Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام تست بارداری من مثبت شده و الان ۶ هفته و یک روز میشه که دکتر برای هفته بعد برام سنو نوشتن ، علائم خاصی نداشتم جز اینکه از چن روز پیش سینه هام سنگین و اگر بهشون دست میزدم درد میکردن ولی از دیشب دردشون کم شده و احساس میکنم شل شدن گاهی دردهایی هم زیر شکم دارم که بعضی اوقات هس و بعضی اوت نیست . البته من دو سقط دیگه هم داشتم یکی که رشد جنین در هفته ششم متوقف شده بود و یکی هم تیتر بتا بالا نرفت و خودبه خود سقط شد .
حالا میخواستم بپرسم این کم شدن درد سینه های من دلیلی میشه که جنین رشد نکرده باشه یا قلبش تشکیل نشه خدای نکرده؟؟؟ دکتر برام قرص دوفامد ۱۰ که هر ۱۲ ساعت و قرص آس آ۸۰ روزی یک عدد تجویز کردن و دارم استفاده میکنم. - اقدام به بارداری
سلام من خانمی ۳۰ ساله هستم میخوام برای بارداری دومم اقدام کنم ولی یک کیست درمویید تخمدان به اندازه ۳۴ میلی دارم بدون علائم و یک پولیپ آندومتریال رحم هفت میلی بدون علائم. آیا میتوانم با چنین شرایطی باردار بشم . ممنون
- سوال در مورد هموراژی
سلام من هفته هفتم بارداری از طریق آی وی اف هستم کمی خونریزی دارم و درد شکم رفتم سونوگرافی گفتن هموراژی پری ساک به ابعاد اامیلیمتر وبه حجم 35/.سی سی در فضای پری ساک دیده میشود چیکار کنم خیلی نگرانم
- حاملگی
سلام وقت بخیر.خواستم بدونم ۸ روز مونده به پریودم رابطه داشتم و اب منی همسرم وارد واژنم شد آیا احتمال دارد حامله بشم ؟
- اقدام به بارداریم
با سلام و عرض ادب.ببخشید من با همسر قبلا رابطه داشته بودم وبکارتم را چندماه میشه از دست دادم. و شب عروسیم هم خونریزی داشتم. با اینکه رابطه برقرار نکردیم و موقع پریودم هم نبود اما خونریزی غیر عادی داشتم. رقیق تر بود و بیشتر ترشحات بود. روز بعدش هم کمتر شد. الان نگرانم که حامله شده باشم. در ضمن یه هفته بعد از پریودم رابطه داشیم و سه روز بعد هم عروسی کردیم. ممکنه تو این ۱۰ روز حامله شده باشم؟ لطفا راهنمایی کنید. خیلی نگرانم
- Bpd
سلام خانوم دکتر عزیز..من هفته ۳۷ هستم..ودوتا سونوگرافی رفتم که میگنbpdجنین سه هفته کمتره..به نظرتون بچم مشکلی داره؟ خیلی نگراتم.بایدچیکارکنم؟تروخدا راهنماییم کنید
- اقدام به بارداری دوم
سلام و خسته نباشید من ۳۷ ساله هستم و یک پسر ۸ساله دارم اقدام به بارداری دوم دارم در بارداری اول تخمک گذاری ضعیف داشتم و اسپرم شوهرم ضعیف بود که بعد از سه ماه با امپول باردار شدم وزنم هم ۸۶ کیلو است الان برای دومین بارداری هم مشکل خواهم داشت با تشکر
- لکه بینی
باسلام خانوم دکتر من حدود چهار هفته چهار روز هستم الان کله بینی خفیف دارم جای نکرانی نیست ودلیلش چی میتونه باشه
- نوزاد پسر
من دوتا دختر دارم میخوام یه پسر داشته باشم چیکار باید انجام بدم
- بارداری
