Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت در بارداری
در ماه اول بارداری با ترشحات غلیظ و کاندیدا و گهگاه رنگ قهوه ای کم رنگ چه دارویی استفاده شود..کرم واژینال کلوتریمازول هم ۳ شب استفاده کردم ولی دو روز بعد شروع شد
- مصرف قرص سیبل
با سلام من قرص سیبل مصرف کردم این ماه ولی فکر میکردم اگر ردیف اخر را نخوردم مشکلی نداره ولی الان بعد از ۵ روز ک قرص سفید را نخوردم و پریود نشدم متوجه شدم باید میخوردم ک پریود میشدم الان باید چکار کنم
- نازایی
سلام خانم دکتر، من پج سال ازدواج کردم یک سال و چهار ماه برا ی بارداری اقدام کردم نتیجه نگرفتم دارو هم استفاده کردم هر بار فلیکول با سایز مناسی داشتم اما بارداری حاصل نشده، من یک میوم 6سانتی دارم از نوع اینترامورل مماس بر اندومتر ایا این فیبروم مانع بارداری میشه برای درمان جراحی لازم؟ بعد جراحی مشکلی برا بارداری وجود ندارد؟
- تاثیر قرص استرادیول
سلام ،من دو تا سه ماه پریودی عقب میزنه تازه دو ماه میشه دکتر رفتم بهم دوتا آمپول پروژسترون داد و دوتاآمپول استرادیول بعد از پریود شدنم آمپول دور ناف و 5تا آمپول سینال اف بهم دادن روز 14پریودی سونو گرفتم فولوکول خیلی خوب بود هم سمت راست وهم سمت چپ ,21،20,22,23,26,,22 قبلاً تحت نظر دکتردیگه بودم عکس گرفتم لوله ها نرمال بوده بازم این ماه پریود شدم این دفعه دکتر قرص استرادیول واسم نوشته به نظرتون تاثیری واسه اینکه باردار بشم داره
- سلام ببخشید من رفتم دکتر و به من قرص سیپرو ترون کامپاد دادن ای را چه جوری مصرف کنم وباید از کی مصرف کنم
- سلام خسته نباشید قرص کلوفین ولتروزول باهم بخورم مشکلی نداره برام
- زیگیل تناسلی
باسلام خانم دکتر،من بعداز رابطه جنسی دچار یک خراش کوچک شدم که وقتی به پزشک مراجعه کردم گفتند خود به خود ترمیم میشود،امروز متوجه یک برآمدگی نرم بدون درد و خارش و سوزش،درهمان قسمت شدم که رنگش کمی تیره است،ایا زیگیل تناسلیست؟
- شیردهی
سلام ، بعضیا تو بارداری سینشون ترشح یا شیر داره ،من در هفته ۳۸ بارداری هستم ولی هنوز سینم شیر یا ترشح نداره، ایا ممکنه بعداز زایمان شیر بیاد؟ نگرانم بعداز زایمان شیر نداشته باشم .
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام خسته نباشید من 39 سالمه وسه ساله که اقدام به بارداری کردم بچه هم ندارم تواین سه سال فقط یه بارحامله شدم اونم باامپول هایی وه دکتربهم دادحامله شدم ولی یه ماه نشده سقط شد الانم قرص اوبوست مصرف میکنم وتیروئیدم دارم ازمایشم دادم گفتن ذخیره تخمدانت کمکه به نطرشمااحتمال بارداری درمن هست یا نه ممنون میشم راهنمایی کنیین
- پرره پکارت
سلام خسته نباشید من با دستمال واژن مسح کردم و خون دیدم ممکن که پرده آسیب دیده و بعد چند روز به از این حادثه بازم همینکارو کردم دستمال را می کردم و نمی دونم محکم مسج کردم که خون دیدم مال جسه ممکن پرده آسیب دیده باشه دو بار یعنی خون دیدم
- قرص سیپروترون و نحوه مصرف
سلام من مشکل نا منظمی پریود دارم دکترم گفته قرص سیپروترون از روز پنجم پریود بخور.اگ پریود نشدم چی؟میتونم بخورم از الان؟
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
- Endometrial cells in a woman 40 years old or more تیک خورده یعنی چی؟!!!
in a woman 40 years old or more سلام من ۴۲ سلام این قسمت تیک خورده تو آزمایش پاپ اسمیر ،این قسمت که تیک خورده یعنی چی ؟خطرناکه؟
- عمومی
عرض سلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیزم.من پریودیم عقب افتاده بود،بهم قرض پروژسترون دادن روزی دو عدد به مدت ده روز، میخواستم ببینم تاثیر تو پریودی داره؟ و چند روز بعد از اتمام قرص پریود میشم؟البته لک بینی دارم تاثیر قرص میتونه باشه؟ممنون
- ماکروسکوپی
Macroscopy: received specimen fixed in formalin consist of multiple piece of
brownish tissue measuring (2*2*1 ) cm.
DX: Endometrium pipell compatible with disordered proliferative
endometrial. - پاپ اسمیر
سلام. من پاپ اسمیر دادم نوشته severe cervicitis. منظور چیه خطرناکه؟. باید چکار کنم
- آی وی اف
سلام،من 17 ساله نازایی بدون علت دارم،هشت سال پیش اولین آی وی اف رو انجام دادم سه قولو باردار شدم با یک قل هیدروپس اما هفته ۲۱ زایمان زودرس کردم سال بعدش انتقال جنین فریز داشتم باردار شدم و هفته ۱۹ زایمان زودرس داشتم، امسال هم آی وی اف انجام دادم با دوبار انتقال نا موفق ، دکترم میخوان قبل از انتقال سوم سیستم ایمنی مو ضعیف کنن، به نظرشما این کار چقدر میتونه موثر باشه؟
- سالیددرپستان
کانون هایپواکو با مارژین میکرولوبوله در ابعاد3در 12 میلی مترکه به نظر میرسد سالید باشد این یعنی چی؟ الان این خطرناکه؟
- عفونت بالای واژن 1
ببخشید فراموش کردم که بگم این ترشحات بویی مثل بوی پرتقال میده و حتی کلیتوریس و لبه ها هم خارش میگیره و وقتی حس میکنم از بارتولنم چیز سردی میاد بیرون و سمت دهانه واژن یا پوست روش میریزه زیر شکمم همین حسو دارم و یکم سر گیجه هم دارم و میترسم لوله یا بارتولن پارگی یا زخم باشه و عفونت به بدنم برسه


