Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال در مورد بارداری
سلام دوماه پیش سقط با قرص سایتوتک داشتم توی ۶ هفتگی،قرص ها رو واژینال مصرف کردم،امروز دکتر سونو محوطه شکم و لگن داده واسه یه مسئله کاملا متفاوت(اصلا سابقه سقط و…ذکر نشده تو ویزیت)میخواستم ببینم توی سونوگرافی مشخص میشه که سابقه بارداری یا سقط داشته فرد؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر باتوجه به دوبار سابقه زایمان زودرس و انجام سرکلاژ شکمی چه آزمایشات و چه فاکتورهایی نیازه قبل بارداری انجام بدم؟ لطفا فاکتورهای مورد نیاز را بفرمایید تشکر از شما
- امپول سینال اف
سلام و وقت بخیر. من تخمدان پلی کیستیک دارم و بارداری اولم به صورت طبیعی باردارنشدم و فقط قرص لتروزول مصرف کردم.پسرم ۵سالشه. بعد از ۴سال دوباره اقدام کردم. با لتروزول اما باردارنشدم تا یکسال. ماه پیش دکتر بهم قرص لتروزول از شب سوم شبی دوتاو امپول سینال اف روز ۷،۸،۹پریودی داد.و سونو روز ۱۳پریودی که فولی خوب داشتم و امپول ازادسازی زدم ولی باردار نشدم. این ماه هم داروهامو تکرار کرد دکتر ولی روز ۶پریودی پریودم قطع شد. روز ۷ام امپول اول رو زدم روز ۸ام امپول دووم ولی بعدش لک بینی دارم.امروز هم نوبت امپول سوم هست. دلیل چی میتونه باشه؟؟ کمردردهم دارم
- بکارت
سلام منبه اشتباه شیاف رو وارد واژندخترم کردم وبلافاصله متوجه شدم ور درش اوردم .آیا به بکارتش آسیب رسوندم
- سلام خانم دکتر من دوبار تست دادم همون لحظه هاله اانداخت زیر دو دقیقه آیا من باردارم؟؟؟۱۰روز از موعدم گذشته
- مربوط به زنان
تصویر کانون اکوژن به ابعاد ۷.۱*۱۰.۷mmدارای مناطق کلسیفیه داخلی وباحدود نامنظم چسبیده به قسمت قدامی اندومتر رویت شد یعنی چی؟
- مصرف ال دی
باسلام من به مدت یک سال هست که قرص ال دی یرای پیشگیری استفاده میکنم.میخواستم بدونم ایا مصرف بلندمدت این دارو عوارضی برای بارداری در آینده داره یا نه؟ میزان برگشت پذیریش چطور هستش ؟بهتره همین روشو ادامه بدم یا شما روش دیگه ای رو بهتر میدونین؟ممنون
- بارداری،،،
سلام من هفته هشتم بارداری هستم و دیروز سونو قلب رفتمو سالم بود ولی اخر شب لکه بینی شروع شد خیلی کمه حالت اب خونه باید چکار کنم؟برای بچه خطر داره
- قرص روزی چندتا بخورم برای بزرگی سینه
- سقط جنین
من 32سالمه بعد 8سال نازایی باردار شدم ولی تو هفته 22سقط شد بدلیل باز شدن دهانه رحم الان 40روز از سقط میگذره کی میتونم دوباره اقدام کنم برای بارداری؟
- آمپول هیدروکسی پروژسترون
در هفته هجده بارداری یه عدد امپول هیدروکسی پروژسترون تزریق کردم ایا ضرری برا جنین پسر ندارد؟
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر عزیز .خواهش میکنم سوال منو کامل جواب بدید خیلی نگرانم مادرم ۵۶ ساله هستند و یائسه شدن.. و برای مشکل معده دکتر براشون سونوگرافی شکم و لگن نوشتند به طور اتفاقی این چیزها در سونوگرافی رحم در آمد در بررسی اولتراسونو گرافیک رحم Anteverted با ابعاد ۶۰×۷۸×۱۰۱ و اکوژنیسیته میومتریال coarse و میوماتوز مشاهده شد..آندومتر با ضخامت 8mmبدون واسکولاریته واضح مشاهده شد که با توجه به دوران منوپوز بررسی از نظد هایپریلازی آندومتر پیشنهاد میگردد...