Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص اورژانسی
باسلام خسته نباشید من شوهرم بعداز شیش ماه نزدیکی داشتیم سه روز پریودیم تموم شده بود هفت ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم الان دل درد دارم بنظرتون باردار شدم
- تزریق آمپول تریپتورلین 3
سلام من ۳تاآمپول تریپتورلین زدم به خاطرکیست آخرین دوزکه زدم ۲۱یکم آبان بوده ازاون موقع تا الان پرویدنشدم مشکل نداره ممنونم ازتون میشه راهنماییم کنید
- سلام من ۲۱ سالمه نامزدم
۷ روزه ک از پریودم میگذره و دیروز رفتن سونوگرافی دادم و منفی بود میشه بگید علت پریود نشدنم چیه ؟ ممنون میشم
- باردارشدن باوجودابنکه باقرص پریود مبشم
سلام ۴۵ سالم هست ازاول باقرص استروژن پروژسترون پریود مبشم هروقتربخورم مبشم واگرنخورم نمبشم ،کم کاری تیرویید دارم چندباراقدام کردم نشد الان درتخمدان سمت چپ یک فولیکول ۱۵م م دارم ،برابارداری رفتم دکتر گفته یک دوره قرص لویتود بخور بعدبیابراآی وی اف ،نظرشماچیه
- بکارت
سلام خانم دکتر عزیز می خواستم بدونم آیا دیدن چند قطره خون قبل از شروع اولین قاعدگی در سن ۱۲ سالگی طبیعی؟؟؟ من الان ۱۸ سالمه وقتی ۱۲ سالم بود یک یا چند قطره خون روشن تو لباس زیرم دیدم و چند روز بعدم احساس کردم بدنم داغ شد و متاسفانه انگشتمو داخل واژنم کردم و دوباره یک یا دوقطره خون شفاف دیدم و از ماه بعد قاعدگیم برای اولین بار شروع شد خواستم ببینم این خونا مربوط به قاعدگی بود یا ربطی به بکارت داشت خیلی استرس دارم ممنون از شما
- ضخامت زیاد اندومتر و وجود مایع اکولوسنت در کاویته رحم
من زن یائسه ۶۷ ساله.ضخامت اندومتر ۶ میلی متر.مختصری مایع اکولوسنت به حجم یک ونیم cc در کاویته رحم دیده شد .این مایع چیست وارتباطی به سرطان اندومتر دارد.درضمن خونریزی ندارم واز پماد واژینال استروژن استفاده کرده ام.
- پاپ اسمیر
سلام. من پاپ اسمیر دادم نوشته severe cervicitis. منظور چیه خطرناکه؟. باید چکار کنم
- سقط با متروژن
با سلام من سقط شش هفته ای دارم بخاطر کاهش بتا. دکتر قرص متروژن داده دو روز خوردم خونریزیم کم شده اما درد دارم. میخواستم ببینم عملکرد قرص چجوریه و چند روز طول میکشه جنین خارج بشه
- سوزش
سلام من مجرد هستم ،گاهی دچار سوزش و خارش شدید در لبیا ماژور میشم مثل حالت حساسیت، هیچ ترشح و علامت دیگه ای ندارم،لباس زیرم و هم هرروز عوض میکنم میشه بفرمایید چکار میتونم بکنم برا رفع این عارضه؟
- آمپول دکاپپتیل
سلام خواهشاً جواب بدین التماس میکنم من تقریبا ۱۱ ناه پیش به آمپول دکاپپتیل سه ماهه زدم و گرگرفتگی گرفتم و تا چند ماه پریود نشدم الان چند ماهه که پریودم برگشته اما گرگرفتگی رو هنوز دارم و بعضی موقع ها شدید تر میشه دکاپپتیل رو برای کیست معمولی زدم ۱۴ سالمه، آیا این آمپول جلوی رشد سینه رو نمیگیره؟ باعث یائسگی زودرس نمیشه؟؟؟؟
- موی زائد
سلام خانم دکتر وقت شما بخیر باشه من دختری ۲۱ ساله هستم و موهای زائد در نواحی زیر گردن و شکم وسینه و قفسه ی سینه دارم .. و پریودام منظمه و هر ماه انجام میشه و مثلا ۳ الی ۴ روز عقب جلو میشه امکان داره قاعدگیم بدون تخمک گزاری باشه؟ خیلی میترسم ممنون میشم راهنمایی کنید .
- دوفاستون و عقب انداختن
با سلام دختر ۴۰ ساله هستم مجرد . ماه فروردین آزمایش دادم و دکتر دو سری قرص دوفاستون تجویز کرد برای نامنظمی پریود آلان از قطع قرصم ۱۷ روز میگذره و از زمان پریود ماه قبلم ۱۳ روز . چیکار باید کنم خیلی فکرم درگیره . لطفا راهنمایی بفرمایید. تنبلی تخمدان ندارم .
- (پیشگیری)
سلام خسته نباشید خانم دکتر پیشگیری طبیعی باعث تنبلی تخمدان میشود لطفا راهنمایی کنید
- رماتیسم
با سلام و خسته نباشید به خانم دکتر گرامی،سوالم مربوط به دختر برادرم هست ایشون شانزده سال دارند مدتی پیش مادرش متوجه وجود ی غده در نزدیک واژنش شد البته به گفته خودش که میگوید حدودا یکسالیست متوجه شده ولی چیزی نگفته وقتی هم که میگفت فشار میدم چیزی ازش خارج نمیشد مادرش او را نزد پزشک برد پزشک بعد از معاینه گفت رماتیسم است و کار خاصی هم نمیشود برایش انجام داد و قابل برطرف شدن نیست و همیشگی است در ضمن گفت که اکر باعث اذیت شد باید توسط جراح برداشته شود و مربوط به پزشک زنان نمیشود و چون وزن دختر برادرم بالاست در واقع چاق است گفت باید لاغر شوی و ممکنست با پایین امدن وزن بهتر شود و این دختر از زمانی هم که پریود شده خونریزی خیلی کمی دارد ایا این مسلعه نیز مشکلی دارد یا خیر؟با توجه به اینکه ما در شهر کوچکی زندگی میکنیم و در اینجا امکانات پزشکی و پزشکان باتجربه وجود ندارد بنابراین خواستم نظره شمارو بدونم که پزشک باتجربه ای هستید چون من خودم از بیماران شما هستم و با دستهای شما درمان شدم، پیشاپیش از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم.
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز
- نازایی
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید کاهش وزن تو فردی که وزن نرمال و تنبلی تخمدان داره مفید و موثر است؟؟؟؟هر چی دارو میخوره باردار نمیشه.
- سلام برای آندومتریوز قرص وروژست مصرف میکنم الان دچار لکه بینی شدم آیا به مصرف قرص ادامه بدم یا خیر؟
- سلام درموردسزارین هفتم
من ۴۳سال سن دارم سزارین ششم ۹سال پیش بود حالا۳۰هفته حامله هستم چسپندگی هم ندارم خیلی استرس دارم چه کارکنم راهنمایی کنیددرزاهدان زندگی میکنم
- عمومی .
سلام من عادت به خوردن مهر نماز دارم میخواستم بدونم این موضوع باعث ناباروری میشه
- خونریزی داشتم قطع نمیشد
سلام میخواستم جواب پاتولوژی رو بدونم .-Disordered proliferative _ endometrium


