Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تکون خوردن چیزی توشکمم
سلام خانم دکترخسته نباشیدتوروخدااگه میشه راهنماییم کنیدمن ۳۷سالمه و۲۴آبان بایدپریودمیشدم نشدم بی بی چک زدم مثبت شدم وبعدچندروزازمایش دادم مثبت شدم وتقریبا۴آذرکمی لکه بینی داشتم وشب زیادشدوی چیزایی ازم مثل گوشت صورتی دفع شدوتاچندروزمثل پریودبودم ودوتکه دیگه گوشت سفت دفع کردم ورفتم دکترسونونوشت سونودادم گفت ضخامت آندومتر۵وباردارنیستید بقایام نداری وبعدیکماه بی بی چکم زدم منفی بودوباتجویزدکتروآمپول پروژسترون بعدپنج روزپریودشدم وبازمحض اطمینان ی سونودیگه برام نوشت شگمولگنوضمائم ودردهم بهمن دادم بازگفت اثلابقایانداری وضخامت آندومتر۶هستوهمه چیزعادیه ودکترقرص پروژسترونم نوشت تاسه ماه استفاده کنم ازروز۱۴پریودم استفاده کردم بمدت ده روزوبعدسه روزپریودشدم واین یکی ماه بخاطرداغی بدنم قرصونخوردم والان نزدیک یک هفته مونده ب پریودم وچندروزه انگار ی چیزی توشکمم تکون میخوره چکارکنم خانم دکترتوروخداراهنماییم کنیدانقداسترس کشیدم مردم بخداخداکنه خیرببینیدشرایط دکتررفتن دیگه ندارم
- آندومتریوز
سلام خانم دکتر عزیز، من کیست آندومتریوز دارم و چندین ساله میام پیش شما و قرص روکین میخورم، میخواستم بپرسم ایا باردار بشم برام خوبه وامکان داره که آندومتریوز از بین بره یا وضعیت من بهتر بشه؟ اگه با بارداری از بین میره خواهش میکنم راهنمایی کنید ایا میتونم به صورت طبیعی خودم باردار بشم یا اینکه باید دارو مصرف کنم؟
- سیپروترون کامپاند
سلام. ترشحات بی رنگ و سفید چسبناک و بدون بو از روز هشتم سیکل به بعد دارم. در حالی که اولین ماهه در حال مصرف اتیسترون سیپروترون کامپاند هستم. این بخاطر تغییرات هورمونی مربوط به مصرف دارو هستش یا ممکنه تخمک گذاری هم حین مصرف قرص بوجود بیاد؟ چون در طی یک هفته، دو سه بار بصورت خفیف دچار اسهال هم شدم و نگرانم تأثیر قرص از بین رفته باشه. لازمه به پزشک مراجعه کنم؟
- مایع مختصری با محتوای اکوفری در فضای آندومتر رویت شد
- قرص جلوگیری،*
سلام وقت بخیر میخواستم سوال کنم که تا چند ماا یا چند سال میتوان از قرص ضدبارداری استفاده کرد؟ و اگر بخواهیم بصورت طولانی مدت استفاده کنیم هر چند ماه یکبار بار و چه مدت باید وقفه بین مصرف وجود داشته باشه؟ ممنونم
- کیست
سلام من دو ماهه که خونریزی دارم یکماه پیش رفتم دکتر رویا فرجی سونو انجام داد گفت کیست داری اول قرص ال.دی داد دو هفته مصرف کردم تاثیری ندیدم بعد مجدد ویزیت شدم قرص اچ.دی داد یه برگه داره تموم میشه بازم تاثیری نداشت و خونریزی هرروز ادامه داره به نظر شما راه دیگه هم هست و اینکه چه مدت اچ.دی مصرف کنم تاثیرش مشخص میشه؟ چون الان مصرف این داروها تقریبا یکماه شده
- سلام ویتاگنوس باعث سقط جنین که نمیشود؟؟؟؟؟
سلام ویتاگنوس باعث سقط جنین نمیشود؟؟؟؟؟؟
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
من و همسرم هردو حدود ۶۵ سالیم همسرم دوسه سالی است هنگام نزدیکی درد دارد و میگوید احساس میکنم جسم سختی را تحمل میکنم در صورتی که من نغوظ کامل ندارم آیا ممکن است رحمش آسیب ببیند
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر و خسته نباشید ، آیا یائسگی با سونوگرافی مشخص میشه؟ من قبل از کرونا چندوقت پریودم عقب افتاده بود ، بعدم که بخاطر کرونا قرنطینه یکدفعه به خودم اومدم و دیدم سه ساله پریود نشدم. رفتم سونگرافی جدیدا ، ولی فقط تشخیص تنبلی تخمدان دادن برام و چیزی درباره یائسگی بهم نگفتن. چطور میشه به طور دقیق مطمئن شد ؟ ( بجز آزمایشاتی که نیاز به پریود بودن دارن.) خیلی ممنونم دکتر.
