Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشین من سال پیش یک سقط در هفته ۱۸داشتم به دلیل نارسایی دهانه رحم پزشک تشخیص دادن که من باید سرکلاژ مک دونالد شوم بدون دریافت پروژسترون که دکتر تجویز نکردند و استراحت نسبی دوباره در هفته ۲۳ با درد های زایمانی دچار زایمان زودرس شدم این دفعه گفتن سرکلاژ شکمی گفتم ببینم من چقدر میتوانم به این راه امیدوارم باشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
- سلام من امروزپریودشدم ودردشدیدداشتم تاازجام بلندشدم یک تیکه بزرگ مثل گوشت سفیدکه دلخلش مثل دگ داشت ازرحمم خارج شدآیااین طبیعی هستش؟
- مدت مصرف
سلام تا چند بار باید این امپول مصرف شود؟
- بستن لوله ها
سلام من 8 ماه پیش موقع سومین سزارین لوله هام رو بستم آیا به طور صددرصد میتونه خیالم از بابت باردار نشدن راحت باشه یا باز هم احتمالش هست؟؟؟
- نتیجه سونوگرافی من چیست
یک جنین زنده با نمایش متغیر داخل رحم،دارای ضربان طبیعی قلب(۱۵۱در دقیقه)و با حرکات فعال اندام ها رویت میشود.BPD=37میلیمتر HC=136میلیمتر AC=113میلیمتر FL=25میلیمتر HL=24میلیمتر. سن حاملگی ۱۷ هفته و ۱ روز است.جفت در ناحیه ی خلفی و با ضخامت ۱۷ میلیمتر و گرید یک(۱) رویت میشود(فاصله قسمت تحتانی جفت تا INTERNAL OSدر حدود ۳۵ میلیمتر میباشد که مناسب است).مایع آمنیوتیک دارای حجم طبیعی میباشد.وزن جنین ۱۹۲ گرم است.طول سرویکس ۴۰ میلیمتر میباشد.کانال اندوسرویکس بسته است و FUNNELING آن رویت نمیشود.
- سونوگرافی رحم
ضخامت آندومتر 11میلی متر مختصرهتروژن به چه معناست نزدیکی پریودی سونوگرافی انجام شده
- توده سیستیک
سلام من ۱۶ سالمه توده سیستیک در آندوکس چپ خطرناکه؟؟
- خال دستگاه تناسلی
با سلام وخسته نباشید ، من امروز متوجه یک خال سیاه رنگ داخل دستگاه تناسلیم شدم و زیر لبه داخلی دستگاه تناسلی که کوچکتر هست میباشد و برجستگی نداره و اندازه کوچکی داره مجرد هم هستم میخواستم بدونم خطرناکه و لازم به مراجعه حضوری به پزشک هست و نیاز به درمان هست؟ یا یک خال معمولی هستش؟
- بارداری
سلام دخترم تنبلی تخمدان داره رفته دکتر دارو استفاده کرده کیست سپتا چپ به وجود آمده خطر ناک است بچه دار میشه لطفا راهنمایی کنید
- قرص
باسلام ببخشید من خانمی ۲۵ ساله هستم وبعد از زایمان اولم حدودا ۶ماه بعدش شروع به زدن ۵ آمپول جلوگیری از بارداری یک ماهه کردم والان سال ششم دارم قرص ال دی میخورم سوالم این است که قصد رهایی قرص ال دی را دارم تا باردارشوم اما تا قرص رارها میکنم عادت میشوم حتی اگر پریودم تازه تموم شده باشد میخوام بدونم چیکار کنم پریودم بدون قرص و آمپول یک ماهه یا حداقل ۲۵ روزه بشود تا باردار شوم.ممنون
- اقدام به بارداری
سلام. ببخشید استفاده از کرم واژینال کلوتریمازول حین اقدام به بارداری مشکلی به وجود نمیاره؟؟؟
- سلام من پلی کیست دارم و روز چهارم پریودی درد و خونریزی دارم اما سمت راستم و پام خیلی درد میگیره و هر دو طرف زیر شکمم یخ میشه . درد و یخ شدن مربوط به پلی کیست و کیست ها و نبلی میشه؟
- مصرف قرص ترنسید
سلام من هر ۸ساعت یک دونه قرص ترنسید را برای لکه بینی استفاده کردم ۴ عدد دوز دوم یا سوم بود سردرد شدید گرفتم وصبح چشمم کامل ورم کرده باید چه کار کنم
- بارداری
سلام pcoهستم بعد سه دوره مفتورمین و اسیدفولیک ویتامین ای دو ماه ک دکتر قرص دوفاستون و ابووست بهم داد ک سه دوره مصرف دوفاستون مرتب ۲۸پریود میشدم ماه آخر لتروزول داد ک از سوم خوردم تا دهم بعد آمپول منوترون روزهغت تا نه پریودی زدم و دوازده پریودی سونو دادم ک ی فرولیکول ده و یکی هم پونزده داشتم الان ی هفته از مصرف دوفاستون میگذره پریود نشدم احتمال بارداری هست روز اول موعدم بی بی زدم هاله کم رنگ بود
- سلام من ۷ماه ای دی کذاشتم اما خونریزی زیادی دارم ببخشید قرص هست بخورم خونریزی کم باشی میکن قرص ضرد بارداری بخور تا کم بشه لطفا راهنمایی کنید ممنون م
- سلام پارگی مهبل و غشا و خونریزی زیاد و قطع ان اما درد عفونت و گرفتگی بعد دو سال خطرناک ایست
- قارچ
سلام خانم دکتر، من سه شنبه اومدم پیشتون قارچ داشتم شما دوتا کپسول واژینال دادین بهم یکی کپسول کلوتریمازول یکی ژینوفیلوس یادم نبس گفتین چطور باید استفادش کنم؟!هردو هفته ای یکبار؟!
- فیبروم رحمی
فیبروم رحمی من به اندازه یک پرتقال هست.میخاستم حامله بشم که بااین عارضه مواجه شدم.شماچه راه حلی تجویزمیکنین.امپول دیفرولین یالاپروسکوپی
- سلام سقط جنین داشتم و برای ۲ هفته خونریزی داشتم الان سونو انجام دادم و گفته اکوژن هتروژن ۵*۱۰*۱۲ هستش ایا نیاز به ساکشن دارم!؟؟
- لکه بینی
سلام خانم دکتر.دو سالی میشه که مدام عفونت دارم و پریود هام با لکه بینی 10-12و گاهی 14روز طول میکشن.زخم دهانه رحم دارم و برای لکه بینی تا الان کولپوسکوپی ،عکس رنگی رحم و سونوی واژینال انجام دادم .مشکلی نبود خدا رو شکر فقط لوله سمت راستم توی عکس کمی التهاب داشت .برای بررسی علت لکه بینیم برام هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی تشخیصی نوشتن .بعضی از دکتر ها هم گفتن زحمت رو فریز کن .بچه ندارم و الان نمیدونم اصلا مشکلم چیه و کار درست چیه که باید انجام بدم.مستأصل شدم لطفا شما راهنماییم کنید.ممنون


