Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من امروز رفتم سنوگرافی کیست دارم در تخمدان چپ به ابعاد 42×38×۳۹ میلیمتر وحجم ۳۳سی سی
- در دیواره اعراب چپ مثانه ضایعه اکوژن به اندازه ۵/۹در۳/۲میلی لیتر رویت شده ..این نشانه چه بیماریه
در دیواره اعراب چپ مثانه ضایعه اکوژن به اندازه ۵/۹در۳/۲میلی متر رویت شده .نشانه چه بیماری هست
- پولیپ و کیست
سلام طبق سونوگرافی انجام شده در ناحیه فوندوس رحم یک کانون اکوژن با ابعاد ۹*۱۲ میلیمتر دیده شده تخمدان چپ دارای فولیکول کیستیک ۲۵ میلیمتری ست مایع کیست شفاف است. لطفا راهنمایی کنید
- روش جلوگیری
سلام خسته نباشید فرزند دوماه دارم شیرخودم میخوره میخاستم بدونم قرص شیردهی روش مطمنی هست واس جلوگیری ؟درکل قرصای بارداری باعث چاقی وفشارخون نمیشن؟روش آیودی چی روش مطنی؟
- چجوری بفهمیم بعد سقط خونریزی پریودی هست
سلام بعد سقط حدود ۴۰ روز میگذره هفته اول ودوم خونریزی همراه لخته وزیاد دوهفته بعد لکه بینی مختصر به رنگ قهوه ای بعد دوهفته بعد خونریزی مثل قبل همراه لخته ودر حال حاضر در حال کم شدن وبه رنگ قرمز تیره سونو هم در اخرین گفتن ۳ سی سی مانده دفع میشه میخواستم بدون ایا این خونریزی پریودی هست که بعد مدتی شدید وکم شده یا همان خونریزی بعد از سقط هست از کجا باید فهمید یا رحم اگه زخم شده باشد یا چیز دیگری تو سونو ها نشان میداد ممنون
- سرکلاژ شکمی
سلام باتوجه به این که در سرکلاژ شکمی از بالاترین نقطه رحم دوخته میشه نخ سرکلاژ موجب پارگی کیسه اب نمیشه؟
- عفونت واژن
سلام خسته نباشیدخانم دکتر من بعداززایمانم یک ساله زایمان کردم درماه دوبارمریض میشم بنظرتون مشکل نداره
- سرکلاژ شکمی
سلام آیا با داشتن سرکلاژ شکمی میشه عمل براشتن سپتوم رو انجام داد؟
- کیست
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز روز ۷ پریودی هستم و از روز سوم درد زیر شکم سمت چپ داشتم و تا الان ادامه داشته و مداوم و شدیدتر شده سونوی شکمی اورژانسی در بیمارستان انجام شد شرح آن :تصویر کیست دفرمه حاوی اکوهای داخلی به سایز ۲۴mm*۲۷mmدر تخمدان چپ به نفع کیست هموراژیک رایچر شده رویت شد لطفا راهنمایی کنید خطرناکه؟ احتمال خونریزی داره ؟دستور سونوی واژینال دادن که متاسفانه هیچ جا نوبت نداشت تا سال جدید و فقط قرص ال دی تجویز کردن
- خونریزی و لکه بینی مثل پریودی
- قاعدگی زود هنگام
سلام خسته نباشید من دوماه زود پریود میشم واینکه داخل رحمم یه چیزی مثل غده است میتونه به خاطر اون باشه اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم
- کیست اندومتریوز
من سه ماه پیش باکپسول دانازول تحت درمان بودم ولی عوارضش زیاده و نتیجه بخش نبود،می خواستم بدونم درمان قطعیش چیه 42 سال سنم هست
- زنان
سلام خسته نباشید من ۴۹ سالمه و دکتر بخاطر خونریزی خیلی شدید در زمان پری به خاطر وجود فیبرم بزرگ آمپول دکاپپیتل را تجویز کرده که به هیچ وجه پیدا نکردم حالا نوع زیر حلدیشو پیدا کردم می خواستم ببینم فرقی نمی کنه می تونم استفاده کنم آیا اینهم بصورت ماهانه تزریق میشه . ممنون از شما
- اگزیلاریدوطرفه پستان
سلام من سونوگرافی انجام دادم من ۲ماه هست دخترم راازشیرگرفتم رفتم سونوانجام دادم گفته ۲کانون اکوژن وهتروژن وبی شکل حدود۱۰۱*۲۵میلیمتری دراین ناحیه دیده می شود راهنمایی کنید
- فیبروم رحمی
سلام.بنده یک فیروزه سال سرور خلفی با قطر ۳۲میلیمتر و یک فیبروم ۷۹میلمیتری اینترامورال در مرکز حرم دارم و۵فیبروم کوچک تر که اندازه آ ن در سو نو مشخص نشده است.فیبرومها در مرکز حرم ودر مجاورت همدیگر هستند.آ یا امکان برداشتن فیبروم با حفظ حرم وجود دارد؟؟ابعاد حرم ۱۵۰در۹۲در۱۳۸است.۴۰ساله ومجرد
- قرض دزوسپتیو
پسرم از قرص من خورد برای جلوگیری از پریودم بود قرص دزوسپتیو خواهش میکنم جواب بدید بهش مشکلی پیش نمیاد ۵ سالش هست
- نمونه برداری کورتاژ
سلام خسته نباشید مادرم در رحمشون کیست داشتن و کورتاژ کردن جواب آزمایش نمونه برداری هم این طوره :داده های بالینی: AUB ماکروسکوپی: نمونه در دو ظرف جداگانه با برچسب زیر دریافت شد: 1. "کورتاژ آندومتر"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 2x2x0.5 سانتی متر است. ارسال شده در مجموع در 3 بلوک # 1-3 2. "کورتاژ اندوسرویکال"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 1x1x0.3 سانتی متر است. در مجموع در 1 بلوک شماره 4 ارسال شده است تشخیص: 1. و 2. با برچسب "کورتاژ آندومتر" و "کورتاژ آندوسرویکال": - یافته های هیستوپاتولوژیک مطابق با پولیپ آندومتر با کانون هایپرپلازی آندومتر بدون آتیپی اندو سرویکس غیرقابل توجه»» میشه تفسیرش رو بگین
- توده سینه
سلام من یه توده هیپکواکو به ابعاد 19*5در سینه راست درساعت 4پستان و یک توده به ابعاد 30*15*27میلی متردر موقعیت ساعت 12بطرف ارئولارmid zonمشاهده شد.باید جراحی کنم؟
- تزریق زولادکس
سلام من کنسر سینه داشتم و بعد از پرتودرمانی و شیمی درمانی از اول آبان قرص تاموکسیفن مصرف میکنم و نوبت بعدی تزریق زولادکسم۳۰ بهمن هستش ولی امروز یه چیزی مثل پریود شدم چکار کنم؟
- کیست بارتولن
با سلام و خسته نباشید من مجرد هستم و دو عدد کیست بارتولن دارم حدود 3 سانت و 2 سانت راه درمانش آن چیست از چه طریقی باید درمان بشم


