Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تخمدان
سلام من تخمدانم تنبله پریودم نامنظمه رفتم دکترقرص مدروکسی داد۸شب دوتاخوردم باید۱۰شب مبخوردم که پریودشدم تازه من میخاستم بارداربشم
- پریود دوم بعد قرص اورژانس
سلام من ۴ فروردین کاندوم سوراخ ریز داشت قرص خوردم ۷ فروردین پریود شدن تا ۱۴ فروردین پریود اسفند بهم ریخته بود اردیبشهت نهم پریود شدم ۶ روز.۵ روز بعد از پاکی باز کاندوم سوراخ ریز داشت و قرص خوردم حدود ۷ روز بعد پریود شدم یعنی ۲۶ اردیبهشت و خونریزی زیاد بود و ۶ روز طول کشید.الان دهم خرداد هنوز پریود نشدم آیا بخاطر مصرف قرصه یا باردارم؟قاطی کردم الان باید ۹خرداد یا ۲۶ خرداد پریود بشم؟
- اثر سرماخوردگی بر تخمک گذاری
میخواستم بپرسم آیا خود پروسه ی سرماخوردگی روی تخمک گذاری یا عدم تخمک گذاری یا ایجاد مشکل در تخمک تاثیرگذار است؟ اگه هیچ قرصی مصرف نکنم و تحمل کنم و با مایعات خودمو خوب کنم مشکلی در تخمک گذاری این ماهم که میخوام اقدام کنم پیش نمیاد؟
- درمورد بخیه سزارین
با سلام . من زایمان دوقلو داشتم حدود ۴سال و نیم پیش .بعد زایمان همه چی خوب بود و مشکلی نداشتم الان شروع کردم به ورزش trx حرکات کششی انجام میدم فوق العاده درد شدید در قسمت بخیه دارم که نمیتونم ادامه بدم .چیکار میتونم بکنم برای ادامه تمرینات که دردم خوب بشه؟
- جلوگیری از بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید ی سوال داشتم خدمتون ممنون میشم اگه جواب بدین من ۳ ماه پیش زایمان کردم و ی ماه پیش پریود شدم الان ماهم کامل شده ولی هنوز عادت نشدم جلوگیری طبیعی هم داشتم ولی نمیدونم چرا هنوز پریود نشدم؟
- کانون هموراژی
سلام تصویر یک کانون هموراژی به ابعاد ۳۳*۶ م م در اطراف ساک حاملگی رویت شد که استراحت و فالواپ با سونوگرافی نیز توصیه می گردد تصویر یک ساختمان کیستیک مانند با جدار نازک و بدون سپتوم و یا اکوی داخلی به دیامر ۲۴ م م در ادنکس سمت راست بیشتر به نفع وجود کیست لوتئال بارداری روئت شد تصویر کنتراکشن در میومتر خلفی مشهود است راهنمایی می کنین
- بارداری
باسلام .من تحت درمان با HMGو سنال اف بودم .11مهر پریود شدم و از 20ام دکتر برام استرادیول 2میلی 3بار در روز داده تاکی باید ادامه بدم و کی مشخص میشه باردارم ؟؟
- اقدام به بارداری
کاربر هلیا هستم .ببخشید **در ادامه سوال قبل ام ***.. سایز فولیکولم که ۱۶ بود خوبه ؟ بارداری اتفاق میوفته؟
- هموراری ساب کوریونیک
هفته ی 5سونو دادم مشکلی نبود ولی در هفته ی 7همورازی ساب کوریونیک به ابعد 8/24میلیمتر در اطراف ساک حدود 30درصد محیط ساک را در برگرفته دیده شد معنی این چیه چکار کنم از ابتدای بارداری گه گاه لکه بنی دارم تا الان ایا جنین سالم است؟
- سونوگرافی سه بعدی
آیا سونوگرافی سه بعدی برای جنین ضرر دارد؟ چه زمانی انجام آن ضروری است؟
- مصرف قرص ال دی لویتود بعد رابطه
سلام توروخدا جواب منو بدید خانم دکتر.من با پسری که به اصطلاح نامزدم میشه مدتی هست که داریم آشنا میشیم بااطلاع خانواده ها و یه صیغه کوتاه خونده شده برامون.برای اینکه خلق و خوی همو بدونیم باهم زیاد رفت امد داریم اما دوروز پیش ازم خواست بغلم کنه و تو همین حین یه رابطه بدون دخول خواست یکم واژنم خیس شد و بعد یک ساعت ۴قرص ال دی و مجدد بعد ۲۴ ساعت ،۴قرص خوردم.خیلی میترسم چون ما ممکنه اصلا ازدواجمون قطعی نشه .باید چکارکنم؟
- خونریزی بعد سقط
