Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ
با عرض سلام مجدد پولیپی که عرض کردم بدون آسیب به هایمن بشه با هیستروسکوپ خارج بشه، ۱۲ میلیمتره، آیا با این شرایط امکان خارج کردنش هست؟
- عمل هیستروسکوپی
proliferative endometrium hemorhagge are also seen سلام خانم دکتر ابن جواب پاتولوژی من هستش خیلی نگرانم میشه بگید ینی چه
- زنان وزایمان
از۱۵ آذر که پریودم خونریزی قطع نشده گاهی شدید گاهی کمتر آمپول دکاپپتیل دادن که یائسه بشم یا هم کلا رحم رو بردارم کمخونی شدید هم دارم ۵۳ سالمه اول گفتن هیستروسکوپی بشی نتیجه هر چی اومد انجام بدیم آمپولها عوارض نداره؟نظر شماچیه
- هیپرپلازی اندومتر
سلام وقت بخیر، ۲۸ سالم یک ماه پیش رفتم برای سونوی ۱۲ قاعدگیم فهمیدم پولیپ دارم و عمل هیستروسکپی انجام دادم بیوپسی که دکتر توی مطب گرفت جوابش اندومتر پرولیفترایو با هیپرپلازی کیستیک آیا خطرناکه پیش سرطانیه؟ باعث نازایی میشه؟
- عمل هیتروسکوپی
عمل هیتروسکوپی انجام دادام میشه جوابشو تفسیر کنین ممنون
- هیستروسکوپی
سلام . من ماه پیش هیستروسکوپی انجام دادم و پولیپم رو برداشتم . حدود چهار روز دیگه پریودم شروع میشه ولی لکه بینی دارم . این بخاطره عملمه ؟ یا اینکه مشکلی وجود داره ؟ممنونم
- امپول دفرلین
سلام دكتر امپول دفرلين تجويز كرد كه البته داروخانه ميكرورلين داد ، دو تا به فاصله ٢٨ روز .. سه ماه توقف پريود داشتم.. بكبار پريود شدم بدون درد و عادى... اين ماه با خونريزى بسيار شديد پريود شدم... دكترم گفته هر وقت اينجورى شد آمپول رو بازم ادامه بدم...فقط گفته عوارضش در سالهاى بعد پوكى استخوان هست.... نظر شما چيه؟؟؟٤٨ سالمه ، يك زايمان ٢٤ سال پيش و سقط جنين حدودأ ١٥-١٦سال پيش
- خونریزی بعد از ۱۰ ماه از برداشت رحم بصورت نصف
سلام بنده خانم ۳۳ ساله هستم که به خاطر فیبروم زیادو خونریزی، قسمت فوقانی رحم رو برداشت کردن ودهانه رحم رو برام گذاشتن .اما حالا طی مدت طولانی بعد ۱۰ ماه خونریزی بهم دست میده و هر سری میرم پیش دکتر که بار اول گفت گوشت آورد و سوزاندم وبار دوم پودری خارجی داشت برام ۳ بار الان میزنه اما هیچ تعصیری نداره حالا چه کاری باید انجام بدم
- سپتوم رحم
سلام خانم دکتر ببخشید من دو سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم،ولی به خاطر سری مشکلات دیگه نتونستم دکتر برم،ولی از موقع عمل به بعد حجم خونریزی پریودم نسبت به پریودای قبل عمل بیشتره،خاستم ببینم طبیعی یا خیر،این خون زیادی به خاطر قسمت برداشته شده(سپتوم) یا رحمم آسیب دیده؟؟واینکه الان میتونم عکس رنگی رحم بگیرم،واسه رحم عمل شده بد نیست؟؟؟
- دررابطه با خونریزی
باسلام دوبار کورتاژ تشخصی انجام دادم بخاطر خونریزی گفتن فیبروم دارم ولی هنوز خونریزی دارم چیکار باید بکنم
- هایپرپلازی ساده non_atipical
سلام خانوم دکتر من ۳۰سالمه ۶ساله ازدواج کردم فرزند ندارم پارسال بعد یک ماه خونریزی ک همچنان داشتم رفتم سونوگرافی ضخامت رحم ۱۴ بود مجسترول ۴۰ رو ۳ماه مصرف کردم دوماهش ک هیچ خونریزی حتی لک هم نداشتم اما ماه سوم کلا دیگه لک و روزی کمی خون داشتم الان ۴روزه قرصام تموم شده اما هروز کمی خون میاد ولی پریود نشدم حالا سوالم اینه بعد ۳ماه مصرف قرص آیا باید صبر کنم تا پریود بشم یا برم برای عمل d&c???خواهش میکنم کامل راهنماییم کنید تشکر