- تیروئید
سلام. خانم دکتر من قبلأ کم کاری تیروئید داشتم. الانم نمیدونم دارم یانه. خیلی وقته آزمایش ندادم. خانم دکتر آیا قطره ویتاگنوس برای تنظیم پریود میتونم استفاده کنم؟؟
- راهنمایی در مورد ای وی اف
سلام ببخشید دکتر من دوتا فرزنددختر دارم که دومی دوسال ودوماهش هست...قصدای وی اف دارم خواستم بدونم چندوقت از سزارین دومم بگذره خوبه که برم واسه اقدام؟؟ممنون میشم پاسخ بدید🙏
- حاملگی؟
یک روزبعدپریودی نزدیکی داشتم قرص اورژانسی همون لحظه خوردم ایا حامله میشم
- قاعدگی
سلام من روزدوم پریودم هست ولی از دیروز که پریود شدم خونریزیم خیلی کمه،درحدچندقطره!داروی مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم دکترم استرادیول ولتروزول نوشته از سوم پریودی مصرف کنم و دستورداده روزنهم پریودی سونو رحم وتخمدان بدم واسه رشد فولیکول ها،با این خونریزی کم، فولیکول تااون موقع رشدمیکنه؟چیکارکنم خونریزیم بیشتربشه؟ ممنون از وقتی که میذارید
- کیست
سلام خانم دکتر .قرص روکین برای درمان کیست خوبه؟
- قرص نورم اسکین
سلام خسته نباشید. من حدودا ۱ ماهه قرص نورم اسکین میخورم و همچنان بعد از گذشت تقریبا ۲ یا ۳ هفته هنوز پریودم. برای قطع شدن پریودم چیکار باید کنم؟
- تاخیر در قاعدگی
سه ماه قرص کلومفین خوردم برای منظم شدن پریودم سونو قبلش دادم گفت فولکول غالب ندارم .. سه ماه کامل مصرف کردم این ماه قرص نداشتم همیشه پریودم ۴ روز جلو می انداختم اون ماه ۲۵ شدم ولی هنوز نشدم میخواستم بدونم قرص کلومفین باعثش شده
- زائده گوشتی
سلام خانوم دکتر.من دختری هستم۲۳ساله،حدودچهار سالی میشه که داخل واژنم یه زائده که چین خورده و آویزانم هست ایجادشده اغلب به رنگ گوشت و بعضی وقتا هم سیاه میشه اصلا درد و خارش نداره ،اندازشم یک سانتی میشه خودم مطمئنم که زگیل تناسلی نیست چون زمینه انتقالش رو نداشتم.خجالت میکشم به پزشک مراجعه کنم.ممنون میشم اگه در این مورد منو راهنمایی کنین و بگین راه درمانش چیه؟؟
- علت یایسگی
باسلام من ۳۸ سالدارم ونزدیک سه ساله که باقرص وآمپول پریودمیشم دکترزیادرفتم میگن هیچ مشکلی نداری توخونواده هم نداشتیم ولی یه دکتربهم گفت دچارشوک عشبی شدی من افسردگی هم دارم سه ماه کامل پریودنشدم حالایه هفته پریودبودم پاک شدم دوباره پریودشدم چکارکنم
- دردسینه
توروخدا جواب بدین ازشدت ناراحتی دارم سکته میکنم مدت 7روزه هردوسینه در میکنه رفتم متخصص داخلی سینه هامو معاینه فیزیکی کردگفت توده قده نیست بعدازمایش ماموگرافی سونوگرافی نوشت رفتم ماموگرافی جوابش عددیک بودبعدش رفتم سونوگرافی همش منفی بود ولی هنوزم احساس دردوگاهی سوزش در سینه هام دارم واکسن دو سوم زدم توروخدا
- پریود شدن بعد از عمل باز کیست تخمدان
سلام من تازه ۱۵ روزه عمل کیست تخمدان داشتم چرخش کیست داشتم الان پریود شدم آیا طبیعیه زیر شکمم هنوز درد داره بالای جای بخیه از تو درد میکنه طبیعیه؟


