی موثر هست برام؟ خواهشا راهنماییم کنید 🙏🙏🙏🙏
- احتمال بارداری
سلام خانم دکتر.. وقتتون بخیر.. خانم دکتر من بعد از 4 ماه با همسرم نزدیکی داشتم.. بعد از 4 ماه، یکهفته، و هر روز نزدیکی و هر بار ایشون داخل ارضاء شدن، من اولین بار بلند شدم سریع و رفتم توالت و تا جایی که میتونستم تخلیه کردم و فرداش قرصِ اورزانسی خوردم.. اما برای دفعه ی سوم قرص ld خوردم.. ایشون کامل تو واژن ارضاء شد هر 7 بار.. حالا زمان ش نیست که باردار بشم و اضطراب دارم.. فقط 3 روز از زمان پریودی م میگذره و بی بی چک م مثبت ه... چیکار کنم؟ یعنی واقعآ قرص ها بی تآثیر یوده و باردارم؟! در ضمن دو باز لک دیدم... لکِ تیره و غلیظ خواهش میکنم پاسخ بدین
- سفت شدن شکم
سلام وقت خوش هفته۲۹ و سرکلاژ شکمی هستم از هفته۲۴ در طول روز حدودا ۵الی ۶بار در روز شکمم سفت میشه ولی قبلش نفسم بند میاد بعد شکمم سفت میشه و درد خفیفی داره گاهی هم درد نداده فقط چند ثانیه تنگی نفس و سفت شدن سمت راست شکمم هست ایا این انقباض هست و خطر داره؟
- تفاوت آنتی و پریود
سلام ببخشید منظور از لقاح دیر یعنی چه زمانی منظور همون تخمک گذاری دیر می باشد؟یعنی مثلا فرد چقدر تخمک کذاریش دیر بوده که سه هفته سن پریودش با سن سونو آنتی باهم فرق دارند ؟چندم سیکل تخمک گذاری داره که سه هفته اختلاف به وجود می آید مگه تخمک ۲۴ساعت تا ۴۸ساعت زنده نیس پس دلیل این تفاوت سه هفته ای چیه بعضی ها هم انتی و پریودشون یکی درمیاد اونا چندم سیکل تخمک گذاری داشتن ممنونم


