Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود نامنظم
دختر ۱۴ سالشه الان یک ساله پریود میشه ده روز پریوده نما بار هم لکه بینی سلول ناسپاسی هرمون و کم خونی داده خودباوری همه خوب بوده حالا دکتر بهش روکین داده یا تداپروکس کاملا میخوام ببینم اینا رو استفاده. کنه عوارض نداره وقرص روکین رو چند بسته وچجورئ استفاد ه کنه ممنون میشم جواب بدید
- باردار ی
سلام در عکس رنگی من نشان داده Filling Defect ثابت ۲۰ میلیمتری در جدار چپ رحم دیده شده ...می خواستم بدونم من که قصد بارداری دارم آیا وجود این تاثیری بربارداری دارد یا نه ممنون میشم جواب بدید
- قرص دوفامد
سلام وقتتون بخیر من انتقال جنین داشتم قرص دوفامد داشتم فراموش کردم ۳ روز اول بعد از انتقال بخورم از دوز ۴ شروع کردم به خوردن الان اینکه فراموش کردم این قرص رو بخورم چقدر روی انتقالم تاثیر داره؟
- قرص سیبل
با سلام من ۱۷سالمه و تنبلی تخمدان دارم رفتم پیش دکتر زنان بهم قرص سیبل داد و با تموم شدن بسته اول پریود شدم میخواستم بدونم میتونم تو دوران پریودی هم قرصام رو مصرف کنم یا باید بزارم بعد از تموم شدن پریودی
- قرص اوژانسی
خانم دکتر من دو هفته پیش رابطه مشکوک به بارداری داشتم.. بعدش قرص اورژانسی خوردم.. شش روز بعد پریود شدم.. و چهار خونریزی داشتم.. و تمام شد.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟
- ایا عمل سفید کردن با لیزر باید بعد لیزر کامل موهای زاید تناسلی باشه یا بعد سفید کردن میشه ازاون لیزر رفع موهای زاید استفاده کرد؟
- مشکلات زنانه
سلام ۶ ماه عفونت قارچی دارم هفته ای ۱ عدد کپسول فلوکونازول مصرف کردم عفونت کمتر شده اما خیلی درد زیر شکم دارم ازمایش هم دادم دیابت ندارم فیبروم ۳ سانتی اینترامورال هم دارم مدتی هم هست دهانه رحم حین معاینه دیده نمیشه دکتر زنان فرمودن باید با بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان کولپوسکوپی بشم و نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود ایا اینکار رو باید انجام بدم خیلی میترسم
- امپول
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم اگر خانمی ریسک بالای زایمان زودرس داشته باشه و دکتر بهش گفته باشه از هفته ۲۸ حاملگی تا عفته ۳۵ هرهفته ۶ تا آمپول بتامتازون بزنه ضرر نداره؟ یعنی تقریبا 48 تا آمپول که هر هفته باید 3 تاشو امروز بزنم و 3تاشو فرداش باتشکر فراوان از شما پزشک عزیز
- عمل تنگی واژن
سلام خانم دکتر من دوتا سزارین داشتم و دوتا سقط تو بیمارستان تخلیه شده و یک سقط طبیعی احساس میکنم داخل واژنم مثل قبل نیست چجوری متوجه بشو لازم دارم عمل تنگی واژن ؟ یا نخ واژن ؟ کدوم توصیه میکنید و شما انجام میدید
- سلام دختر من ۶ سالشه عفونت کلیهرفته باید چیکار کنم دکتر بردم میگه سفکسیم ۲۰۰ بدید چیکار کنم
دخترم ۶ ساله عفونت کلیه گرفته
- کیست low level echo پستان
خصوصیات کیست lowlevelecho چیه؟ ایا خطرناک است؟چند وقت به چند وقت باید سونوگرافی انجام داد؟ این کیستها جز کدوم دسته از کیستها هستند؟گفتند birads3.
- قرص Utrogestan
با سلام و خسته نباشيد من در هفته ی ششم بارداری دچار لکه بینی شدم و پزشک قرص Utrogestan 200 را برایم تجویز کردند.روزی یک عدد.از زمانی که این قرص را میخورم حدود یکساعت بعد از آن دچار سرگیجه ی شدید میشوم.به تازگی اطراف ران هایم نیز قرمز شده و مانند گرمک جوش های ریز قرمز زده است. آیا از عوارض قرص است؟ باید مصرف آن را ادامه بدهم یا اینکه دارویی جایگزین مصرف کنم؟البته لکه بینی ام کاملا قطع شده است. و فقط سه عدد از این قرص را تا به امروز مصرف نموده ام. باتشکر
- زنان زایمان
سلام خسته نباشی خواستم بارداری بشم رفتم پیش دکتر زنان بهم میگه ذخیره تخمک پایین باکلی قرص آمپول گفت فولکولات رو 18تا بیست هست برام ای یو ای انجام داد نگرفت باید چکارکنم راهنمایی کنید لطفا
- طریقه مصرف پودر اینوفولیک
با سلام. دکتر زنان جهت اقدام به بارداری، برای من پودر اینوفولیک تجویز کردن که صبح ها مصرف کنم و از قبل هم تیرویید داشتم و لیووتیروکسین ناشتا مصرف میکنم. خواستم بدونم این دو دارو با فاصله کم از هم خورده میشه، تداخلی روی هم نداره؟ اگه داره به چه صورت مصرف کنم. ممنونم
- تصویر چند ناحیه اکوژن در نسج نرم زیر جلدی ساق پای دو طرف مشهود است
سلام وقت بخیر تصویر چند ناحیه اکوژن با حدود ill defined در نسج نرم زیر جلدی ساق پای دو طرف soft tissue panniculitis مشهود است
- باسلام من دکتر بهم پماد دالاواگ تجویز کرده من زخم معده وتنبلی روده دارم می تونم استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید
- بدن درد
سلام خسته نباشی ببخشید پریودی نامنظم هست او برجی بعد۲۳روز پریود شدم برج قبلیش ۲۸روز شدم چند ماهی هم دارم برای بارداری اقدام میکنم الان ۲۸روز گذشته خبری از پریود نیست پهلو و پاهام درد گرفتن چند روزی هست به نظر شما کی پریود میشم از انتظار کشیدن خسته شدم خانمی ۳۶ساله هستم
- توده
سلام من دو روز مانده به اتمام ماهانه ام یه غده وسط خط سزارینم احساس کردم .هراز گاهی درد میکنه.آیا خطرناکه؟؟باید چیکار کنم.ممنون میشم جواب بدید .درضمن سه سال پیش بچه ی دوممو سزارین کردم
- بارداری سوال مهم
سلام من در ماه چهارم بارداری هستم رابطه پهلو دارم ولی الت به داخل واژن اصلا نکردم همنجوری همسرم لایی میزنه و اب میاد ایا اینم به شکم فشار میاره مشکلی هس
- تست سلامت جنین
سسلام خانم دکتر، خسته نباشید. شما در سونوی nt روی هفته 50% های لایت زده بودید و من در فرمی که در آزمایشگاه به من دادند و هفته بارداری را می خواستند همون هفته 5% را نوشتم اما برای مرحله دوم نمی دونم باید کدام هفته را بنویسم 5% یا 50% چون برام های لایت نزدید. با تشکر