سلام دکتر خسته نباشید.... دوقلو مونوکوریون و مونو آمینون باردارم.الان ۲۱ هفته هستم .. در سونوگرافی ۱۲ و ۱۸هفتگی طول سرویکس ۳۱ بود از روی شکم ... اما در سونوگرافی ۲۱ هفتگی طول سرویکس ۳۰ از روی شکم و مثانمم قبلش کامل خالی کردم ... با استراحت کامل میتونم تا حداقل ۳۵ هته برسم؟ سرکلاژ نکردم خواستم بدونم اندازه سرویکس با سونو شکمی و واژینال فرق داره ؟ یا با مثانه خالی یا پر؟ کدوم حالت معمولا دقیق تره؟ سوال دیگرم اینکه در سونوگرافی ۲۱ هفتگی حجم مایع آمنیوتیک بیش از حد طبیعی و cm۲۳ هست باید چیکار کنم ؟ در سونوگرافی ۱۸ هفتگی مثانه هردو جنین حاوی ادرار بود ...طبیعیه یا خیر؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من یه دختر باکره ام به تازگی با نامزدم نزدیکی کردم و ایشون ناخواسته منی خودشون رو روی دهانه واژنم ریختن ۶ روزه ام هست که از عادت ماهانه ام میگذره خیلی ميترسم که باردار بشم. این احتمال وجود دارد؟
- مصرف استرادیول در بارداری ای وی اف
من تو فاصله یک ساعت نیم دوباره استباهی قرص استرادیول والرات2میلی گرم مصرف کردم مشکلی برام پیش نمیاد روز 17 انتقال جنین هستم جواب آزمایشمم مثبت شده برای خودم جنین خطری ایجاد نمیکنه تو رو خدا یکی جواب بده؟
- بارداری
سلام من رحمم دو شاخ است دو زایمان طبیعی داشتم که هر دو زایمان زود رس و جنین به پا بودن بعد دو حاملگی کامل داشتم که سر هر دوتاش سزارین شدم الان هفته ۳۴ حاملگی هستم وسر جنین پایین است ایا من میتونم زایمان طبیعی داشته باشم یا باید بازم سزارین بشم و اگه سزارین باید هفته ی چندم اقدام کنم
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم برای بارداری قرص استرومارین داده گفته از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم نگفته تا چند روز بخورم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
- طول سرویکس دربارداری
سلام خانم دکتر..اولین بارداریم هست طول سرویکس در هفته سیزدهم ۳۷ بوده حالا در هفته شانزدهم که سونو دادم آن را۳۳ _+ نشان داده وجفت هم گفته پایین آمده ..آیا نیاز به استراحت مطلق هست ویا درمان دیگری نیاز هست لطفا راهنمایی بفرمایید
- درموردبارداری
سلام من یک بار و یازده سیکل سونوبرای فولیکل دادم 10بوددکتربهم لتروزول داددودوره لتروزول خوردم بعد وز سیزدهم فولیکول 25داشتم آمپول اچ سی جی زده آیا باردارمیشم؟
- استفاده از قطره گوش در بارداری
سلام خسته نباشید من ۵روزه ivf کردم امروز گوشم ملتهب و دردناک شده میخواستم ببینم استفاده از قطره بتامتازون ایراد نداره؟ ممنون
- سلام من دوقلو بار دارم یکی از قل هام روده اش در سونو۱۸هفتگی هایپر کوژن هست ایا دچار سندروم داون هستند؟؟
- مصرف ویتامین در طول بارداری
با سلام خدمت خانم دکتر،خسته نباشید آیا در حین بارداری میتوانم از ویتامین D( حتی در ماهای اول) و مولتی ویتامین هر روز استفاده کنم. مولتی ویتامین چه مارکی مناسب است؟. آیا هر روز فولیک اسید 400 واحد میتوانم استفاده کنم؟
- من ۳۸ سالمه و خانم ۴۲ ساله ؟ اختلال نعوظ دارم و قرص سیلنافیل مصرف میکنم و میخوابیم برا بارداری اقدام کنیم آیا رو بارداری تاثیر داره مصرفش