- رحم هتروژن
با سلام وقت خیربادردکمرورحم ازپریودی طولانی مدت به پزشک مراجعه نمودم تشخیصدسونوگرافی واژینال دادنددرسونوگرافی کانون های ریز هتروژن دیده شدودوکیست درتخمدان چپ و یک نیست درتخمدان درست به خاطرکانون هیتشخیص دکترنمونه برداری هست آیا واقعا لازم هست یا را ه حل دیگری دارد
- سلام من دو روز قبل prp رحم قرص امگا٣ مصرف کردم و یه روز بعد عمل هم امگا٣ و E مصرف کردم .آیا روی کیفیت prpتاثیر منفی گذاشته؟
- جراحی پولیپ
سلام من حدود ۲۲ اسفند برام برداشتن پولیپ و کورتاژ تشخیصی باهم انجام شده چون مدت زیادی لک بینی بین دوقعدگی داشتم بعد برداشتن ۷ روز خونریزی داشتم بعدش تا ۵ اردیبهشت پاک بودم بعد پریود شدم از دیروز که میشه دوز ۱۳ لک بینی دارم باز جواب پاتولوژیست پولیپ خوش خیمه آیا طبیعی هست بازم لکه بینی؟
- آبا بعدازعمل هبستروسکوپی پولیپ عودمیکنه؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیرباشه ،من تقریبا دسال پیش باعمل هیستروسکوپی دوتا پولیپ داشتم جراحی کردم،وخداروشکرخوش خیم بودن،دوباره سونو واژینال دادم میگن رشدکرده یکی به ابعاد۷*۱۰میلیمترویکی دیگه به ابعاد۱۰*۱۲میلیمتردراندومترفوندال رویت شد،ممنون میشم منوازنگرانی دربیارین
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- جراحی پولیپ و لکه بینی
سلام خانوم دکتر عزیز چندساله ۴روز قبل پریودی لک داشتم وسیکل منظم ۲۶روزبعدسونو پولیپ ۱/۵سانت بود مهر جراحی کردم پاتولوژی خوب بود ۱ماه اول خوب بودالان دو ماهه مجدد ۴روز قبل پریودی لک میبینم و بعدپریودی هم چند روز باز لک دارم دکتر رفتم دوفاستون دادن از ۱۴قاعدگی به مدت ده شب ولی همچنان این شرایط هست سونو هم داخل مطب دادم مشکلی نبود نمیدونم دیگه چیکار کنم روانمو این موضوع بهم زده لطفا بگید من چیکار کنم؟
- هایپلازی اندومتر
سلام من خونریزی طولانی داشتم رفتم دکتر گفتن ضخامت رحمم زیاده باید هیستروسکوپی بشی بعد هیسترو انجام دادن جواب پاتولوژی اومد نوشته بود هایپلازی بدون اتیپی و ساده اس بعد دکتر قرص جستیران داد سه ماه خوردم بعد سه ماه که قطع کردم دوباره خونریزی طولانی دارم که قطع نمیشه ده روزه یعنی خوب نشدم یا طبیعیه؟ بعد من بچه میخوام یعنی دیگه بچه دار نمیشم از طرفی سنمم بالا رفته میترسم وقتم بره۳۸ سالمه اندومتریوزم دارم یعنی خوب میشم بچه دار میشم چیکار باید کنم
- فیبرم وادنومیوزیس
با سلام من بعلت فیبروم ۳ سانتی سابموکوزال و ادنومیوزیس خونریزی زیاد وپیاپی داشتم .اولین امپول واریوپتیل رو تزریق کردم ۱۴ روز پیش هر شب هم یک قرص مجسترول ۴۰ خوردمسر دوهفته پرید شدم.ایا ادامه درمان با امپول برای تاریخ دوز دوم مقدوره یا باید طبق پشنهاد سایر پزشکان رحم رو دربیارم
- سرکلاژ شکمی و بسته شدن لوله های فالوپ
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید راستش من ۴ ساله پیش سرکلاژ شکمی شدم الان ۸ ماهه اقدام کردم به بارداری و نشدم تا دیروز با عکس رنگی فهمیدم که هردوتا لوله ها بسته بودن خواستم ببینم من که سرکلاژ هستم عمل هیسترو برای باز کردن لوله ها آسیبی نمیزنه به سرکلاژم ممنونم


