Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد قاعدگی
سلام خانم دکتر خانم دکتر من ۱۵سالمه توی خانوادمون و یا اطرافیانم هیچکس رو نمیشناسم ک اینقدر مثل من درد داشته باشه به طرز فجیع و وحشتناکی کمرم و دلم درد میگیره و نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید متاسفانه فقط ب قرص بندم
- سرکلاژشکمی
سلام خانم دکتر ،چندماه بعداز سرکلاژشکمی میتونم حامله بشم ،؟
- قرص سیبل
سلام من دچار اندومتر هستم و دکتر برام قرص جلوگیری تجویز کرده الان بسته دومم دارم مصرف میکنم کاخراشه و هرشب میخورم یکشب فراموش نکردم بعد رابطه بدون جلوگیری داشتم میخاستم بدونم احتمال بارداری دارم یانه
- بارداری
آیا کسی که خوش دوقلو میشه خودش دو قلو جا لوله بشه
- سنوگرافی
سلام من دو ماه پیش ی کیست ب ابعاد 4سانت داشتم امروز سنو گرافی دادم همه چی نورمال بود فقط من یه چی متوجه نشدم نوشته Rto=25×14mm و Lto=28×14mm این ینی چی این کیسته؟فقط همینو نوشته بقیه چیزا نورمال و اوکی بود
- مشکل رحم چیست وآیا دو دهانه رحم دارم؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰نیزسپتوم عرضی واژن داشتم و جراحی شده ام و واژینوپلاستی انجام دادم و در پرونده من نوشته شده که جز آژنزی مولرین هستم ماه پیش به دکترم مراجعه کردم ایشون معاینه کردن و گفتن یک سوراخی در کنار دهانه رحمم هست مشخص نیست چی هست و گفتن شاید دوتا دهانه رحم داری من را به سونوگرافی فرستادند که سونوگرافی به شرح زیر بود در بررسی رحم با نمایwid muscular typeseptated با ابعاد 46 ×88 رویت شد و فرورفتگی outercounter رحم 1cm است ونمای bicornuate ندارد کاویته آندومتر در سمت چپ وراست با حداکثر دیامتر حدود 4mm در امتداد internal os چپ رویت شد تصویر یک ناحیه mass like کوچک بودن lnt. Os مشخص وبا یک ناحیه شبیه Ext.Os در سمت راست مجاور سرویکس رویت شد که ممکن است یک partialcervix باشد جهت ارزیابی دقیق دقیق تر انجام MRl توصیه می شود . اندازه و نمای تخمدان ها طبیعی است و ضایعه پاتولوژیک ادنکسال رویت نشد مایع آزاد درلگن رویت نشد من ام آر آی هم انجام دادم که به شرح زیر بود رحم با ابعاد نرمال ونمای long.septate و muscular type رویت شد کاویته آندومتر درهر دو سمت ضخامت حدود 4mm در سمت راست و 5mm در سمت چپ رویت شد مختصر شواهد آدنومیوزیس در شاخ سمت چپ رویت شد دو کاویته آندومتر در قسمت lowersegment رحم بادی باهم یکی شده ودر امتداد آندوسرویکس بوده وسرویکس منفردی مشهود است وامتداد واژن دور سرویکس راکامل قرا گرفته وسرویکس مجزایی در سمت راست مشهود نیست ولی مختصر سرویکس به صورت asymmetric قرار گرفته وسمت راست سرویکس مختصر برجسته تر است ( واریاسیون طبیعی ) شواهد narrowing در سمت راست در قسمت میانی مشهود است که با شرح حال بیمار هم خوانی دارد تخمدان ها نمای طبیعی داشته وپاتولوژی دیگری در شکم و لگن مشهود نیست . راستش این خیلی منو نگران کرده من ماه پیش سونوگرافی زده بود مشکل دارم ولی ام آر آی گفتن سالم هست ولی من این ماه هم سونوگرافی انجام دادم گفتن همه چی سالم هست وممکن هست یک دهانه رحم فرعی هم داشته باشم .سوال برام پیش آمده چرا سونوگرافی ماه پیش یک جور دیگه تشخیص میده ومیگه مشکل دارم و میگه دهانه رحم فرعی ممکنه داشته باشم . ولی ام آر آی گفتن سالم هست ممنون میشم راهنمایی کنید من دکترم هر دفعه میگه یک سوراخی هست ومیگه نمیدونم چی هست .و یک سوال هم داشتم این partialcervix که درسونوگرافی زده منظورش چی هست .ممنون میشم مشکل منو بگید چون واقعا من نگران شده ام . من در شهرستان زندگی میکنم به دکترم دسترسی ندارم ممنون میشم جواب بدید یک دنیا تشکر و سپاس
- جفت آکرتا
