Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش خون در بارداری
با سلام میخواستم بدونم جواب آزمایش منفیه ؟ Male<3 Femal<10 In pregnant >25 Suspicious10_25 تورو خدا زود جواب بدین ممنون میشم
- کورپوس لوتئوم
سلام من متوجه شدم باردارم بتام۳۰۰۰ اولین روز اخرین قاعدگی ۶هفته ام رفتم سونو نوشته ۴هفته و خورده ای در جای مناسب.فقط نوشته یک کیست هموراژیک در تخمدان راست که میتواند مطرح کننده کورپوس لوتئوم باشد ..این منو نگران کرده
- سقط جنین
من سقط داشتم بعد از 12 هفنه بارداری بعد با شیاف وآمپول در واقع جنین با جفت خارج شد2 بار سونو انجام دادم اولین بار بقایا به ابعاد 20*66 میل و بعد دوباره با مصرف شیاف در سونو بعدی 24*40 میل بقایا داشتم دکتر به من آنتی بیوتیک و میتل ارگونوین داد گفته بعد از 10 روز با پریود انشا.. دفع میشه الان بعد از تقریبا 6 هفته یعنی 37 روز گذشت چیزی دفع نشد آیا نیاز به کوتارژ هست
- سقط
سلام آقای دکترمن مادریه دختر۱۶ساله هستم دخترم موردتجاوزازعقب قرارگرفت بردمش دکترگفتن پرده سالمه چهارتاآمپول پرژسترون براش زدولی بعدش متوجه شدم بادجودپرده بارداره وکیسه تشکیل شده الان قرص سایتوتک میخوام بهش بدم باوجودامپول پرژسترون سقط انجام میشه؟چندروزم هست خونریزی ودردزیرشکم داره توروخداجوابم بدیددارم ازاسترس میمیرم.
- میزان نرمال nt
با سلام من سیزده هفته ودوروز سونوگرافی انجام دادم crl70هس وعددntحدود 2/02است آیا این مقدار آن تی نرمال است ؟هیچ مشکل ژنتیکی هم ندارم وبهتر بود در این سن جنین مثلاً مقدار ntچقدر باشه ؟
- سقط جنین
سلام من ۳۷ سالمه یبار سزارین کردم یک هفته پریودم عقب افتاده بی بی چک مثبت شده حدود یک ماهی هست زیر نظر روانپزشک اسنترا و کلرو دیازپوکساید استفاده میکنم چون شرایط نگهداریشو ندارم قرص سایوتک خوردم اشتباها به جای زیر زبانی یا شیاف کردن ۴۸ ساعت گذشته فقط دچار اسهال شدم هیچ خونریزی ندارم باید چی کار کنم دوباره استفاده کنم ؟ راهنماییم کنید لطفا
- قبل از بارداری
سلام . من ۱ خرداد۹۸ سقط داشتم به دلیل عدم رشد جنین و ایست قلبی جنین در ۹ هفتگی کورتاژ شدم .این ماه میخوام واسه بارداری اقدام کنم میتونم از الان قرص اسید فولیک رو بخورم ؟ همسرمم نیازه بخوره؟
- سنوگرافی مثانه
سلام من رفتم سونا گرفتم جوابش این شده که تصویر یک ساک حاملگی باواکنش دسیدوایی نامنظم در سگمان تحتانی رحم رویت شود. Fetal pole و yolksac رویت نشد. با GA براساس 21mm =MSD حدود 7W+1d میباشد. وساک حاملگی درحال دفع میباشد سونوگرافی فالواپ جهت تایید تشخیص هفته آتی توصیه میشود ضایعه پاتولوژیکدر ادنکسها مشهود نیست
- سلام من باردار هستم هفته 14 ولی دکتر گفت جفت پاینه ودل درد دارم
- بارداری****
سلام خانم دکتر من قبل اینکه باردار بشم دکتر برام قرص های ففول (اسید فولیک ) دوفامد و مولتی ویتامین تجویز کرد من ۲ ورق از این قرص ها خوردم از هر کدوم ۳ ورق داده بود هم دارو هارو میخورم الانم اقدام به بارداری کردم الانم چون یه ورقه از داروهام مونده دارم میخورم میگم اگه حامله بشم و این قرص هارو تا یه بسته که تموم نشده بخورم مشکلی به وجود نمیاد
- بارداری
سلام،تاریخ اولین روز از آخرین پریودیم ۷ فروردین ۱۴۰۰ هست،من دوست دارم ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ سزارین بشم،یعنی ۲۸۰ روز بارداری و در واقع هفته ۴۰ بارداری،آیا سزارین تو هفته ۴۰ خطرناک هست؟
- بارداری
سلام خانم دکتر از پریدم سه ماه گزشته بود بی بی چک زدم منفی بود امپول پرژسترون زدم بعد بی بی چک زدم مثبت بود الان چیکار کنم این انپول اصلا امکان نداره باعث سقط بچه بشه اخ بی بی چک ۵۰ ۵۰ نشون داد ؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر من ۱۸ سالمه و با بی بی چک فهمیدم ک حاملم ولی باز باید ازمایش بدم میخاستم سوال کنم تو این سن اشکالی نداره حامله شدم؟ از نظر شما مورد تایید هس؟؟؟
- زایمان طبیعی
سلام دکتر خسته نباشید . میخواستم بدونم شما به شخصه زایمان طبیعی هم قبول می کنید؟؟ البته منظور بیمار هایی که پیش شما کل زمان بارداری رو می گذرونند.
