Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمل سرکلاژی
سلام آیا امکان پاره شدن عمل سرکلاژی شکمی و سقط در این عمل وجود دارد؟
- عفونت واژن
سلام وقت بخیر من چهار ماه پیش عمل کیست میومتریوز انجام دادم بعد از اون اصلا عفونتم خوب نمیشه هرچی مترونیدازول هم استفاده میکنم فایده ای نداره لطفا راهنماییم کنید
- جواب پاتولوژی
two pieces in one block totally embedded یعنی چی خوبه یا بد
- درمورپریودد
سلام خسته نباشید من قرص گین آپ حجم دهنده باسن مصرف میکنم احساس میکنم دیر پریود شدم آیا از قرص میتواند باشد؟
- بلوغ دیر رس
سلام خسته نباشید من الان بیس سالمه و علاعم بلوغ ندارم فقط موهای زاعد دارم ازمایش و سنوگرافی کردم ازمایشم ک سطح هورمونام خیلی پایینه سنوگرافی هم ک تخمدان خیلی کوچیکن نه پریود شدم و ن سینه رشد کزده من الان زیر نظر متخصص زنان و متخصص غدد در تهران هستم متخصص غدد بهم قرص یدفولیک کلسی تریول 60 روکین تجویز کردن ک الان دوشب هس ک من مصرف میکنم ولی دکتر زنان بهم قرص استرومارین دادن ک شبی دوتا بخورم ب مدت پونزده روز ولی پریود نشدم اما سینه هام یکم حالت برامدگی شده و دست میزنه درد میکنن و ترشح زیاد میبینم و بعد بهم دکتر زنان ام ار ای نوشتن ک قراره برم انجام بدم راهنماییم کنید لطفا خیلی نگرانم
- کولیتوریس
علت یک تکه سفید داخل کولیتوریس چیست؟
- سلام.
داخل سونو بعد سقط نوشته هترواکو حجم تقریبی 3cc. ومطرح کننده بقایای بارداری مشاده شد یعنی چی؟ایانیاز به کورتاژ دارم؟ چکارباید بکنم.
- امکان بارداری بعد از مصرف قرص اورژانسی چقدر هست؟
سلام خانم دکتر عزیز من دختری ۱۰ماهه دارم کشیر خودمو میخوره،امروز بعد رابطه با همسرم ،ایشون شک کردن ک شاید اب منی داخل وهژنم ریخته شده،من تا ۳ساعت بعد دو عدد قرص تنسی ۷۵ با هم خوردم ،و بعد متوجه شدم ک باید با فاصله ۱۲ ساعتی میخوردم،سوالی ک از خدمتتون دارم اینه ک درست خوردم قرصو ،و احتمال بارداریم هست یا نه؟ممنون
- اقدام به باردارى
باسلام
این ماه برای اقدام به بارداری دکتر قرص کلومیفن و لتروزول برام تجویز کرده بود که از شب سوم پریود شبی دوتا از هر کدوم بخورم و شب دهم هم یک آمپول استرادیول زدم و شب های 10 و11 نزدیکی داشتم
امروز روز 13 هست از دیشب درد شدید زیر شکم و تخمدانم داشتم و امروز هم خونریزی زیاد همراه با لخته
میخواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه؟
آیا از عوارض قرص و آمپول هست؟
یعنی قرص ها و آمپول فایده ای نداشته؟؟
و این ماه نمیتونم برای بارداری امیدوار باشم؟ - بارداری
سلام. خسته نباشید من ۲۸ ساله هفته هجده بارداری هستم که هفته سیزدهم سرکلاژ شدم شیاف پروژسترون ۴۰۰ شبی یک عدد استفاده میکردم الان آمپول فمولایف هیدروکسی پروژسترون ۲۵۰ میلی هفته ای یک بار تزریق میکنم کمی کمردرد کرفتم میخواستم بدونم آمپول و شیاف هر دو یک اثر را دارند ممکنه کمردردم بخاطر آمپول باشه ممنون اگه راهنماییم کنید
- کیست بارتولن