سلام من س هفته ای هست ک سقط کردم و سر ده روز خونریزیم قطع شد و امروز باز خونریزی داشتم مثل پریوده یکوچولو تیره تر... دلیلشو نمیفهمم این الان قاعدگیه یاخیر؟
- بارداری بببب
سلام وقتتون بخیر،من اقدام به بارداری دارم شش روز مونده بود به پریودیم ترشح قهوه ای داشتم باز فرداش یعنی پنج روز مونده بود به پریودیم رفتم سرویس بهداشتی مقداری کمی خون اومد باز قطع شد امروز صبح رفتم سرویس بهداشتی که چهار روز مونده به پریودیم ترشح تیره داشتم مثل قهوه ای خیلی تیره یا سیاه بود باز دیگه چیزی نیومده …به نظرتون باردارم یا علت چیز دیگست ؟ میشه کامل توضیح بدید ممنون میشم…
- باراری
سلام من همونیم که گفتم ازواژنم تاناف تیرمیکن سوزش ادراردارم هفته ۲۵سرکلاژشکمیم دیشب رفت بیمترستان ازمایش ادرارم گفت خوب نوارقلبم گفت نرمال تیرککشیدناطبیعی نگران نباشم
- سقط
سلام من پنج ماهع باردارم بنا به دلایلی میخام سقط کنم میخاستم بدونم با قرص ایا میشه راه حلی هست یا جراحی و اینا نیاز هست؟اصلا نمیتونم نگه اش دارم واقعا وگرنه ک حال خودمم بده بچمم خیلی کوچیک تازه شکمم داره میاد جلو یکم
- بارداری
باسلام خانوم دکترعزیز من ۳۰ مردادتاریخ آخرین پریودم بوده آزمایش بتا رووقتی ده روزازموعدم گذشت انجام دادم ۶۰۰بود.امروزسونودادم جوابش خلاصه وار بصورت زیربود: ابعاررحم ۸۴در۵۹در۵۵ اکوی میومترواندومتریال طبیعی یک ساک حاملگی بدون یوک ساک وامبریووضربان قلب دراندومتررحم دیده میشود باسن ۵هفته و۵روز،یک کیست کوچک ۶در۴میلی متردرکنارساک رویت شد.تخمدان راست وچپ نمای نرمال دارد.پاتولوژی درآندکس دوطرف مشهودنیست.کانال سرویکال نرمال.مایع درکلدوساک خلفی دیده نشد. خانوم دکتر من شهرستانم اینوبدکترنشون دادم تومطب مجددمنو سونوکرد گفت انگاردوتاساک داخل رحمته وهنوزخیلی کوچیکه که بشه چیزی روتشخیص داداماخالیه واینکه ساک هازیادخوش فرم نیست وحالت کروی کامل نداره.گفت ده درصدامیدوارباشم احتمالابایدسقط بشه وبرای ده روزدیگه سونونوشت برام.خانوم دکتر میخوام نظرشماروهم بدونم سونوی من غیرطبیعیه؟ امیدی نیست؟ توروخداراهنماییم کنید دارم دیوونه میشم این دومین بارداری ناموفقمه امیدی هست یاخیر
- به نظرتون تخمک گذاری دارم یا نه؟
در روز۱۰ پریود سونوگرافی انجام دادم فولیکول ۲۱در تخمدان راست داشتم روز۱۴ امپولhcgزدم روز۱۷ پریود سونوگرافی کردم فولیکول۲۴ در تخمدان چپ مشاهده شد به نظرتون تخمک گذاری انجام شده یا نه؟ فولیکول موجود در تخمدان راست چه شده؟
- تست بارداری
سلام. خانم دکتر من از آخرین بار ک رابطه جنسی با شوهرم داشته ام و شک داشتم ک باردارم چون محافظت نشده بود.. 13 روز گذشته و دیروز ک رفتم آزمایش خون دادم.. میزان هورمون بتا را زده بود نگاتیو یعنی منفی.. حالا این یعنی باردارم یا خیر؟.. آیا میشه به نتیجه این آزمایش مطمئن بود..؟
- بارداری
سلام دکترجان من هفته ۱۹بارداری سونوغربالگری دادم جفت روخلفی لولایینگ تشخیص دادن میخواستم بدونم باتوجه ب اینکه دوسال پیش سزارین زایمان کردم احتمال چسبندگی جفت وجود داره؟واینکه در۹هفتگی خونریزی شدیدداشتم و شیاف مصرف کردم خوب شدوتاالان مشکلی نداشتم بجز دردهای زیرشکم وکمردرد.وجفت تاچندهفتگی بالامیره ؟واگ نره چ اتفاقی میوفته؟من ۲۱سالمه و بارداری دومم هس خیلی ممنون
- بارداری
سلام من چهار سال ازدواج کردم و الان 23 سالمه و هنوز قصد بچه دار شدن ندارم از افرادی شنیدم چون رابطه داشتم و طولانی مدت و ممکن چند سال بعد بچه دار نشم یا با مشکل روبه رو بشم ایا درسته این موضوع