ساختمان هتروژن به ابعاد mm34×36 در دیواره قدامیفوقانی رحم مشاهده میشود calcified subserosal lntramural myoma دو ساختمان هتروژن به ابعاد mm۴۴×۶۶ در دیواره ب خلفی رحم و دیگری به ابعاد ۱۱×۱۴ میلی متر در دیواره قدامی رحم مشاهده میشود subserosal intramural myoma به علت بزرگی فیبروم ها رویت بافت دقیق تخمدان ها امکان پذیر نمی باشد در آدنکس ها توده یا ضایعه فضاگیر مشاهده نشد مایع آزاد در شکم و لگن مشاهده نشد خانم دکتر تورو خدا بگید این یعنی بدخیمی؟چکار باید انجام بده و اینکه مادرم هیچ مشکل زنانگی ندارند یائسه شدند و خونریزی و لکه بینی هم ندارند و در ضمن ۲ماه پیش پاپ اسمیر دادند و جواب خیلی خوب بود و مشکلی نداشتند خانم دکتر من خاله ام هم بر اثر سرطان رحم فوت شدند
- ازمایش
سلام در ۲۶ هفته بارداری هستم جواب ازمایش دیابتم این شده نظرتون چیه؟Fasting bloodsugar 73 Gct 104 Hemoglobin 11.1 Hematocrit 34.1
- بتای منفی در ردز ۱۵ انتقال
با وجه به بتای منفی ۱،۲۰روز ۱۵ انتقال داروهامو قطع کنم کامل. ؟واقدام خاصی نیاز نیست؟
- مشاوره
باسلام وخسته نباشید خدمت پزشک محترم وگرامی ببخشید، ترشحاتی سفیدرنگ وخمیری شکل وچرب و چسبنده قسمت بیرون ناحیه تناسلی اطراف کلیتوریس و درزها وچین وچروکهای بیرون دستگاه تناسلی هستند که درظاهر خیلی دیده نمیشوند ولابلای چین وچروکها ودرزها هستند .من از پزشک متخصص زنان در رابطه با این ترشحات پرسیدم ولی معاینه نشدم ایشان گفتند که توسط غددسبابه ناحیه تناسلی تولید میشه وطبیعی هستند. این ترشحات باشستشو هم براحتی پاک نمیشن، آیا ایرادی ندارد؟(و اگر کاملا تمیزهم کنیم باز مجدد تولید میشودوشستشوی زیاد خودش باعث خشکی میشود.)من هروقت حمام میروم قسمتهای بیرونی ولابلای درزها وچین وچروکهای ناحیه تناسلی را باشامپو بدن بچه فیروز که ملایم وph آن طبیعی(حدودا ۵/۵) کاملا شستشو میدم(چون ازژلهای شستشو نمیتوانم استفاده کنم ). ولی مقداری ازآنها باقی میمانند . اگر تمیز نشه وهمیشه باشند، مشکلی پیش میاد ؟!(البته من خیلی وقته این ترشحات رادارم وقبلا نمیشستم ولی اخیرا روی آن حساس شدم ووسواس پیداکردم .)ممنون میشم باتوجه به مطالبی که گفتم پاسخ سوال را کامل رابدهید. باتشکروسپاس بسیار فراوان
- افزایش اکوی لوپ های روده جنین
سلام من ۲۹ هفته ی بارداری هستم در چهارماهگی اکوژن روده ی جنین رویت شده بودالان هم در۲۹ هفته مختصری اکوژن درلوپ های روده دیده شده دوبار آزمایشات سندروم و دوان داده آن کاملا سالمه ولی میترسم پاسخ شما چیه
- متشکرم
سلام خانم دکتر از اینکه وقت گذاشتید و پیغامم را جواب دادید،ممنونم. من بتازگی وب سایتتون را پیدا کردم.و خیلی خوبه که وقت میذارید و به سوالای بیماران و دیگران جواب میدید. خدمت آقای دکتر سلام برسونید. صبا و دکتر هم سلام فراوان دارند. ما خیلی دوستتون داریم.همیشه سلامت باشید.
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر آیا سرکلاژ شکمی کرد باشی حتما باید واسی سقط باز بشه تا جنین بتونه سقط یا حتما باید باز بشه تا سقط اتفاق بیفته
- بلوغزودرس
باتوجهبهعکسمچدست.سونوگرافیورحمدکتربلوغزودرستشخیصدادن.و۳عددآمپولواریوپپتیلتجویزکردنکههر۲۸روزیکبارتزریقبشن.حالایهسوالدارموخیلینگرانمازعوارضامپولامیترسمیهدونهآمپولتزریقشده.آگهقطعبشنودرمانوادامهندیم.آیاپریودیاتفاقمیوفته..؟
- مصرف داروهای آی بی اس در بارداری
سلام،من التهاب روده دارم و هر ٨ساعت ٢ عدد مزالازین۵٠٠ و ناشتا نولپازا ۴٠مصرف میکنم،ماه پنجم بارداری هستم و نگرانم،ایا این قرص ها برای جنین ضرری نداره؟