- حاملگی مولار
سلام من خانلگی مولار داشتم که کورتاژ کردم الان با کذشت دو هفته. اخته های گوشتی همراه بادرد از من خارج میشه طبیعیه؟
- تشکر فراوان
سلام خانم دکتر عزیزم. خسته نباشید.سوال قبل را من پرسیده بودم و ممنون که زحمت کشیدید و جوابم را دادید.شما من را میشناسید.از اردبیل. من و همسرم هنوز در زمینه بچه دوم به تفاهم نرسیدیم.ميخواستم بدانم آیا امکانش هست که من و دکتر باهم حضورا برای مشاوره مزاحمتان شویم؟چون شما آقایان را پذیرش نمیکنید، این امر امکانپذیر هست یا خیر؟ خدمت آقای دکتر سلام فراوان برسانید.از لطف زیادتون متشکرم.
- لکه بینی قهوه ای رنگ در هفته ۶بارداری
با سلام وقت بخیر با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ سقط جنین داشتم «سه ماهه» در حال حاضر باردار هستم حدود ۶الی ۷ هفته ،دکتر به علت سقطی که داشتم شیاف پروژسترون ۴۰۰رو تجویز کردن که الان ۲۰ روز هست که به صورت واژنال شبانه استفاده میکنم در کل ۳۰ عدد تجویز کردن یک هفته بعد استفاده لکه بینی قرمز م بعد تا الان لکه بینی قهوه ای دارم ینی حدود ۱۲روز هست که لکه بینی قهوه ای دارم در ۱ ماهگی بارداری سونو انجام شده و ساک حاملگی رویت شده لطفا راهنمایی فرمایید که آیا این لکه بینی طبیعی هست؟! «طبق گفته ی دکتر نزدیکی نداشتم فقط قبل لکه بینی در کل بارداری ۲بار نزدیکی داشتم»
- قرص اورژانسی
سلام من ۲روز پیشنزدیکی از عقب داشتم آب منی داخل باسن ریخت ولی ترسیدم ک اطرف واژن هم ریخته باشه بلا فاصله بعدش قرص اورژانسی خوردم ولی الان نگاه میکنم میبینم تاریخش مال25/05/1001هست آیا تاثیری نداره بعد اصلا این تاریخ یکم عجیبه ممکنه اشتباهی زده باشه؟
- سلام من ازقرص های کلومیفن استفاده کردم وحالاحدود
سلام من ازقرص کلومیفن استفاده کردم واین ماه 16روزه ازوقت عادتم میگذره وعادت نشدم البته تروئیدکم تحرک دارم وقرص لووکسن استفاده میکنم وبیبی چک جواب بارداری رومنفی نشون دادوعلایم بارداری مثل حساسیت پستان وحالت تهوع دارم ایامن بادارم
- عقب بودن رشد جنین
سلام من هفته سی شش و یک روز بارداری هستم.امروز سونو دادم وزن جنین حدود ۲۶۰۰ بود اما پارامتر های رشد مثل hc و fl حدود یک هفته و نیم عقب بود (سی و چهار هفته و سه روز) پزشکان گفت مشکلی نیس به نظر شما هم مشکلی نیس یا صلاح میدونید داپلر انجام بدم؟