سلام.چهار سال قبل بصورت الکتیو سزارین کردم.بعد متوجه شدم جفت آکرتا بوده.اون موقع پیگیر نبودم.دکترم هم ایران نیست.فقط یادمه خیلی خونریزی نداشتم یه واحد خون گرفتم.الان همسرم اصرار داره دوباره باردار بشم.خانم دکتر من واقعا وحشت دارم میترسم دوباره اون اتفاق بیوفته و جونم به خطر بیوفته.و دوست ندارم تو دوران بارداری همش استرس داشته باشم.تو رو خدا بگین چیکار کنم؟ اگه حاملگی خیلی ریسکه کلا بیخیالش بشم.کمک کنید.احتمال بروز مجدد چند درصد است
- پریودی
سلام ایا عفونت یا قارچ روی پریودی تاثیر دارد ؟ من پریودیم بهم ریخته و سنوگرافی دادم و پزشک موقه ی سنو پرسید پریودیت منظم. نپرسیدم چی دیده که اینو پرسید.ایا چیز خطرناکی است؟ مشکل چیست؟
- بوی بد واژن
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من یه دختر مجرد هستم که تاحالا رابطه جنسی نداشتم به علاوه اینکه معمولا اگر عفونتی هم داشته باشم به پزشک مراجعه میکنم و درمان میشم ترشحاتم هم بدون خارش و سوزش هستن ولی ناحیه تناسلیم اکثرا بوی بدی میده حتی اگر عفونت نداشته باشم بنظرتون باید واسه این مشکلم چیکار کنم؟ پیشاپیش بابت پاسخگوییتون متشکرم
- کیست اندومتریوز
سلام،من سوگرافی دادم و تشخیص اندومتریوز داده شده باتوجه به سنم ک نزدیک به یائسگی هست و 50ساله هستم آیا نیاز به جراحی هست؟یا بعد یائسگی مشکلم حل میشه .چسبندگی هم دارم
- مسافرت در بارداری
سلام خانوم دکتر من بیمارشما هستم باردارم و نوبت بعدی سونوم ۱۸ فروردین هستش که اونموقع میشم ۸هفته. اینبار تو سونو همچی خوب بود لکه بینی ندارم یادم رفت ازتون بپرسم میتونم عید برم مسافرت یا نه؟بنظرتون خطرناکه واسم؟؟
- سرکلاژ
سلام سرکلارابدومینال تاچندسال میش بازنکردسال ۹۴تاحالاسرکلاژم بچه دومم باردارم میتونم بازنکنم
- عقب افتادن پریود
با سلام
من هر ماه سه روز پریودم عقب می افتاد به پزشک مراجعه کردم ایشان گفتن باید سونو رحم و تخمک بدین گفت م مشکل خاصی نداری قرص ال دی بهت میدم دو ماه مصرف کن پریودیت منظم میشه بعد از مصرف قرص ها من هر ماه ده روز عقب میندازم باید چکارکنم - سوال در مورد بارداری
سلام .من قبلا سابقه سقط داشتم الان 3 ماهی هست اقدام به بارداری کردم هنوز باردار نشدم . ایا نیاز هست شوهرم آزمایش نمونه اسپرم بده چه زمانی نیاز هست یعنی مشکل از جانب مرد باشه که نیاز به نمونه نطفه باشه لطفا راهنمایی کنید
- ای وی اف
سلام سونو شدم تخمک بالای ۱۷داشتم موقع تخمک کشی فقط یکی تخمک کشی شدم موقع تخمک کشی متوجه شده بودند که تخمدانم راستم۲تا کیست اندومتریوزداشتم دلیلش چیه با تخمک خوبی که داشتم فقط یه تخمک گرفتن
- کیست ساده تخمدان
با سلام و وقت بخیر خانم دکتر من کیست ساده تخمدان به ابعاد 23*14میلیمتر دارم دکترم برام آمپول واریوپپتیل تجویز کردند که در روز دوم پریودی بزنم امپل را زدم و خونریزیم خیلی کم شد ود و روز دیگر قطع شد الان 19 روز از زمان پریودیم گذشته و دلدردهای شکمی و کمر درد دارم حالت گرگرفتگی شدید هم هفته های قبل داشتم این هفته کمتر شده سوالم اینه که کی پریود میشم و آیا ممکنه باردار شده باشم؟
- بارداری با بتای پایین
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، من ۲۰ روز پیش انتقال جنین انجام دادم اولین آزمایشم بعد از دو هفته بتا شد ۲ ؛بعد از ۴۸ ساعت دوباره آز دادم بتا شد ۲،۷ ؛ به من گفتن داروهاتو قطع کن ؛هنوز حتی لکه بینی هم ندارم ،فقط یه دریایی شبیه پریودی دارم اونم خفیف، به نظرتون نیازه دوباره آزمایش بدم یا ز طریق سونو میشه فهمید که باردارم یا نه؟ آخه زیر شکمم هم سفت شده
- قرص ضد بارداری
سلام وقت بخیر آیا مصرف قرص ضد بارداری برای خانم ها باعث تنظیم هورمون های زنانه میشه ،به عبارتی باعث میشه قاعدگی منظم تری داشته باشیم ؟ متشکرم
- زگیل تناسلی
سلام من زگیل تناسلی داشتم میخواستم برای درمان بیام پیش شماازچه روشی برای درمان استفاده میکنید
- پولیپ رحم
سلام خانوم دکتر من پولیپ رحمی داشتم هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟


