Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سینه
سلام من سینه هام خیلی کوچیکه چیکار کنم بزرگ شه فک کنم مادر زادیه که الان ۲۰ سالمه ولی رشد نکرده! چیکار کنم؟؟؟
- سلام وقت بخیر ببخشید موقع پریودمیشه معاینه پرده بکارت روانجام بدیم
- بقای سقط جنین
سلام خانم دکتر ببخشید سه ماه پیش سقط داشتم بقایا مانده بود امروز رفتم سونو گفت تجمع مایع همراه با اینترنال اکو رویت شد وبقایا مختصری هم است ۶دهم زده بود خیلی نگرانم آیا باید کورتاژ بشم یا خودش دفع میشه ۷روز پریود بودم سونو انجام دادم
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام ببخشید من دخترم و ۱۷ سالمه و حدود ۱ ساله که دارم داروی نورم اسکین مصرف میکنم الان حدود یه دو هفته ای هست که خارش شدید در ناحیه دارم و بوی بدی هم داره ممنون میشم راهنمایی م کنید
- بارداری
سلام من حدود ۶ساعت بعد رابطم دوتا قرص اورژانسی خوردم فرداش درد پریود داشتم نزدیک پریودمم بود لکه بینی شروع شد و همچنان لکه بینی خونریزی پریود نیست این طبیعیه از علائم بارداری نیست؟
- ورم شکم
سلام خانوم دکتر وقتتون به خیر من چند روزه حس میکنم زیر دلم یکم ورم کرده و اوایل هم سفت بود ولی الان احساس سفتی ندارم. درد خاصی هم نداشتم و همزمان عفونت هم داشتم به شکل لکه های سفید الان یکم کمتر شده. و این روزا هم استرس داشتم مجرد هستم و رابطه هم نداشتم تا به حال میخواستم بدونم آیا ممکنه کیست باشه؟ و آیا ممکنه به خاطر خوردن آب منی این مشکل برام پیش اومده باشه؟
- جلو افتادن پریود
سلام من هفته ی پیش پریود بودم و تموم شد ،دوباره این هفته پریود شدم،ممنون میشم راهنماییم کنید
- زنان وزایمان
سلام من رژیم غذایی پسر گرفتم بعد دکترم گفت ساعت ۱۲ شب نزدیکی کنم ۱۳روز بعد پریودم یه امپول هم بهم زد ولی من الان پریود شدم .حالا باید چکار کنم ایا مشکل دارم
- سرکلاژی
سلام سرکلاژشکمی ام،باردارم 20هفته ،از هفته 14اکثرا ترشحات ابکی دارم مثل اب روشنه ازچیه این ترشحاتم خیلی نگرانم راهنمایین کنین لطفا؟
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من با نامزدم رابطه جنسی داشتم اما از پرده بکارت خونریزی نداشتم میخواستم بدونم الان هم میتونم بدونم پرده بکارتم از چه نوعی هست ؟
- سن دختران در بلوغ
دختران باید به سن بلوغ کامل برسند تا حامله شوند معمولا چه زمانی به بلوغ کامل می رسند
- حرکت جنین
سلام وقت بخیر من الان۲۲هفته و۱روزه بار دارم از هفته قبل متوجه حرکات جنین شدم اما خیلی پایین وزیر ناف و پائینتر اونا رو مثل ترکیدن حباب گاهی حس میکنم طبیعیه؟ ضمنا درد ناحیه پشت ران و باسن و گاهی ساق پا دارم گاهی تیر کشیدن رحم هم دارم دردها شبها وقتی دراز می کشم بیشتر ست طبیعیه؟ توی سونو۱۸هفتگی جنین سفالیک وجفت لولایینگ بافاصله۴سانت از دیواره رحم و طول سرویکس۳۲بود میترسم طول سرویکس کمتر شده باشه یا دهانه رحم باز شده باشه چونکه هفته ای دو یاسه روز میرفتم محل کارم مجبور بودم دو ساعتی مداوم بشینم لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم ممنون
- بارداری
سلام خسته نباشید من در هفته ۲۵روز و ۴روز هستم عادت ندارم برام سخته وقتی پهلو به پهلو میشم بلند شم بعد پهلو به پهلو بشم خطری نداره یواش ارام غلت میزنم
- پارگی شدید بالای دیواره واژن تا شکم بخاطر جسم تیز. با اسپکلوم معلوم نبود بخاطرعفونت زیاد چطور میشه معاینه کرد؟ قرص داد مصرف کردم عفونت خوب نشد و این زخم خطرناک؟ به متخصص عفونی مراجعه کنم؟ در شهرمون متخصص زخم نداریم و چون زخم و عفونت مربوط به جنسی نیست به چه متخصصی مراجعه کنم.
- استروژن
سلام خانم دکتر ببخشیددوباره مزاحم شدم/۲۶سالمه ۶ساله ازداج کردم مشکل آمنوره اولیه داشتم کلا ازاول بدون دارو پریودنشدم ۲سال قرص استروژن وپروژسترون مصرف کردم مرتب پریودمیشدم ولی الان ۴ساله دارومصرف نکردم پریودم نشدم/میخواستم اگه مشکلی نداشته باشه بدون تجویزپزشک دوباره استروژن وپروژسترون مصرف کنم ازشما سوال کردم گفتین اگه مشکل زمینه ای نداشته باشم میتونم مصرف کنم/شنیدم که استفاده از داروهای هورمونی توایام کرونا بایدقطع بشه چون واسه لخته شدن خون ضرر داره وخطرلخته شدن خون ومرگ ناشی ازاونو افزایش میده/خواستم باشما مشورت کنم ببینم نظرشماچیه؟
- پریودی کوتاه
سلام.من 27آذرپریودشدم.23دی پریودشدم.23بهمن هم شدم.ولی 23بهن 3روز اول خونریزی قرمزتیره قهوه ای بالخته شدم.روزچهارم ب بعد پاک پاک.آی یو دی دارم.از اول بهمن تا الان منی داخل واژن ریخته نشده.علت چیه؟؟
- نازایی
سلام،من قبلا که مجرد بودم خیلی لاغر بودم پریودام منظم بود، بعد ازدواج ۱۰ کیلو وزن اضافه کردم ،البته الان وزنم نرماله،چاق نیستم،ولی پریودام نامنظم شد و هر چن ماه یه بار پریود میشم،واسه بارداری اقدام کردم گفتن تنبلی تخمدان دارم و با دارو هر بار تخمک بالغ دارم ولی باردار نمیشم،۸ ماهه اقدامم،خانم دکتر خاستم ببینم باید وزنمو به قبل که لاغر بودم و پریودام منظم بود برسونم که باردار بشم،یا همین که تخمک بالغ دارم دیگه لازم نیست خودمو لاغر کنم
- بیماری زنانه
سلام خانم دکتره عزیزم همدم هستم راستش مامانم الان مدته ۴ روزه لکه خون تو دستمالش وقتی دستشویی میره نیبینه با این شرایطه قرنطینه لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم یا کجا بیارمش که شما ببینین
- آزمایش پاپ
سلام خدمت شما.لطفا بهم بگید تفسیر آزمایش پاپ من چیه؟ جواب به این صورت The bethesda system -papanicolao Benign cellulr changes شده است جواب Adequacy satis factory for evaluation شده است جواب method liquid Based LBC شده است جواب infelammation : severe شده استو در آخر نوشته comment:p2:inflammation : severe in flammation &Repairلطفا تفسیرش را بگویید ممنونم
- عقب انداختن پریودی
خانم دکترببخشید من همونیم که گفتم ۶روزه پریودم عقب افتاده یادم رفت اینو بگم من یکسال و نیمه هم واس بارداری تلاش کردم اما بی نتیجه بود خودم وهمسرم هم مشکلی نداریم.