سلام و خسته نباشید . 41 ساله و مجرد هستم طبق نظر دکتر زنان با معاینه تشخیص کیست بارتولن دادن . البته هیچ دردی ندارم . با توجه به اینکه من تومور فک پایین داشتم و 6 ماه هست عمل کردم و برای آذر ماه پیوند استخوان دارم : آیا کیست باید حتما جراحی شود ؟ و در صورت جراحی به پرده آسیب میرسد ؟ و آیا دوباره عود میکند ؟؟ اگر کیست جراحی نشه مشکلی ایجاد میکنه از نظر سرطانی شدن ؟
- خونذیزی
من هشت روز پیش پاک شدم ومجددامروز خونریزی پیدا کردم باتوجه به اینکه داروی گیاهی استفاده میکنم برای کبد چرب آیا میتونه علت خونریزی استفاده از داروی گیاهی باشه یا علت خونریزی چیز دیگری هست؟ باتشکر از شما
- شقاق سینه
سلام .دو ماهه درگیر شقاق سینه هستم .پماد کلوترمازول و ترمامسنولول و هیدرودرم و پماد اد استفاده کردم ولی خوب نشد .بهداشت رفتم گفت عفونت کرده چه پمادی باید تهیه کنم ؟ممنونم
- سلام جواب آزمایشم میخواستم ببینم چه مشکلی داره
Endometrial curettage:Compatible with weakly proliferative endometrium
- پریود
سلام خسته نباشید من هفت روز پریودم تموم شد و نتونستم روز هفتم که تموم شد حمام غسل کنم کی میتونم غسل کنم که غسلم واجب باشه تا چندمین روز ؟؟ بعضیا بهم میگن روز نهم باید غسل کنی بهترین راه این بود که از شما سوال کنم 🙏🙏
- اورژانسی(پریود بی نظم و خونریزی)
سلام خانم دکتر من ۱سال و ۸ ماهه زایمان کردم زایمان طبیعی داشتم ، اوایل تقریبا خوب بود پریودام، ولی بعد از یه مدت با فاصله دو هفته یکبار ، یواش یواش هفته ای یکبار پریود شدم ، الانم ۴_ ۵ ماهه که هر روز پریودم یعنی هلاک شدم ۲۰ روز پریودم ۲_ ۳ روز پاک میشم دوباره پریود میشم ، وقتی هم پاکم تا یه کاری میکنم مثلا بچه بغل میگیرم یا لباس میشورم و .. زود به لکه بینی و خونریزی میفتم ، نمیدونم علت چیه ، لطفا راهنمایی کنید ، مشکل من چی میتونه باشه خانم دکتر ؟ بعد از زایمانم تقریبا ماه ۴و۵و۶ ۳ بار قرص اورژانسی خوردم بخاطر شک به بارداری (نمیدونستم که سالی بیشتر از یکبار نباید از اون قرصا استفاده کرد😔) حالا علتش میتونه اون باشه؟ یا مشکل چیه؟ خیلی ممنون
- بقایای بارداری ک ۲۰ میلیمترهست امکان دفع باداروهست
باسلام من یکماه پیش سقط داشتم وبعدازده روزرفتم سونوگرافی که دکترگفت ۱۸میلیمترمونده ودرحال دفع است ودوباره الان یکماه میگذره ودوباره رفتم سونگرافی ونوشته تصویرکانون اکوژن هتروژن بعضادارای نواحی هایپواکوبه دیامتر۳۴×۲۰م.م منطبق برکاویته اندومترمطرح کننده ی بقایای بارداری درحال دفع میباشدامکان داره بادارودفع بشه ؟
- قطع نشدن خونریزی بعداز سقط
باسلام خانوم دکتر در سونوگرافی من یک ناحیههتروژن اکوژن به ابعاد 17*24*19 mmوحجم تقریبی 4/4cc در کاویتهاندومتر مشهود است آیا با دارو برطرف میشود
- Routinfollowup
سلام جوابش یعنی چیRoutinfollowup
- بیماری زنان
سلام خسته نباشین ببخشید من امپول دیفرلین تزریق کردم به خاطر اندومتریوز که داشتم سه ماهه تزریق کردمولی الان بعد گذشت ده روز از تزریق امپول منپریود شدم و درد خیلی شدیدی دارم


