Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
19سالمه و سه ماهه بخاطر جوش هام قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم و مشکلم برطرف شده میخواستم بدونم آیا خطرناک نیست؟ و روی بارداری تو اینده تاثیر نمیذاره؟
- سلام من سه ماهه سزارین کردم حالا چند روزیه ترشحات بدبویی دارم و هنگام نزدیکی خیلی درددارم. باید چکار کنم دکتر؟؟
- تزریق آمپول وار یو پپتیل
سلام خسته نباشید من امشب آمپول واریوپپتیل زدم درد زیادی در محل تزریق تا ران پا دارم آیا این درد طبیعیه؟ لازم هست کا ری بکنم اگر طبیعی هست چند روز ادامه دارد؟
- کیست آندومتریوز
من دختری 40 ساله هستم با تشخیص آندومتر یوز که به معرفی خانم دکتر دادرس خدمت شما نوبت گرفتم و خیلی نگرانم. جواب سونو فقط دارم و جواب مامو و آزمایش آماده نشده!! آیا باید لاپاراسکوپی شم یا جراحی باز ببخشید می پرسم فقط بیمه روستایی دارم هزینه عمل چقدره؟
- سونوگرافی nt
در سونوگرافی nt در هفته 12 بند ناف تک شریانی تشخیص داده شد و در هفته 18 و در سونوی سه ماهه دوم باز هم تک شریانی تشخیص داده شد. اکوی قلب انجام شد و همه چیز خوب بود. خانمم خیلی نگران هستند. همش گریه میکنند میشه راهنمایی بفرمایید. پزشکشون این مطلب رو بهشون نگفتند. با ویزیت با یک پزشک دیگر متوجه تک شریانی بودن شدیم. با تشکر
- سرکلاژ
سلام من هجده هفته و چهارروز سرکلاژ کردم و الان بیست هفته تمام هستم. میتونم کار های خونمو در حد سبک و آشپزی دونفره انجام بدم؟ اولین بارداریمه با طول سرویکس قبل سرکلاژ 20 و اینکه میتونم به خانه ام برگردم یکساعت و نیم راهش است
- پمپ درد زایمان طبیعی
سلام من یه خانم ۳۱ ساله هستم تو ۲۷ سالگی یه زایمان طبیعی داشتم الان برای بچه دومم میخوام بازم طبیعی زایمان کنم ولی چون برای اولی بین دوره های دردم حالت غش داشتم و بعدش بخاطر دردی که کشیدم تا یه مدت گریه میکردم میخوام اگه بشه از پمپ درد استفاده کنم.میشه؟باید به دکترم بگم یا به بیمارستان؟
- تاثیر جنسیت درقرص کلومیید
- مصرف اسپرین
سلام خانم دکتر
من ۳۶ سالمه و الان ۱۹ هفته و ۳ روز باردارم، با توجه به دو سابقه زایمان زودرس در هفته ۳۵ و ۲۵ ، در این بارداری سرکلاژ کردم، هفته گذشته در سونو غربالگری مشخص شد دهانه رحمم حدود ۱۵ م.م باز شده است و دکترم برایم پساری گذاشت و استراحت مطلق را توصیه کرد، باتوجه به این مسیله مصرف روزانه دو عدد اسپرین ۸۰ را تجویز نمود.
اکنون به علت سخنان برخی در مورد عوارض مصرف این دارو دچار شک و استرس شدم، می تونید کمکم کنید که ایا تجویز درست است.
و سوال بعدی اینکه با توجه به شرایطم کار دیگری برای حفظ باردای ام می تونم بکنم (هفته ای یک عدد پرولاکتون تزریق میکنم) - لکه بینی همزمان بامصرف ال دی
سلام خسته نباشید من کاندید ای وی اف هستم دکترم یه بسته قرص ال دی دادند چون سابقه ضخامت اندومتر با سلول غیرطبیعی داشتم استرادیول ندادم الان بعد یک هفته از ال دی خوردن لک های قهوهای میبینم آیا طبیعیه ؟ چون من هرماه با پروژشترون پریود میشدم آیا باید پریود بشم بعد مراجعه کنم یا احتیاج قبل پریود سوپرفکت تجویز شود؟ لطفا به هر دو سوالم پاسخ دهید بسیار ممنون میشم دکترم واقعا بد اخلاقن اصلا توضیح نمیدن ولی چون تو شهرستان تنها متخصص نازایی ایشونند چاره ندارم
- پرده بکارت
سلام ایا ممکنه پرده یه دختر هلالی دندانه دار باشه ک فقط قسمت پایین هلال یعنی بین ساعت4تا8 دندانه های بزرگ داشته باشه ولی بقیه ساعات دندانه های خیلی ریزی داشته باشه؟؟؟؟
- ایا سیگار روی تخمدان ها تاثیر دارد؟
- سوزش داخلی عمل سزارین بعد از ۸ماه
سلام خسته نباشید ببخشید خانم دکتر من بعد از ۸ ماه جای عمل سزارین از ناحیه سمت چپ سوزش داخلی دارم میخواستم بدونم دلیلش چیه ؟
- بارداری
خوردن چه قرصی واسه ماه اول بارداری
- ضربه به شکم
سلام من رزمی کار هستم از چند روز پیش ک سر تمرین به زیرشکمم ضربه خورد خونریزی دارم و دردهای خفیف شبیه پریود حس میکنم با اینکه این ماه پریود شده بودم میخواستم بپرسم این خونریزی مشکل داره و باید به دکتر مراجعه کنم یا نه؟
- ساک حاملگی
با سلام نازکی ساک حاملگی به چه معناست؟
- بارداری
با سلام خدمت خانم دكتر عزيز... ٣٠ سالمه تازه عقد كردم ، حدود ١٥ روز پيش نزديكي كه داشتم جلوگيري نكردم قبل از ١٢ ساعت كه بگذره قرص اورژانس اوسيز ٧٥/ دوتا با هم خوردم .\\\\\\\' مجددا فرداش باز هم همينجور شد و جلوگيري نتونستم كنم بعد دوباره قرص اورژانس خوردم دوتا باهم ... البته خيلي اذيت شدم و تمام عوارض قرص داشتم ... ١٥ هر ماه پريود ميشدم ولي تا امروز ٦ روز از موعدم گذشته و هنوز پريود نشدم يكم بيحالي و درد زير شكم و كمردرد هم دارم چه زماني آزمايش بتا انجام بدم كه حاملگي نشون بده ؟ احتمال داره پريود بشم ؟ نميخوام باردار بشم ممنون از لطفتون ميشم اگه جوابم رو بديد
- پریردی
سلام خسته نباشید من قرص استرومارین ومدروکسی میخورم ازشب سوم تا۱۴استرومارین وبعدمدروکسی واضافش میکنم بعضی ازماهاهنوز استرومارین ب روز۱۴نرسیده که مدروکسی واضاف کنم پریودمیشم ..متل اینکه ماهی دوباربشم بتظرتون دلیلش چیه؟؟
- جلوگیری از بارداری
سلام من قرص سیپروترون کامپاد استفاده میکنم رابطه مشکوک داشتم ایا لازمه قرص اورژانسی استفاده کنم
- سلام وقت بخیر، کیست تخمدان سمت چپ باسپتاسیون ظریف داخلی حدود ۵سانتیمتر به نظر شما خطرناک؟؟


